24 Mart 2008 Pazartesi

YEDİ BELA HÜSNÜ



Şahsi kanaatim Kemal Sunal'ın, Şener Şen ve Haluk Bilginer ile birlikte Türk Sineması'nın gelmiş geçmiş en iyi 3 aktöründen biri olduğudur. Sanırım artık aramızda olmamasından dolayı da bu üçlünün en üst sırasına yerleştiririm. Bir kaç tanesi dışında bütün filmlerini ne zaman televizyonda görsem izleyenlerdenim. Kemal Sunal'ı bu 2 adamdan ayıran şey bana sorarsanız daha bir "ortadirek" halidir. Sokakta 100 kişi arasında görseniz tanıyamayacağınız bir tiptir Kemal Sunal. Tarihi filmleri veya köy hayatını anlatan filmleri dışındaki filmlerde pazardan alınmış bir kumaş veya keten pantolon, üstüne ucuzluktan alınmış bir gömlek ve zevksiz bir ceket giyer, bu haliyle bizden olduğu çok bellidir (Korkusuz Korkak, Yedi Bela Hüsnü, Ortadirek Şaban). Bunun dışında aynı zamanda çok iyi de bir oyuncudur. Herkesin dilinde olan "ciddi" rollerde de çok başarılı olmuştur. Çok kimsenin bilmediği ve televizyonların pek tercih etmediği "Boynu Bükük Küheylan" onun oyunculuk yeteneğinin ne derece büyük olduğunun göstergesi filmlerdendir. Tabi son olarak eklenmesi gereken o zamanki "doğal oyunculukların" etkisi olarak da hala aynı etkiyi veren ve taklit edilemeyen bazı diyaloglarıdır.

En sevdiğim bir kaç filminden birisi olan Yedi Bela Hüsnü'den (açılıştaki Ennio Morricone'nin İyi Kotü Çirkin eşliğindeki yürüme sahnesi efsanedir) bir kaç diyalogla savımı güçlendireyim.

Cemal:Tamam, Bu sefer bu iş tamam.....Yalnız 2 bin lira daha alırım.
Hüsnü: Tamam.....Yalnız bu numarada sökmezse, bu sefer Hüsniye'yi değil, seni iyi ederim.
Cemal:Yap dediğimi, memnun kalmazsan gel kardeşine
Hüsnü: Memnun kalmazsam gelirim
Cemal: Her zaman beklerim
Hüsnü: Gelecem

Garson: Buyurun efendim
Hüsnü: Bana pezevenk Maliği gönder
Garson: Burda bir Malik var. O da buranın sahibi Malik beyefendidir.
Hüsnü: İşte o, söyle deyyusa gelsin, Yedi Bela Hüsnü geldi de
Garson: Lütfen patrouma bu şekilde hitap etmeyin
Hüsnü: Ediyorum ve de burayı dağıtıyorum

Mahalle sakini: Hüsnü abi Maliğin adamlarını bitirmişsin, 20 kişiyi bir anda bitimişsin.Anlatsana. Nasıl oldu?
Hüsnü (Cemal'e):Ne zaman oldu ya?..................Ha kendimi kaybetmişim ya, boyuna çakıyorum, sayısını unuttum. Cemal kaç tane vurmuştum.
Cemal: Yumruklarını saymak imkansız. Mübarekler sanki makineli tabanca. Mitralyöz gibi işliyor. Tak tak tak tak. Ben 250'den sonra sayamadım.
Hüsnü:Yapma ya demek sayamadın.
Cemal: Kimse sayamaz. Matematik profesörü getir tırtlar. O yumrukları sayacak adam ben İstanbul'da göremiyorum.
Hüsnü:İstanbul'da yokmuş. Ankara'da olabilir mi?
Cemal: I ıh olmaz
Hüsnü: Adana'da
Cemal: Karıştırma yaa. Bu memlekette yok bu memlekette.
Hüsnü. Haaa Almanya'da olabilir mi?
Cemal: Bırak yahu, dünyada yok. Puuu
Hüsnü: Tükürdüğüne göre yok........Birini döviyim mi?
Cemal: Hayır yav dövme
Hüsnü: Kalsın peki.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Garson: Buyurun efendim
Hüsnü: Bana pezevenk Maliği gönder
Garson: Burda bir Malik var. O da buranın sahibi Malik beyefendidir.
Hüsnü: İşte o, söyle deyyusa gelsin, Yedi Bela Hüsnü geldi de
Garson: Lütfen patrouma bu şekilde hitap etmeyin
Hüsnü: Ediyorum ve de burayı dağıtıyorum

Türk sinema tarihinin efsane repliğidir bu. :)))

Kemal Sunal gibi bir insan gelmez bir daha...Bu adam kadar doğal bir oyuncu olamaz...

Onur Erdem dedi ki...

Yillardir Heavy Metal ile Kemal Sunal arasinda nasil bir analoji oldugunu cozmeye calisiyorum. Cevremdeki butun metalheadler (ben de dahil tabii) ayni zamanda tum Kemal Sunal filmlerini ezbere biliyorlar. Sosyolojide uzerine doktora tezi bile yapilabilecek bir analoji oldugu kesin ikisi arasinda.

Bu arada bu filmdeki en absurd replik Karamurselli Deli Hamdi'nin "simdi anani laciverte boyadim itoglu it" repligidir kesinlikle. Sahne olaraksa husnunu parkta kopekle konusmaya baslamasi ve olaylarin gelismesi asmis bi seydir.

natuk baytana ayri bir paragraf acmak gerek bu gibi durumlarda, onu da kendi bloguma yazayim bari islerden vakit buldugum bi arada...

Ortega dedi ki...

Sadri Alisik'in cok ayri bir kategoride oldugunu dusunuyorum.. ayni seyi dusunuyor olmalisin ki, listeye almamissin herhalde