20 Temmuz 2009 Pazartesi

MAURICIO TOPUNU GETİR MAÇ YAPALIM


















Oktay Derelioğlu'nun profesyonelliğe ilk geçiş zamanındaki tartışmaları hatırlarım. Lisansı ile ilgili yaşı dolayısıyla bazı problemler çıkmış, hatta yaşının büyütüldüğü söylenmişti. Ancak dünya futbolunda, profesyonel futbola başlangıç yaşı giderek düşünce bu tür tartışmalar ortadan kalktı. Batuhan Karadeniz'in 16 yaşında Beşiktaş A takımının formasını giydiğini biliyoruz. Freddy Adu3 Nisan 2004'te DC United formasıyla San Jose Earthquakes karşısına çıktığında henüz 14 yaşındaydı. Ben Adu'nun altına inecek bir isim çıkacağını sanmıyordum. Yanılmışım. Dün Bolivya Clausura Ligi'nde oynanan La Paz-Club Aurora maçında 39. dakikada oyuna giren Aurora'lı Mauricio Baldivieso 12 yaşındaydı. Yani şöyle diyeyim Türk eğitim sistemine göre ilkokulu daha yeni bitirmişti. Oyuna sokan adam babası ve aynı zamanda takımın teknik direktörü Julio Cesar Baldivieso maç sonrası onunla gruru duyuyorum demiş ama az daha oğlunun futbol hayatının ilk dakikalarında darbeyi vuruyormuş ona çünkü La Paz'lı Henry Alaca 44. dakikada çocukcağıza öyle bir girmiş ki, Mauricio kenarda tedavi görmek zorunda kalmış. Maçı bitirdi Aurora formasıyla harbiden "genç" oyuncu. Takımı 1-0 kaybetti. Ben maçın skorundan veya performanstan öte bu işin sonunun nereye gideceğini tahmin ediyorum. Bundan sonraki yaşlar 11 olur 10 olur 9 olur. Bir bakmışsın daha çocuğa "tay tay tay" derken getirip tandeme koymuşlar. Bildiğim bir şey var ise Arsene Wenger şimdiden scoutları izlemeye göndermiştir. Bir önceki rekor 13 yıl ve 11 aylıkken, 2001'de Juan Aurich formasıyla sahaya çıkan Fernando García'ya aitti.

2 yorum:

tesla dedi ki...

18 yaş sınırı getirilsin resmi maçlara çıkabilmek için kafamız rahatlasın. yoksa protein hapı manyağı olcak dünyanın yarısı.

mre dedi ki...

Adam 10 sene futbol oynayacak daha 22 yaşında Genç Semih kıvamında olacak. Küçük Emrah'da böyleydi.