7 Şubat 2008 Perşembe

O PARMAĞINI



Yukarıda Robinho'nun resmi var ama sadece ona has bir durum değil bu. Benim dikkat çekmek istediğim bu model gol sevinci. 20 yıldır futbol izliyorum. Böyle gıcık, sinir bir gol sevinci bilmiyorum. Belki zorlasam Henrik Larsson'un Celtic'de oynarken 4-5 sene üstüste yaptığı gol atınca dilini çıkarmasını buna yakın bulabilirim. Ama Larsson da daha sonra kendisinden tiksinmiş ve artık dilini çıkarıp koştuğu tribünlerin kendisine saydırmasından mı nedir o gol sevincini bırakmış adam gibi sevinmeye başlamıştı.

Bu baş parmağını ağzına sokma nedir anlamıyorum. Oldum olası bu danslı, oynamalı gol sevinçlerinden hazzetmem. Fenerbahçe'nin yaptığı yengeç dansı tam bir felaket. Afrika Kupası'nda her takımın golden sonra aynı dansı yapmasından da bıktım. Sulu, çocukça, futbolcuyu maymuna döndüren gol sevinçlerinin hepsine karşıyım. Halbuki ağır, karizmatik gol sevinçleri ne kadar göze hoş görünür. Roy Keane bir ara tribüne doğru koşup havaya zıplayıp iki ayağının üzerine dik bir şekilde düşerdi. Alan Shearer'in klasik sağ elini kaldırması, Brolin'in sağ elini kaldırıp zıplayarak etrafında 360 derece dönmesi, Kennet Andersson'un tribünün önüne gelip silah çekmesi...bir dolu göze hoş gelen gol sevinci var. Bülent Uygun'un asker selamını bile bu rezalete tercih ederim. 3 kişiyi çalımla, nefis verkaça gir, uzak köşeye topu ustaca bırak...eee..sonra tribünün önüne gelip baş parmağını ağzına sok. Nerde kaldı senin ustalığın. Susam Sokağı'ndaki palyaçolara döndün.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

sanırım Luis Garcia Liverpooldayken ilk yapmıştı bunu (belki daha önce de vardır ilk onda gördüm) ama onun o maç tarihinde çocuğu olduğu için bebekler gibi başparmağını emme hareketi olarak açıklanmıştı. yoksa o totti miydi? her neyse bebeto nun başlattığı bebek sallama hareketini de bu rezalete ekleyebiliriz, ki ilk bebeto yaptığında güzeldi, sonradan boku çıktı.

L dedi ki...

robinho zaten uyuz da, totti yapmasa bari. boşuna antipati topluyor.

iyi konuya değinmişsin hocam, eline sağlık.