9 Mayıs 2008 Cuma

İSKENDER



Gülse Birsel "Gayet Ciddiyim" kitabında (ki kannımca devam kitabı Hala Ciddiyim ile birlikte okuduğum en eğlenceli kitaplardandır), doğal gıdalarla kafayı bozmuş olanlara "ben kebap, tatlı, kaymak ve hamur işleriyle dolu, kısa ama zevkli bir yaşamı tercih ederim!" diyip yoga dersi sırasında gevşemek için çıkışta İskender yiyebileceğini hayal ettiğini anlatıyordu.

Şunu farkettim. "En sevdiğin 10 yemeği say" deseler İskender'i bu listeye katmıyorum ama hayatın boyunca yediğin en güzel yemeği sorsalar cevabı "İskender" diye yapıştırıyorum. Bir çok ülkenin mutfağını tattım, hepsinin saygı duyulacak, aşçılarının önünde eğilinecek yemekleri var ama hiç bir dünya mutfağı, hiç bir spesiyal "iyi yapılmış bir İskender"in önüme geçemez kannımca. İyi İskender de her zaman bulunmaz. Her sarışın güzel, her heavy metal dinleyen satanist, her simit taze, Hagi'nin her frikiği gol olmadığı gibi her Kebap Salonu da İskender'i yapamaz. Örneğin İskender'in üstüne patates kızartması koymak, yanına bulgur veya pirinç pilavı sıkıştırmak affedilemez hatalardandır. Bu işin yordamı şudur. İskender pidelerin üzerine dönerlerin ve yan tarafına yoğurdun yerleştirilmesinden sonra masaya getirilir. Sonra elinde bir görevli gelip "sos?" diye sorar. "Evet" denir (denmezse zaten o adamla İskender tenmez). Sonra o gider aşçı mutfaktan çıkıp gelir (başka garson değil, özellikle aşçı). Kızgın yağı tek bilek hareketi ile tabakta gezdirir. Sonra garson ekibi 2 kişiyle gelir. Bir tanesi maşayla sadece 1 tane İskender köftesini dönerin üzerine koyup gider ve sizi hayatın en büyük zevklerinden biriyle başbaşa bırakır. Bunun dışında tavuk, balık, bayat pide gibi sonradan olma gelenekler dükkanı yakma sebebidir.

Bu söylediklerimi birebir yapan ömrümde 3 yer var. Reklamını yapacağım müsaadenizle. Birisi HD İskender'dir ki ne zaman gitsem 1,5 İskender yemeden kalkmam. İkincisi Ankara Mithatpaşa Caddesindeki "Tunazade"dir. Üçüncüsü ve bence en iyisi, çok ilginç ama Ankara Sincan'da bir ara sokakta bulduğum Kebab-ı Şahane adındaki 10-15 kişilik ufak restorandır. Hayatımda yediğim en güzel İskenderler sanırım bu restorandadır. Haber aldım, büyük yeni bir dükkana geçmişler, ilk fırsatta gideceğim.

Bir de 1,5 İskender'in üstüne Künefe sonrası duyulan hisleri anlatırdım ama o zaman klavyeyi fırlatıp Türkiye'ye giden ilk uçağa atlamam gerekir kendimi tutamayıp. Kendimi durduruyorum.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

HD İskender, iskenderden ziyade saf et yemek isteyenler için ideal. Yaptıkları yemeğin adı, soslanmış ince dilimli et olsa gerek.

Ömer Şahin dedi ki...

Dördüncüsü de NiyaziBey'dir. Şubeleri de var.

Ama ben güzel salçadan yapılan ufak kebapçı iskenderlerini de çok seviyorum.

arnawut dedi ki...

Abi neettin yaa. İşin yoksa çık şimdi git iskender ye! Daha yeni 1 paket cips yedim yinede canım çekti :D

Olympian dedi ki...

HD İskender nerededir acaba, bir daha ki İstanbul seferinde ziyaret etmek isterim.

muhder dedi ki...

yurtta oturup yemekhaneye gitme planları yaparken bu hiç olmadı =/ kuru-pilav var ona dayanacaz bugün aklımda iskender önümde kuru-pilav hadi bakalım

Noat Samisa dedi ki...

HD İskender'de sos servisi, hazırlanmasından epey zaman geçmiş İskender'i ısıtma amaçlı, ben bunu anladım.Yemek leziz, ikram güzel, öncesinde içilen çorba bile kolay kolay rastlanmayan cinsten ama servis yoğunken tabağınız soğuk geliyor önünüze, açlık iyice bastırdığından sosu beklemeden çatalı atmıştım bir keresinde ve yüzümdeki gülümseme kaybolmuştu.

Sakin vakitlerde kesinlikle tavsiye olunur, İskender'inin leziz olmasının yanında çok da pahalı bir mekan değildir.İstanbul Cevahir AVM'nin en üst katındalar, akşam saatinde gidecekseniz mümkünse rezervasyon ile gidiniz.

Adsız dedi ki...

Uzun bir süre önce bir post ta bu konu hakkında bir şey yazmıştım.
Hazır konusunu sen açmılken o yazıdaki şu bölümüde buraya kopyalayayaım (;

1-Bursa İskender öyle halka ilişkiler filan yaparak İskenderoğlu İskender beyefendinin ruhunu yerinde rahatsız etmeye devam ediyor. Bide kebab köyü kurmuşlar şimdi ama nerde o eski iskenderler. Bu kadar kötü yapılan bir iskenderin porsiyonuna 1.Sınıf A kebab tarifesi 16 YTL yazarak kurtulamazsınız bu işten.

Adsız dedi ki...

hocam seni memleket hasreti sarmış anlaşılan :))

Adsız dedi ki...

Burnuma kokusu bile geldi, mesajı yazarken:(

İzmir Kemeraltı'ndan bir adres de benden; Kemeraltı girişinde Can İskender. İzmir'in en iyisi, en eskisi.

HD İskender de bana yüksek çözünürlüklü iskenderi çağrıştırdı bir an. Full Hd'yi düşünemiyorum:)

AB..

Adsız dedi ki...

HD iskender bariz şekilde iskender yapmıyor, dananın en kötü ve ucuz etlerini alıp dilimleyip basit ekmek parçaları üzerine koyup getiriyor.
Evet bu yorumu bir Bursalı olarak yapıyorum.
İskender İskenderoğulları da artık işi artık kapitalizme döktüğü için eski lezzetini kaybetti zira etlerini Bursa'da hazırlayıp diğer şehirlere gönderiyorlar bu da kötü bir tad yaratıyor.
Peki iskender nerede yenilebilir ? Bütün Bursalıların vereceği cevap Uludağ Kebapçısı'dır. Bilen bilir Eski Garaj'ın orada küçük bir dükkanları vardı ve büyümekten uzun süre kaçtılar. Dükkan'a ekstra masa bile koymuyorlardı.Ben birgün sorunca bir tencere pilav mı daha güzel olur yoksa bir kazan pilav mı
cevabını vererek de yerime mıhlamışlardı. Ama şükürler olsun ki şu anda İstanbul'da bir şube açtılar. Geçenlerde gidip denedim hatta gayet başarılı.

HD iskender konusuna tekrar gelirsem, orada şıra bile satılmıyor. Şıra satılmayan bir iskendercinin mevzu bahisi bile yapılmamalı.

Lütfen iskenderi adıyla isteyin canım aaa :

Fuzzy Logic dedi ki...

ya baba ne yaptin sen ya? Bunu herkez yapsin ama bizim gibi yurt disinda yasayan biri olan sen yapmamaliydin. Daha 2-2.5 ay var memlekete gidise, bizi o kadar sure davul gibi gezireceksin artik.

Bu arada bekli bir yazi da su avrupadaki turk restoranlarindaki kebab, iskender, vb, rezaletinden bahsetmeli. Malesef yunan, italyan restorantlarina bakinca cok buyuk facialar yasaniyor avrupada turk yemegi adina.

Son bir not: Köln'deki cok ünlü bir Türk restorantinin menusunden: Imam ist ohngemacht fallen (imam bayildi)

maria lopez garcia dedi ki...

@eski garajin yanindaki uludag kebapcisindan bahseden isimsiz arkadas

Allah rizasi icin Istanbuldaki yerin adresini verir misin?
Cemal Ustadan baska kimse iskender yapamaz, yemeyen de anlayamaz gibi bir dusuncem var zira.
Sadece onun icin Bursa'ya gitmisligim epey mevcuttur. Donus yolundaki mutlulugu ve huzuru tarif etmenin imkani yoktur.

Adsız dedi ki...

İstanbul'daki Uludag Kebapçısı Kozyatağı'nda. Kozyatağı Carrefour'un arka tarafında Marriott Otel'i var. Otelin önünden, oteli sol tarafınıza alıp dümdüz devam ederseniz 1-1,5 km kadar sol taraftaki küçük binalardan birinin altında Uludag Kebabsını bulabilirsiniz.


ISTANBUL- KOZYATAGI
Kayisdagi Cad. No: 39 Baydar Is Merkezi Kücükbakkalköy-Istanbul
Tel: 0216-574 99 99

Tam adresi de böyle. Yakında Etiler şubesi de açılacakmış. http://www.uludagkebapcisi.biz/subelerimiz.htm
Bu adresin yalancısıyım :)

İlker Yılmaz dedi ki...

HD iskenderi bende önermiyorum. ayrıca masalardaki suları içmeseniz bile hesaba ekliyoır haberiniz olsun.

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar lütfen kanmayın.
HD İskender'i tavsiye eden kesinlikle bu işten anlamıyor.
Şirketin desteklediği kişi veya kuruluş olabilir.
Gitmeden önce bilgi toplayın, göreceksinizki tavsiye eden kimseye rastlamayacaksınız.
Gidip, KAZIKlanmayın.

akseki dedi ki...

Hacı Arif Bey, Uludağ Kebapçısı HD'yi katlar. Ankara'dakinden inanılmaz şikayet duymaktayım

Adsız dedi ki...

Arkadaşım Sende Heralde HD İSKENDERİN Rakibisin çünkü adamları paso kakalıosun =) HD İSKENDERİN ne Çok Desteklediği İnsan Varmış Ya Adamların Restaurantına Gittiğimde Oturmak İçin Sıra Bekliyorum Vay Maşşallah =)

varol döken dedi ki...

bandırma çarşı, en baştan 3. dükkan, salaş küçük restoran... dediğiniz yerlerin hepsinde yedim, peki siz benim dediğim bu yerde yediniz mi?

kuş kafesini dünya sanırmış unutmayın, bandırma da döner yemeden döner yedim sanmayın:)