25 Mart 2008 Salı

SAYGI

Aşağıdaki yazı bloga gelen herhangi spesifik bir mesaj için yazılmadı. Bu tür "öğreten adam" pozisyonuna da bürünmeyi sevmiyorum. Hatta tamamen kendi blogum için de yazmıyorum bunu.

Ortega'nın, Aceto'nun, King Santillana'nın hemen hemen herkesin blogunda buna rastlıyorum. Bu blog sahiplerinin hepsi, günlerinin belli bir kısmını harcayarak, (çoğunun belki hepsinin düzenli bir işi olmasına rağmen) sevdikleri bir hobiyi gerçekleştiriyor ve bunu ciddi biçimde yapıyorlar. Bir şeyler yazarken bunu araştırıp yanlış bilgi vermemeye çalışarak. Bunların hepsinde bugüne kadar 500'ün, 1000'in üzerinde yazı var. Bu kadar yazıda ufak tefek hatalar yapılması normal. Dolayısı ile, lütfen yazılar hakkında yorum yaparken hınç almaya çalışan insan veya yanlış takip eden okuyucu pozisyonundan sıyrılalım. Zira yapılan iş önemli bir iş. Yararlı bir hobi. Birilerine mutlaka yararı dokunuyordur (kendimiz başta olmak üzere). Dolayısıyla (örnek veriyorum) 3 paragraflık bir Premier Lig yazısının altına gelip, sadece "hafta sonu (örnek veriyorum) Chelsea-Portsmouth maçında golü Anelka değil Ballack attı" yazmak hoş olmuyor. Oraya sizden de bir şeyler katsanız çok daha iyi olacak. Kastettiğim "kısa yazmak" değil. Kısa yorum yazmaktan hoşlananlar alınmasınlar. Kısa yazıp 2 kelimede olaya ilginizi belli edebilirsiniz. Kastettiğim yanlışları ve fikir ayrılıklarını belirtme şekli. Bir yukarıdaki gibi yanlış belirtme var, bir de Fratria yazısındaki gibi yorum yapma var.

Son ricam da ne olursa olsun yorumlarınıza bir isim yazın. Nick, gerçek isminiz, isminizin baş harfi ne olursa. Çünkü yorumlar sebebi ile düzeltilen bir yazının altına teşekkür etmek istediğimde "isimsize teşekkürler" demek abes kaçıyor. Küfür dışında "sen hiç bir şey bilmiyorsun" seviyesindeki yorumları bile hiç elemeden yayınlıyorum şahsım adına. Dolayısı ile bir şekilde sizi ifade eden bir şey yazabilirsiniz.

Tekrarlıyorum bu internet üzerindeki tüm bloglar için geçerli bir yazı sadece bu ortam ile ilgili değil.Fazla çene yaptık. Devam.

 

6 yorum:

Adsız dedi ki...

"Fratria" yazisindaki yorumu yapan sahis maalesef benim. Yorumu yaparken `sizin yanlisiniz var` `eksiginiz var` demek istemedim aslinda. Ama yanlis anlasilmis iste, ki oyle yazmisim ki yanlis anlasilmaya musait. Sanirim o yorumu o sekilde yazmamin nedeni, onlara ve yaptiklarina duydugum nefret! olsa gerek.
Cok ozur diliyorum..
Fikret

Flying Dutchman dedi ki...

Fikret bey ben "bir ona bir buna bakın" derken sizin yorumunuzu olumlu olarak örnek gösterdim. :)) Maalesef ne kelime. Keşke her yorum sizinki gibi bilinmeyen bir noktaya parmak basacak şekilde açıklayıcı olsa.

Özür dileme falan aman diyim hiç gerek yok, yanlış anlaşılma var.

King Santillana dedi ki...

Takipçiler, yorumcular çeşit çeşit..

Bazıları harbiden bilgi almaya-vermeye gelmişler. Öyle candanlar. Üzüm yemek istiyorlar, bağcıyla hiç işleri yok.. İsim vermeden yazan bu kategoriye giren arkadaşlar da var. Varsın isim yazmasın bu arkadaşlar, niyetleri müspet çünkü..

İsimsiz yazan bir başka kitle var ki, onların ismini yazmaya bir tarafları yemiyor. Hani küfür ediceksen, "kıçıkırık blog" diyeceksen ismini de yaz. Birde "kıçıkırık blogu" neden okuyorsun, o da ayrı bir kişilik problemi tabii..

Birde kıyın kıyıncılar var. Hergün bakanlar ama bakmıyormuş gibi yapanlar. Niyeyse artık. Bunlar bakmıyormuş gibi yaptıkları için yorum da yazmıyorlar tabi ama sitemeter denen bir icad var, haberleri mi yok acep.. Sonuçta yorum da yazmadıkları için (neden ? çünkü bakmıyorlar ya bloga, hişşşt) senin yazdığın yazının konusu olmuyorlar. Ben yine de yazayım dedim Dutchman'im..

Kendine iyi bak..
Pankart yaptırdım yeni, yolluyorum sana ;
"Balıkesir Merkez'den Sizin Utrecht'e sevgiler getirdik" :)

Adsız dedi ki...

ben de zaman zaman dediğiniz düzeltmeleri yapıyorum okuduğum postlardaki.. ama sizin yazılarınıza yapmadım henüz :) açıkçası bunu yaparken aha bak yanlış yapmış koskoca yazar.. olur mu böyle diyerek yapmıyorum. aslında amacım yazının daha mükemmel olması. ufacık bi hata için de gidip mail atmak istemiyorum yoruma yazıyorum ve o yorumun yayınlanmasını da beklemiyorum.

bu vesile ile de yaptığınız hazırladığınız bu blog için teşekkür ederim. futbolsever olarak için yaptıklarınız, çabalarınız için minnettarız :)

Ortega dedi ki...

Yazmak istediklerimin cogunu King Santillana dile getirmis.. Ek olarak "isimsiz" girilen yorumlara ben de takiliyorum,bunu belirtmek istedim. Aslinda cok bilgi edindigim oldu bu isimsiz abilerden ama keske yorumun altina bir isim yahut rumuz yazsalar da, tıpkı senin dediğin gibi "teşekkürler isimsiz kahraman" gibi yazilar yazmak yerine, karsimizdakine adiyla seslenebilsek..

Buradan bunu dile getirme firsatini verdiginiz icin tesekkur ederim sayin ucan hollandali.. Bir pankart da benden "Camlica yolu, Ucan Hollandali askiyla dolu"

Adsız dedi ki...

cok doğru bir tespit yapmışsınız bende zaman zaman isimsiz yorumlarda bulunuyorum bundan sonra emin olun uyarınızı dikkate alacağım
saygılarımla.
ferman ateş