21 Temmuz 2009 Salı
BURGER KING GETAFE GOL SEVİNCİNİ SUNDU
Hiç unutamadığım bir sahne vardır reklamcılık ve futbol sahalarının kesişmesi açısından. Galatasaray'ın 1999-2000 sezonunda UEFA Kupası'na giden yolda İstanbul'da oynanan Galatasaray-Mallorca çeyrek final rövanş maçında takımın ikinci golünü atan Hakan Şükür, reklam tabelalarına doğru koşmuş ve o yıllarda oynadığı Cipso reklamına istinaden saha kenarına yerleştirilen Cipso ve Hakan Şükür yazılı reklam panolarının önünde durmuş, hatta elleriyle ismini ve Cipso yazısını göstererek o anki gol coşkusundan hafızalarda kalan fotoğrafa Cipso kelimesini yerleştirmişti. Farkındaydı değildi bilemem ama Kar Gıda'da çalışan onlarca reklam uzmanının 10 yıl çalışsalar elde edemeyecekleri bir tanıtımı ve etkiyi 5 saniyede yapmıştı Şükür. Bu olay sonrası Cipso satışlarında hatırı sayılıy bir artış oldu hatta Türkiye'de. Yıllar geçti, Galatasaray'ın unutulmaz maçlar dvd'sinde, UEFA Kupası ile ilgili her belgeselde o görüntü var, Hakan Şükür ve Cipso. Daha önceden firma tarafından gol attıktan sonra böyle bir hareket yapması yönünde bir telkin yoksa kutlamak lazım kendisini. Zira futbola meşhur deyimle "endüstriyel futbol" falan da karışmamıştı zira zaten yarı finalin sarhoşluğundan hareketi sorgulamadı.
Yine bir gıda firması, yine futbol. Ama bu sefer iş daha ciddi ve profesyonel. İspanyol kulübü Getafe Burger King ile forma reklamı için 1 yıllık anlaşma imzalamıştı daha önce. Burger King'in takım için hazırladığı formalar tanıtıldı. Diyorum ya futbol denen şey her gün karşımıza ağzımızı açık bıraktıracak bir şey çıkartıyor diye. Buyurun bakalım. Burger King sadece Getafe formasının değil Getafe gol sevinçlerinin de sponsoru. Zira formanın iç kısmına da bir kral portresi eklemişler. Her gol sonrası Getafe'li futbolcular formayı kafasına geçirecek ve böylece kafalarının olduğu yerde bir adet kral portresi olacak. Bitti mi? Hayır. Firma yetkililerinden birisi bir de oyunculara bu işi nasıl yapacağını gösteren ve firma-takım ilişkisini betimleyen bir manuel kılavuz hazırlamış. Şimdi işin "yok artık" dedirten kısmı bir yana benim merak ettiğim Getafe kulübünün, ne olursa olsun her golden sonra bu sevincin yapılacağı ile ilgili garanti verip vermediği, gol sonrası tüm oyuncuların mı yoksa sadece golü atan oyuncunun mu bunu yapması gerektiği ve tabi bunu atlayan bir oyuncu olursa Burger King'in nasıl bir tepki vereceği.
Benim son sözüm şudur, madem bu iş razı olacaktınız, Burger King olmayaydı bari, Burger King'e karşı Musluoğlu Pide Salonu kültürü........
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
11 yorum:
nefret edin bizden ya, içine sıçtık her şeyin! delikanlı getafeli bir varsa, ben i.ne burger king'e kafam girsin yazan ve kral kafasının olması gereken yerde kendi kafasını çıkarabileceği bir boşluk olan tişörtü hazırlıyorum...
kahrolsun reklamcılar:)
gayet kreatif ve eğlenceli. saçma sapan ülker logosu yerine bunu yeğlerim. düşünenleri tebrik ederim. iyi de para gelmiştir.
Gogus reklami, saha kenari reklami, hadi kalenin iki yanindaki reklamlar, asilamayan pankartlar, ekranda alttan yandan ustten patlayan reklamlar, saha icinde kosan terlikler, cips posetleri, sponsorlu dev pankartlar, yetmedi havada ucan pirpirlar, simdi de gol sevincine ortak oldular... Ama insaf be Varol :)
her gol sonunda sarı kart o zaman.
Evet ya bu harekete de sarı kart verilmiyormuydu? Her Getafe gol sevinci aynı mı olacak yani sezon boyunca..
ota boka reklam girmesini hazmedemeyen bir adamım ama, bu yaratıcı olmuş.
geçen sene sadece ligde getafe 50 gol atmış, 50 kere böyle bir hareketin görülmesi belki getafe taraftarını bıktırır ama ancak büyük maçlarda denk gelen seyirciler için hoş bir enstantene olarak akılda kalır.
ha mc donalds aynı yaratıcılığı gösterse belki bu kadar hoş gözükmezdi bana, marka sempatisi olsa gerek.
"marka sempatisi"ne katılıyorum, görür görmez canım çekti benim mesela :) güzel fikir, nasıl olsa futbolun (hatta hayatın) her yanı reklam oldu, bari böyle eğlenceli bişey olsun.
yaa anılarım canlandı
16 yaşlarındaydık o zamanlar
kadıköy e gidince burger king de değilde musluoğlunda pide yiyoruz diye bi arkadaşımı kız arkadaşı terk etmişti
gözlerim yaşardı bak...musluoğluna gitmeye devam etmiştik biz...
King Seçim Steak House Menüyü bir sene boyunca sınırsız ve bedava vericeklerini taahüt etsinler iş yerinde bile böyle gol sevince yaparım :D
endüstriyel futbol dedikleri tam olarak bu olsa gerek.
:) Merhabalar.
Tekrar izledim de Hakan Şükür'ün golünü, orada reklam üzerinde Hakan Şükür buraya yazıyor Cipso reklamının sloganı olarak sanırım. Hakan Şükür de eliyle onu gösteriyor zaten :)
Ama ekranda markanın daha fazla gözüktüğü doğru elbet. Bilinçaltı meselesi ne de olsa bu işler.
Yorum Gönder