14 Ekim 2009 Çarşamba

TELİF HAKKI



Video Alkışlarla Yaşıyorum sitesinden alıntıdır.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

muhteşem ötesi bir hiciv olmuş.
Gerçekten mest oldum:D

Ku.Ba dedi ki...

Ya, öyle diyorsunuz da, ben bu indirme olayinda önemli bir ayrimin yapilmasi gerektigini düsünüyorum. Zira, sonuçta öyle pek de zengin olmayan, ekmegini gerçekten albüm satislarindan kazanan veya müzik dünyasina adimini henüz yeni yeni atmakta olan yetenekli müzisyenler de kurbani oluyor indirme furyasinin.

Mesela ben sahsen, Kanye West'in sarkilarini indirmekte bir beis görmüyor, oysa Erkan Ogur'a, Kardes Türküler'e, Bob Dylan'a, Mercedes Sosa'ya gelince, onlarin albümlerini satin almak zorunda oldugumu hissediyorum. Bilmem anlatabildim mi?

Ha, tutarli bir davranis mi? Kesinlikle hayir.

varol döken dedi ki...

@ku.ba
tutarlı aslında bir yandan hukuki olarak doğru olmasa da... sanırım senin ve benim gibi düşünen bir sürü insan var, demek ki tutarlı olmasa da içten bir davranış... evimdeki az sayıda cd'nin alayı çok fazla bilinmeyen ama şahane müzik yapan şarkıcı ve gruplardan oluşuyor... ve bu adamların hiç de mercedes'ten inip bmw'ye binmediğini (bazılarını bizzat) biliyorum...

ayrımın bir benzerini kitaplar için yapıyorum, asla korsan kitap almıyorum, zaten ortalama satışı 10.000 olan bir ülkede korsan kitap almak hakkaten korsanlıktan beter geliyor bana...

bütün şarkılarını dinlemiş olmama, internette bulabilmeme rağmen en son jehan barbur'un albümünü aldım mesela...

tanısanız siz de alırdınız:)