19 Ocak 2010 Salı

SERIE A OSCARLARI














Zlatan Ibrahimovic, meslektaşlarına göre, İtalya'da 2009 yılının oyuncusu. İtalyan futbolcular birliğinin (AICA) her sene dağıttığı ödüllerde hem en iyi oyuncu hem de en iyi yabancı oyuncu seçilen İsveçli törenin yıldızıydı tek kelimeyle. Eski hocası Jose Mourinho da yılın teknik direktörü ödülünü evine götürdü. Inter'in törendeki diğer ödülü en iyi kaleci ödülünü alan Julio Cesar'a ait. İtalyan oyuncular baz alınarak verilen en iyi yerli oyuncu ödülü ise Roma'lı orta saha oyuncusu Daniele De Rossi'ye gitti. Yılın yeteneği Milan'dan Alexandre Pato, yılın defans oyuncusu ise Juventus'dan Giorgio Chiellini seçildi. Yılın hakemi ödülü Roberto Rosetti'ye gitti. Gecede ayrıca Sportitalia sitesinin organize ettiği ve taraftarların oylarıyla seçilen 3 ödül verildi. Yılın golü ödülünün sahibi Napoli'ye attığı müthiş vole ile Fabio Quagliarella'nın olurken, Taraftar ödülü, Diego Milito'ya, yılın takımı ödülü ise Inter'e gitti.

Kapatırken not düşeyim, benim Zlatan Ibrahimovic ile ilgili görüşüm bellidir. İyi oyuncudur, etkili oyuncudur ama ben süper yıldız olduğu görüşüne hiçbir zaman katılmıyorum. Şampiyonlar Ligi grup maçlarının sonrasında iki ayaklı elemelere geçildiği aşamada şu ana kadar tek bir golü yok. Hep söyledim, Barcelona'nın son kazandığı 2 Şampiyonlar Ligi finalinin ikisinde de Barcelona adına çok kritik goller atan bir adamı, aynı kupanın grup maçlarından itibaren gol dahi atamamış bir adamla takas etmek bence hatadır. Barcelona'nın üçgeni güç kaybetmiştir bu hamleyle. Ibrahimovic İsveç milli takımının her kritik maçında da genelde yokları oynamıştır. 2006 Dünya Kupası 2. turunda oynadığı bir Almanya maçı var mesela felaket. O maçtan sonra hakkında şike dedikoduları dahi ortaya atılmıştı. Topukla gol atarak büyük yıldız olunmuyor.

5 yorum:

Emrah D dedi ki...

abi son paragrafta hincal uluc tadi mi yakaladim yoksa ahmet cakar mi su anda onu degerlendirmeye calisiyorum.

ibrahimovic superstar degil
grafite forvet degil
djalminha futbolcu degil
edmundo adam degil

:)

Flying Dutchman dedi ki...

hahahaha

Büyük yıldızmış buna kargalar bile güler. Yarım sezondur başka takımda oynayan adam yılın oyuncusu seçiliyorsa, Serie A bitmiş Haşmet...

steven_stiffler dedi ki...

Abi Zarate'nin ödülle fotoğrafı var ama ne ödülü aldığını anlamadım.Bir kaynak da bulamadım.Onunla ilgili bilginiz var mı ?

Protanopia dedi ki...

Zlatan ile ilgili fikirlerinize tamamen katılıyorum. Arada sırada güzel goller, imkazsız goler atıyor ama büyük maçlarda takım kilitlendiğinde ciddi etkinlik gösterebilmiş değil.

Adsız dedi ki...

Hay ağzını öpeyim Dutchman diycem de yanlış anlaşılmasın. Bunu söylediğimde arkadaşlar deli lan bu der gibi bakıyorlar bana. Hatta bakarken diyorlar da. O derece. Yazıya şu bilgiyi de eklemeliydin ama. Sıradan bir kafa kafaya takası olmadılar bildiğin gibi. Hem öyle bi adam ver, hem 40 milyon euro ver, karşılığında böyle bi adam al tabiri eksik oldu :)