15 Nisan 2010 Perşembe

DENİZE DÜŞEN ROTTERDAM'A SARILIR



















Gelecek salıdan itibaren blogu eski rayına oturtacağız ama birkaç gündür Hollanda'da kopan fırtınayla ilgili kısa birkaç şey yazmak lazımdı. Ayrıntısını haftaya anlatırız. En başa gidelim. Feyenoord ve Ajax rekabetini ayrıntılı olarak anlatmayalım. Belki dünyadaki repütasyonu açısından bir Galatasaray-Fenerbahçe veya bir Rangers-Celtic derbisi değildir ama örneğin bu 2 takımın rekabeti, yukarıdaki derbilerden daha fazla hayatını kaybeden taraftar çıkarmıştır ortaya. Hollanda'da bu maç sırasında hayat gerçek anlamda durur mecazi anlamda değil. Karşılaşmalar hemen öğleden sonra başlar, o gün maç hangi kentte ise sokağa çıkmak pek akıl kârı değildir, trenlerin bazıları durdurulur vesaire. Buna bir de geçen sene alınan, 5 yıl boyunca rakip seyircinin deplasmana götürülmemesi kararı var. Böylece sokak kavgalarının engelleneceği düşünülüyordu. Ama KNVB'nin korktuğu başına geldi, Feyenoord ve Ajax Hollanda Kupası finalinde eşleşti. Kupa finali De Kuip'ta oynanıyor her sene. Yani Feyenoord'un evinde. Şimdi bu maç bir lig maçı değil, tek ayaklı bir kupa finali. Dolayısıyla Ajax taraftarlarının Rotterdam'a gitmemesi gibi bir durum olamazdı. Ama hiçbir otorite bu 2 taraftar grubunu bir aaya getirmek istemiyordu. Önce Rotterdam belediye başanı Aboutaleb, maça gelecek 10.000 Amsterdamlı'ya kucak açtı. Sonra federasyon bastırınca tarafsız saha lafı ortaya atıldı ama o da taraftarların kavgasını sadece başka yere taşımak olacağından (zaten hiçbir belediye o maça ev sahipliği yapmak istemezdi ya) uçuk bir öneri ortaya atıldı. Kupa finalini seyircisiz oynatmak. Buna da seyirci ve kulüplerden muhalefet şerhi konulunca çare bugün bulundu. Kupa finalinin statüsü değişti. 2 ayaklı olacak bu sene final ve yine deplasman seyircisi maça alınmayacak. İlk önce 10 gün sonra Amsterdam'da karşılaşacak 2 takım. Sonra da Rotterdam'da. Karar bugün protesto edildi Feyenoord taraftarlarınca.

İş bununla da kalmıyor. Eğer Ajax lig şampiyonu olursa bu 2 takım bu sefer gelecek sezon başı, 31 Temmuzda Süper Kupa maçına çıkacaklar. O da Amsterdam Arena'da oynanacak. Ona nasıl bir çare bulacaklar merak ediyorum. Ama asıl Ajax'ın Rotterdam'a sarıldığı noktaya gelelim. Rakibinden bu derece nefret eden tüm Ajaxlılar hafta sonu, o nefret ettikleri Feyenoord'a duacı olacaklar. Sebebi basit. Twente salı günü AZ'e mağlup oldu. Ajax da dün kazanıp puan farkını 1'e indirdi. Kaldı 2 maç. Twente hafta sonu Feyenoord'u konuk ediyor, sonra da deplasmanda NAC ile oynuyor. Ajax'ın şampiyonluk için 2 maçını kazanması ve bu 2 takımdan birinin Twente'den puan alması lazım. Feyenoord ilki bu takımların. Pazar günü tüm maçlar aynı saatte 14:30'da. Ajax içerde bu sezonun flaş ekibi Heracles'ı konuk ediyor. Ama o gün tüm Ajaxlılar Feyenoord'u destekleyecek aynı zamanda. 1 hafta sonra da yine birbirlerinin gırtlağına sarılacaklar. Futbol böyle bir şey işte.....Peki Feyenoord Twente'ye karşı kendini sıkmayıp, kupa finalinde de Ajax'ı tepelerse bu yaz boyu Amsterdamlılarla dalga geçerler mi? Hem de nasıl. Ama bir de tam tersi Ajax'ın duble ihtimali var....Müthiş 18 gün bizi bekliyor Hollanda'da.





















Kapatırken ilginç bir haber verelim. Dick Advocaat Belçika milli takımı hocalığından istifa etti. Daha 2009 temmuz ayında göreve gelmiş ve takımı Euro 2012'ye hazırlıyordu. İstifa sebebi belli. Ülke değiştirecek bir aksilik olmazsa. Guus Hiddink'ten boşalan koltuğa oturacak Rusya'da. Rus futbol federasyonu başkanlığına seçilen Sergei Fursenko kontratı koymuş önüne. Kim Fursenko? Advocaat Zenit'le 2008'de UEFA Kupası'nı kaldırırken kulüp başkanı olan adam.

4 yorum:

Majesty dedi ki...

Advocaat karaktersizin kralıymış.

diskonnektus erektus dedi ki...

Guzel abim yazi sukela olmus ama Galatasaray-Fenerbahçe derbisinin dunyadaki reputasyonu kismini biraz acarsan bence biraz serinlik gelir havalarin iyiden isinmaya basladigi su guzel gunlerde. Buyuk derbileri bir yana koydum da atiyorum bir Sampdoria-Genoa reputasyonunun bile bir kesri var mi acaba Galatasaray-Fenerbahçe derbisinde?

rıza yaşar dedi ki...

Yazı için teşekkürler Dutchman,

Kalau dedi ki...

sanatçılarla işçilerin mücadelesi dendiğini duymuştum bu maç için.. gs-fb maçının repütasyonu konusunda ne yazık ki pek katılmıyorum, biz hariç pek kimsenin umrunda değil açıkası...