25 Mayıs 2010 Salı

PENALTIDA PAS



Aralık 1982'de, uzun bir kariyerden sonra Ajax'a dönen Johan Cruijff, takımının Helmond ile oynadığı maçta kazandıkları penaltıyı Jesper Olsen'le paslaşarak kullanır. Birçok kişi paslaşarak kullanılan bu penaltının dünya tarihinde bir ilk olduğunu düşünür. Ama Cruijff 25 yıl önce Rik Coppens'ın yaptığı penaltı vuruşunu tekrarlamıştır. 1957'de Belçika ile İzlanda arasında oynanan milli maçta Belçika penaltı kazanmış. Topun başına gelen Coppens arkadaşı André Piters'la paslaşmış, Piters topu tekrar Coppens'a aktarmış, o da topu ağlara göndermiştir. Yani paslaşarak kullanılan ilk penaltı Belçikalı ikiliye aittir. Aşağıda bu penaltının görüntüleri var. 1:30'dan itibaren görebilirsiniz.

7 yorum:

AbSurDMaN dedi ki...

Tam çakal işi yahu, tamam kural ihlali yok ama adı üstünde penaltı vuruşu, penaltı atışı, adam gibi kullanın şunu işte.

Hazır denk gelmişken sorayım, hani penaltı atışı sırasında ceza sahasına girmek yasak ya, penaltı atılırken kalenin yan tarafında ceza sahasına girmeyecek şekilde durulabilir mi? Bilen varsa bi diyiversin. Düşündüm de kaleci olsam derim ki iki elemana, sen şu direğin yanına geç sen de öbür direğin yanına, olur da topu çelersem ve top yine penaltıyı atana pozisyon olacak şekilde giderse kalenin yanındaki elemanlar o an ceza sahasına girip kaleye set çekebilirler misal. Hatta rakip takımın oyuncusu da oralarda durabilir ofsayta düşmemek kaydıyla falan. Oluru var gibi bence :)

Adsız dedi ki...

Henry-Pires ellerine bulaştırmıştı sanırım bunu denediklerinde (:

Spooky dedi ki...

Bu penaltıyı kullandıktan sonra Cruyff, ilk defa kendilerinin böyle bir şey yaptığını söylemiş sanırım.

Kimse de o dönem Rik Coppens vardı lan atma Cruyff dememiş. Daha sonra anlaşımış ama Youtube, internet falan olmadığı dönemde Cruyff'un Coppens'ten haberi olmamıştır. Belki de olmuştur...

Ligimizde 103 gol rekoru da buna benzer 105 gollü sezonu 2, 3 yıl öncesine kadar kimse dillendirmiyordu.

berthelemy dedi ki...

japonlar da yapmış ama hiç rahat ve estetik değil.

http://www.youtube.com/watch?v=jGipu3g7j-A

Emre Esin dedi ki...

yıllar önce futbol öğreten bi çizgi filmde görmüştüm bunu. o zamandan beri düşünürüm zaten neden atmazlar böyle diye. özellikle ingiltere :)

sammy_jankis dedi ki...

zamanında rıdvan tanju ikilisi de yapmıştı diye hatırlıyorum ama bulamadım videoyu bilen varsa paylaşırsa sevinirim.

Benicio dedi ki...

hürriyet ve milliyet duymasın, son dakika yaparlar.

http://torinolu.blogspot.com/2009/12/salak-ile-avanak.html