30 Haziran 2010 Çarşamba

BLIND GUARDIAN DÖNÜYOR

























Hansi saçını kestirdi, ses tellerinden ameliyat oldu, falan filan derken Blind Guardian 30 Temmuzda 9. stüdyo albümü "At The Edge Of Time" ile piyasalara dönüyor. 1988-90 arasında 3 albüm piyasaya süren ardından albümlerin arasını birbiriyle giderek açan Orta Dünya'nın Kralları, 2006'daki A Twist In The Myth'den 4 yıl sonra tekrar stüdyoda. Benim için BG çizgisi Somewhere far Beyond'dan sonra aşağı doğru gitmiştir. Aslında bu albümden sonra gelen Imaginations from the Other Side, aynen Iron Maiden'ın Seventh son of a Seventh Son ile Somewhere In Time albümleri gibi birbirine çok yakın olan ama ilkinin daha iyi olduğu bir albümdür. Grubun ardından piyasaya sürdüğü Forgotten Tales bir cover albümüydü, dolayısıyla onu bir kenara ayırmak lazım. 1998'deki Nightfall In Middle Earth onların karanlık sulara girip, progresif tatlara bulaştıkları ilk albümdü. 2002'deki A Night at the Opera'da progresiflik ilk kez Power'ın önüne geçti. 2006'daki ATITM bu çizginin devam ettiği bana göre vasat kalmış bir albümdü. Turn the Page, Fly, Otherland, Another Stranger Me dışında sınıfı geçen bir şarkı yoktu..Skalds and Shadows, A Past and Future Secret'in bir tekrarı gibiydi. Blind Guardian diskografisinin en altında yer alan albüm onların formsuzluğunu çok net gösteriyordu ki birçok hayran Thomas "Thomen" Stauch'un davulları genç Frederik Ehmke'ye devretmesinden (sağlık problemleri) rahatsızdı.

Yeni albümün ilk single'ı A Voice In The Dark piyasaya sürüldü. Çok iyi sinyaller aldığımı söyleyemem. Ben albümün çift disklik özel versiyonunda bulunacak John Farnham coverı "You're the Voice"ı daha çok beğendim söyleyeyim. Gerçi elemanda böyle ses olduktan sonra Verka Serduchka'dan Dancing Lasha Tumbai'yi söylese bile enfes şarkı olur ya o ayrı.Aşağıya da onu aldım. 30 Temmuzu bekliyoruz. BG bu dönemeci geçemezse, Helloween gibi yaş işlerledikçe kaliteyi düşüren gruplar kontenjanına girecek gibi görünüyor...

Son not: Blind Guardian yeni albüm turuna 26 Eylülde Tilburg, Hollanda'da başlıyor...

2 yorum:

AbSurDMaN dedi ki...

Ben A Voice In The Dark'ı beğendim gibi. Güzel bişeyler olacak gibi diyeyim umutlu gözükeyim.

Mr.Sandman dedi ki...

Bu yazıyı albümü(yani 3 şarkıyı) dinlemeden önce okudum. F.D. nin guardian konusundaki ilimini "the curse of feanor" yazısından aklıma kazımıştım. Sonra bu yazıyı okuyunca önce bir korktum açıkçası hatta "helloween" benzetmesi çok ürkütücüydü ama hemen akabinde "a voice in the dark" dinledim ve 1 haftadır kesintisiz dinliyorum şarkıyı "war of the thrones" da ayrı bir müthiş. Blind Guardian harbiden geri dönmüş en kısa zamanda tekrar istanbula yolları düşer diye umuyorum şimdi...