16 Kasım 2009 Pazartesi

TEESIDE FOOTBALL LEAGUE


Ingiltere'de futbolu buzdagina benzetirsek, buzdaginin gorunmeyen kismidir Sunday League, bolgesel ligler ve bunun gibi bircok amator, yari-amator futbol organizasyonu. Bu insanlarin futbolu seveni gercekten bir baska seviyor. Bazen bir adam gorursunuz; gazete okumaz, TV izlemez, dunya gundeminden bihaberdir ama konu futbolsa bilgiler onceden chipe yuklenmis gibi herseyi sayar. Fikstur, sakat oyuncular, puan durumu onlarla yasayan insanlar var Ingiltere'de ve en onemlisi bolgelerinin takimlarini tutma olayi... Birinci takimim su, ikinci takimim bu degil! Tek takim ve destek... Neyse bunlar bu yazinin konusu degil.

Yukardaki fotografin hikayesi gecen haftaya dayaniyor. Futbol oynamaya giderken karsilasmistim mevzubahis organizasyonla. Gecen hafta neyin ne oldugunu anlayana kadar mac bitmisti. Fotograf cekebilecek aygitlardan yoksun halimle kafa one egik bir sekilde, kanitsiz donduk eve... Bu hafta yine ayni yere gittim. Ayni saatlerde... Maca erken baslamis adiler, neyse ikinci yariya yetistim. Gecen haftadan tahminlerimle gittim; bu bir Pazar Ligi maci olmaliydi. Ama degilmis...


Organizasyonun adi: Teeside Futbol Ligi. Ingiltere'nin kuzeyinde yer alan sehirlerin takimlarini kapsayan bolgesel bir lig organizasyonu. FA sitesinden puan durumu, istatistikler gibi bilgilere ulasmak mumkun. Sunderland, Newcastle, Midlesbrough, Durham, Hartlepool ve Darlington gibi bolgelerin takimlari katiliyor lige. Birde bolgesel sponsorlari var.

Takim isimlerini, lig hakkinda daha detayli bilgileri almak icin yanina yaklastigim seyircilerden maalesef genellikle elim bos dondum. "Oglum bari cekirdek citletin de tam olsun diyecektim!" diyemedim...

Teeside Futbol Ligi iki lig halinde 26 takimdan olusuyor. Ligin 2 grubu Ingiltere'nin 12. ve 13. seviyedeki futbol ligleri... Genellikle genclerin oynadigi takimlardan olusuyor ligler. En dikkat cekici nokta: (dunki mac icin) agir faullerden sonra bile hicbir tartisma, satasma olmamasi. Sasirticiydi acikcasi. Tum futbolculara ilac verilmis gibi' ne hakeme itiraz ettiler, ne de birbirleriyle dalastilar.

Ligin su anki lideri BEADS FC. Internette takim hakkinda detayli bir bilgiye ulasamadim. Son sozum siyah-beyazli takimin kalecisine: " Gordugum en kotu kalecisin arkadas!"

by LeFoot

2 yorum:

Emoonn dedi ki...

ingiltere liglerinde kaç seviye var yahu? 12-13 seviye olması ilginç geldi.yeni kurulan bir takım 20 yılda ancak premier lige yükselir heralde.

Genç Arsenal dedi ki...

ingilterede 24 seviye var. ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
http://en.wikipedia.org/wiki/English_football_league_system