3 Nisan 2008 Perşembe

TC DAL DAL



1 hafta önce istasyonda yürürken bedava gazetelerin olduğu rafların yanında yukarıda resmi görülen kitapçıklarla dolu bir raf daha gördüm. Birini aldım eve götürdüm. Hollanda Tren Yolları 24-30 Mart arası raylarda yapılacak çalışma sebebiyle bazı seferlerde meydana gelecek değişiklikleri ve yolculara yardımcı olması açısından hangi güzergahları kullanabilecekleri ile ilgili bir kitapçık hazırlamış ve ana istasyonlara yerleştirmiş. Adamlar sadece 6 gün için 16 sayfalık bir kitapçık hazırlayıp yaklaşık 10 milyon tane bastırmışlar. Yine flashback yaşadım tabi. Güzergah değişikliği olduğunda otobüs durağına microsoft word'de 26 puntoyla yazılmış bir tane ilan asmaktan başka bir şey yapmayan yurdum ulaşım yetkililerini hatırladım. Şehirlerarası trenlerde yolculuk ederken 3 saat gecikmeli olarak gidilecek yere varılmasına rağmen, hiç bir açıklama yapılmayan TCDD'yi hatırladım. Burada 15 dakika süren bir tren yolculuğunda bile kalkıştan hemen sonra trenin nereye gideceği, hangi duraklarda duracağı, istasyonlara yaklaşıldığında da, durulacak istasyonun ismi ve oradan yolcuların hangi istikametlere gideceği anons ediliyor. Ayrıca hesapta olmayan ve yolculuk sırasında meydana gelen gecikmeler anında makinist tarafından yolculara bildiriliyor. Karşıdan gelen trenin 1 dakika süren beklenmesi bile. Biz genelde (yıllarca yaptığım İstanbul-Ankara tren yolculuklarından biliyorum) trenin niye durduğunu 20 dakika sonra yolculardan birinin "karşıdan tren geliyodur tren" yorumuyla öğrenebiliyoruz. 

Ha evet daha önce de bu tür yazılara benzer yorumlar geldi. Hiç mi aksamıyor işler. Elbette aksıyor. Ülkenin önemli kentleri Eindhoven ve Maastricht'e 4 saat boyunca tren gitmediğini, tren saatlerini gösteren tabelanın bozulup yarım saat süren bir kargaşaya sebep olduğunu da bilirim. Ama buradaki fark, en ufak aksaklıkalrdan insanların haberdar edilmesi. Trenler geciktiğinde ya da sistem çöktüğünde istasyonlarda mutlaka en az 10 görevli size yardımcı olmaya çalışıyor. Normal zamanlarda büyük kentlerin istasyonlarında bu personel sürekli var. Bir yerde oturup, öğle yemeğine gitmek veya içerde sohbet etmek yerine sürekli istasyon içerisinde dolaşıyorlar.


1 yorum:

yavuzy dedi ki...

Demiryollarını, istasyonları ve tren yolculuğunu seven biri olarak, sıkça yaşadığım tecrübeleri hatırlatan ama bir o kadar da üzen bir yazı olmuş; üzüyor çünkü haklı! En son geçen bayram tatilinde trenle Adana'ya gitmek istedim ama tren daha kalkmadan 1 saat rötar yaptı. Bir kaç kişiye dikleneyim,niye böyle oluyor diye söyleneyim istedim ama o bir türlü nerede ve kim olduğu anaşılmayan "yukarı"ya ya da "üst mevkilere" havale edildim. Bu akşam yine şansımı trenden yana kullanacağım Adana yolculuğu için...

Bu arada Ankara Garı'nın Ankar Demirspor adında daha aktif kullanılması için Ankara Demirspor yönetimine dilekçe sunmuştum. Şaşırdılar ve seindiler. Ankar Demirspor'un maç duyurularını, sizin de belirttiğiniz uyduruk word çıktılarından başka bi şekilde, pankartla veya en azından bir tür tabelayla falan duyurulmasını önermiştim. Beklemedeyiz hala...