7 Ocak 2009 Çarşamba

EN ERKEN KIRMIZI KART REKORU
























Geçtiğimiz hafta İngiltere Güney Premier Ligi'nde oynanan Chippenham Town-Bashley maçının 3. saniyesinde rakibe sert girmekten kırmızı kart gören David Pratt için hepimiz "dünya rekoru" kelimesini kullandık. Birçoğumuz bunu şahsi bloglarına taşıdılar, hatta bir çok basın kurumu da internet sitelerinin açılış sayfasından verdi ve bugün Türkiye'de yayın yapan her haber sitesi bunu dünya rekoru olarak görüyor. Şimdi o bilgilerin hepsini silin. Zira görünüşe göre rekor Pratt'ta değil. Ondan daha azimli arkadaşlar var.

Ekim 2000'de İskoçya'nın amatör liglerinden Cross Farm's Sunday League'de mücadele eden Cross Farm Park Celtic takımının deplasmanda Taunton East Reach Wanderers ile oynadığı mücadelede Celtic forveti Lee Todd maç başladıktan 2 saniye sonra kırmızı kart görerek Guinness Rekorlar Kitabı'na herhangi bir maçta en erken kırmızı kart gören futbolcu olarak giriyor. Hadise şöyle gelişiyor. Maçın başlangıcı sırasında hakemin çok yakınında bulunan Todd bunu farketmiyor, hakemin keskin başlama düdüğü sebebiyle bir anda havaya zıplıyor ve kendisine dönüp "Fuck me, that was loud!" diyor. Bunu birebir Türkçeye çevirmek zor ama amiyane tabirle "kulağımı sağır ettin" diyebiliriz. Hakem Pete Kearle de kendisine kırmızı kartı çıkartıyor. Todd o günden beri Pratt'ın geçen haftaki atılışına rağmen rekoru elinde bulunduruyor. Maçtan sonra 27 pound para ve 35 gün oynamama cezası alıyor. Takımı o gün 1 kişi eksik oynamasına rağmen maçı 11-2 kazanmış belirteyim.

Tabi bu konuda ilginç 2 anektod daha var. Eğer işin içine sonradan oyuna girenleri de katarsanız Kuzey İrlanda'lı Keith Gillespie ve Jamaika'lı Walter Boyd rekorun sahibi oluyorlar. Zira bu 2 oyuncu oyuna girdikten kaç saniye sonra kırmızı kart görüyor biliyor musunuz? "0". Yani oyuna dahil olupyorlar ve daha maç başlamadan kırmızı kartı görüyorlar. Gillespie Ocak 2007'de Sheffield United'ın Reading deplasmanında oynadığı maçın ikinci yarısında Derek Geary'nin yerine oyuna giriyor, girer girmez de rakip oyuncu Stephen Hunt'a dirsek atıp kırmızı kart görüyor. Walter Boyd ise Swansea City forması giydiği 2000 yılında Darlington maçında oyuna bir free-kick atışından önce girip ceza sahası önünde rakip oyuncuyla takışıp vuruş yapılmadan oyun dışı kalıyor ve Gillespie'nin rekoruna ortak oluyor.

4 yorum:

varol döken dedi ki...

@flying dutchman
dirseğin havada çizdiği yay bile 0 sn den fazla tutmaz mı abicim:)

hellguard dedi ki...

iki sarıdan en hızlı atılma rekoru da vinnie jones abimizin hala sanırım... yakışır kendisine, buradan saygılarımı sunuyorum.

Adsız dedi ki...

Türkiye'de ne durumda acaba bu istatistikler ???

turhanatakan dedi ki...

kırmızı kart cezası bittikten sonra oynadığı ilk maçta kırmızı kart gören oyuncular da güzel bir konu olurdu gibi geldi bana.

bir de aklıma cm 2001 ile ilgili bir anı geldi. yakın bir arkadaşım oynarken kendisini ve sağolsun ben de dahil birkaç arkadaşı gerçek! pozisyonlarımıza uygun şekilde editörden eklemişti (gerçi ben de arkadaşlardan oluşan balıkesirsporla kupalara koşuyordum). ben de dc idim yani stoper. bir gün bir yandan oyun oynuyor arkadaş bir yandan da geyik yapıyoruz. neyse birkaç maç geçti, abicim ben 3 gol attım, tuncay asist yaptı falan derken ulan dedim ben nerdeyim, kaç maçtır adımız çıkmıyor ekrana. sonuçta positioning, marking, tackling, heading, jumping, stamina, strength 20 komple bir defansız, cannavaro'dan 1 yıldız iyiyim yani o derece (bir zamanlar öyleydik tabii:)). arkadaş da gaza geldi gerçekten abicim bu sezon çok az maç oynamışsın diye baktı benim profilden. yakın arkadaşlarım 8buçuk ratingle, 30 gol 20 asistle oynarken niye ben yokum diye oynadığım son maça baktık tabii hemen. maç raporunda, ilk dakikalarda yazan (ve aslında görüntüsünü göndersem flying dutchman'in strange cm happenings'e koyabileceği) "ati headbutted the referee" cümlesini görünce cm'nin gerçekçiliğine sevinip halay çektiğimizi hatırlarım.

hayır deli mi sikti git çık dışarı, hatunlarla takıl değil mi. neymiş ati headbutted referee.