26 Mayıs 2009 Salı

FLYING DUTCHMAN'IN SEYİR DEFTERİ-24




















Dünya futbol tarihinde, aynı şehrin takımları arasında oynanan derbi maçlarda bir takımın diğerine karşı sağladığı en uzun süreli üstünlük, Chelsea'nin Tottenham Hotspur'a sağladığı üstünlüktür. Maviler 1 Aralık 1990'da 3-2 kazandıkları maçtan sonra 9 Ocak 2002'deki 2-1'lik galibiyetleri ile son bulan seride 26 maç ve 12 yıl boyunca rakibine yenilmemiştir. Spurs 2002 yılında Lig Kupası'nda mavileri mağlup edebilmiştir. Eğer kupaları dışarıda tutup sadece lig maçlarını baz aldığımızda rekor 11 Mart 2006'daki 2-1'lik Chelsea galibiyetiyle son bulan süreye uzamakta ve 32 maç, 16 yılı kapsamaktadır.

Seyir Defteri

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Yanılmıyorsam Lyon-St Etienne rekabeti de koşar adım rekora gidiyor. 15 sene oldu bildiğim kadarıyla Lyon'un üstünlüğü.

hiç dedi ki...

göztepe altay'ı 30 yıldır yenemiyor. hatta karşıyaka'da iki sene önceki maça kadar 20 seneye yakın bir süre yenememişti:)

Flying Dutchman dedi ki...

@hiç

bu istatistikler doğru mu yahu

30 sene çok ciddi bir süre...var mıdır bir kaynak

hiç dedi ki...

kaynak bakıyorum ama federasyonun sitesinden tam döküm alamıyorum.
en son 79'da 3-1 yenmişti göztepe bizi. o günden beri galibiyet yok.
ama şöyle ince bir detay var 81-90 arası iki takımın resmi maçı yok:)

maksat yerel derbide galip gelemedi demek olsun yeni asır temcit pilavı gibi her maçtan önce bu haberi verirdi. yeni asır'dan da detay baktım ama bulamadım.