29 Ocak 2009 Perşembe

BASIN TOPLANTISI HARİTASI



















Bir Tottenham Hotspur taraftarının tasarımı bu. Teknik direktör Harry Redknapp'ın basın toplantısında bugüne kadar söylediği her şeyi göz önüne alıp bir çizelge yapmış ve onun maçı kaybetmesi ya da kazanması halinde izleyeceği yol ile ilgili bir harita çıkarmış. Bir hayli güldüğümü belirteyim. Zaman zaman bu tür İngilizce metinler içeren yazılar için neden Türkçeye çevrilmediği yönünde yorumlar geliyor (bazen çok uzun metinler oluyor), dolayısıyla genel hatlarıyla belirtmek gerekirse Redknapp takımının kazanması halinde bütün krediyi kendisine verirken kaybedilmesi halinde ne yapıp edip sözü futbolculara ve performanslarının eksikliğine getiriyor. Hatta her iki tutumun da dayanağı aynı. "Göreve geldiğimde takım 2 puandaydı". Tabi bu kazanılması halinde "bakın 2 puandan takımı kurtardım nerelere getirdim", kaybedilmesi halinde "zaten 2 puandan enkaz devraldım ben ne yapayım" söylemiyle çıkıyor karşımıza.

Bu tabloyu görünce bizdeki örnekler de aklıma geldi. Zaten maç sonrası demeç sırasında çok kayda değer vecizeler duyan bir millet değiliz. Türk futbolcusunun sahaya çıkarken söylediği şey topu topu 4 cümle. Çevirip çevirip kullanıyorlar. "Zor maç tabi, Gaziantepspor güçlü bir takım, biz de bunun bilincindeyiz", "Galatasaray'ın gücü belli, ama biz de iyi takımız, buraya puan veya puanlar almaya geldik", "kendimi hazır hissediyorum, oynamak istiyorum, ama tabi bu hocamızın kararı, onun kararına saygılıyım". Maç bittikten sonra söylediği laflar sanki çok mu? "Zorlu bir maçtı ama kazanmasını bildik, önümüzdeki maçlara bakıcaz", "yakaladığımız pozisyonlar var, onları atsak farklı olabilirdi ama mağlup olduk, yapacak bir şey yok önümüzdeki maçlara bakıcaz", "hakem hakkında konuşmak istemiyorum ama takdir haklarını hep rakipten yana kullandı". Bu "hakem hakkında konuşmak istemiyorum ama" lafı çok ünlüdür zaten. "Beterböcek beterböcek beterböcek" dediğiniz zaman beterböcek ortaya çıkardı ya..o hesap..bu cümleyi duyduğunuz zaman anlayın hakem ve mazlum edebiyatı girecek. "Önümüzdeki maçlar" da bambaşka bir efsane tabi. İbrahim Üzülmez'in 2 sene önce 34. hafta lig bittiğinde "artık önümüzdeki maçlara bakıcaz" diye röportajı bitirdiğini bilirim. Neyin önümüzdeki maçı yahu lig bitti. Türk futbolcuları içinde Tümer Metin, Arda Turan, Hakan Şükür, Aykut Kocaman, Sergen Yalçın ve birkaç isim dışında maç önü ve sonu röportajlarda lafını bilerek ve izleyene bir şey katarak konuşan isime pek rastlamadım. Ben futbolcuları yaptm, teknik direktörleri size bıraktım. Yorumlara dökülün bakalım. "Pozisyonları bulduk, oyunun hakimi bizdik..........."

10 yorum:

GK dedi ki...

Redknapp acaip bi adam.Bir gün önce "Ne alakası var,Cudicini ile ilgilenmiyoruz,başka kaleci alıcaz biz" diyip ertesi gün Cudicini'ye imza attırdı.

Adsız dedi ki...

Sevgili Dutchman;
Uzun zamandır sanırım bir Bursaspor maç sonu röportajı izlemiyorsun. Sadece bir tavsiye Mustafa Sarp'ın bir maç sonu, maç önü yada fark etmez herhangi bir röportajını izlersen ne demek istediğimi anlayacaksın. Bence o saydığın isimlerden de ayrı tutacaksın Sarp'ı...
Saygılarımla...

alt + 168 dedi ki...

teknik direktor yorumlarında Tolunay Kafkas dünya markası. "Bir alman atasözü şöyle der.." diye başladığı konuşmaları var adamın. Fazla entellektüel birikimi var TSL için...

Cthulhu dedi ki...

Do pigs fly? / Yes / Admit that you have tactical mistakes!

Hahaha. Çok güldüm dutchman buna. :)

canoğlan dedi ki...

beterböcek x3 yerine beetlejuice x3 olucaktı dutchman :)

Emir dedi ki...

ben en çok "bundan sonra her maçımız bir final" lafını ilk kimin söylediğini merak ediyorum :)

bi de necati ateş'in gsde oynadığı ilk maçın sonunda "artık bundan sonra bu hakemi maçlarımızda istemiyoruz" vecizesi vardır ki o da çok şaşırtıcıydı :)

n0s dedi ki...

ron atknson galiba o soylemiş: bugune kadar hakemler hakkında hiç konuşmadım, bugunku lavuk icin bu prensibimi bozmaya niyetim yok...
gider budur işte yaaa

PIERREMANU dedi ki...

Van Hooijdonk muazzam maç sonu analizleri yapardı. Kesinlikle dinlediklerimin en iyisiydi.

Çetin Cem dedi ki...

rıza çalımbay'ın beşiktaş'ta sezonun ilk haftalarındaki bir puan kaybına "bu kayıpların telafisi yok" demişliği vardı :)

varol döken dedi ki...

ümit özat da aklı başında ve mantıklı konuşurdu...

ama bütün bunlara en güzel cevabı kemal sunal vermiştir (kanımı kesseniz sarı lacivert akar, bir hafta sonra bilirsiniz ben doğuştan galatasaraylıyım, yönetici abilerime selam ederim:)

hangi filmdi bu ya?