12 Kasım 2009 Perşembe

BARCELONA SEMAK

Efendim bu yeni öğrendiğim bir hadise, Rusya'da insanların doğan çocuklarına önemli anıların, günlerin, hadiselerin ismini ya da onları çağrıştıracak bir isim koymaları yaygın bir gelenekmiş. Gerçi Dostoyevski'den Gorki'ye, Gogol'dan Tolstoy'a hatim ettiğimiz Rus klasiklerinde Anatoliy Aleksey Romionovic, Afanasyevna Petrovna Ekaterina, Dmitri Prokofitch Razumihin gibi hepsini arka arkaya yazsan otomatikman 100 sayfalık bir kitap çıkaracak karakterdeki isimleri okuduk ve pek rastlamadık ama demek öyleymiş. Rusya'da yaşayan veya kapı komşusunun adı Chernobyl olan blog okuyucuları varsa bizi bilgilendirsinler seviniriz. Neyse biz sadede gelelim. Rubin Kazan, Barcelona ile oynadığı iki Şampiyonlar Ligi mücadelesinden toplam 4 puan çıkardı biliyorsunuz. Takım kaptanı ve Rus milli takımının oyuncusu Sergei Semak'ın geçtiğimiz günlerde bir kızı dünyaya geldi. Bu onun dördüncü çocuğu bu arada belirtelim. Kızına Barcelona ile oynadıkları ve kariyeri boyunca unutamayacağını söylediği bu maçları hatırlamak için Barcelona adını koymaya karar vermiş. Bu konuda eşinden de onay almış. Yani Maya, Semion ve Ivan'a dördüncü kardeş Barcelona Semak geldi.

Şimdi İspanyol olsan bir dereceye kadar anlaşılır. Ne var arkadaş Vicky Cristina Barcelona diye film de var dersin (gerçi onlar iki farklı kişiydi) ama Rusya'da Barcelona diye isim artık nasıl karşılanır bilemem. Hadi onu bıraktım Barcelona kelimesinde bir ritim var, bir harmoni var, kulağa hoş gelme var, misal Chelsea koysa o da sorun olmazdı, zaten Chelsea diye isim var ama ya gidip Real Madrid'i yenseydiniz. Kızın adı Real Madrid Semak mı olacaktı? Hadi onu geçtim Kaiserslautern olaydı...

Bizde de çocuğunun adını Galatasaray koymak isteyen bir babanın başvurusu sanırım reddedilmişti. Yabancı takımlar denense ne cevap alırız bilemiyorum. Aklımda bulunsun çocuğum olursa Tottenham'ı bir deneyeyim.

2 yorum:

Baris dedi ki...

Ben ikinci cocugum erkek olursa Borussia Monchengladbach, kiz olursa Queens Park Rangers olarak sececegim isimleri.

Fuleli Adımlar dedi ki...

Geçenlerde Ligtv de bi programda izlemiştim,gurbetçi vatandaşlarımızın yoğun olduğu bi ülkede yaşayan bi abimiz çocuklarından birinin adını "Cimbom" koymuş. Tamam takımını sevmek güzel şey de isim koyacaksan isim koy lakaptan isim yapıp çocuğu da uğraştırma be abim.