26 Mart 2011 Cumartesi

WT - THE UNFORGIVING: ALBÜM KRİTİĞİ

























4 senedir beklenen Within Temptation albümü sonunda pazartesi günü piyasaya sürüldü. 1 ay önce bir şeyler karalamıştık hakkında. Onları tekrar dile getirirsek Blood Rayne'in yazarı Steven O'Connell yazarlık, X-Men, Witchblade ve Darkness gibi çizgi romanların çizeri Romano Molenaar ise çizimleri üstlenmiş durumda. Zaten albümün ismi de bu 2 ismin yarattığı çizgi romandan geliyor. Albümle beraber 3 tane kısa film ve bir de çizgiroman piyasaya sürüldü. Bir konsept albüm. Sinead isimli bir süper kahramanın öldükten sonra dünyaya dönmesini anlatıyor. WT tarihinde bu tür ölümden sonra dünyaya dönmeler meşhurdur. Bkz Angels şarkısı ve videosu. Albümle beraber gelen 3 kısa filmden ikisi Mother Maiden ve Sinead isimleriyle piyasaya sürülmüştü. Triplets ismindeki üçüncüsü de albümle birlikte piyasaya sürülen DVD'de mevcut. Bu 3 kısa filmle beraber çekilmiş Faster, Shot In The Dark ve Sinead isimli videolar da video sitelerinden görülebilir. İsimlerin üzerine tıklayarak youtube'a gidebilirsiniz. Bu kısa film ve çizgi roman işinde tabii katetmeleri gereken bir yol var ancak konsept albüm anlamında yola çıkmaları sebebiyle en azından bir bütünlük oluşturuldu. Ben ilk önce bütün bu yan ürünlerden bağımsız çıkıp albümü dinleyin derim. Ancak bu şekilde yorum yapmak mümkün.

Şimdi bu albüm yüksek ihtimalle 3 gruba ayıracak insanları. Within Temptation'ı ilk piyasaya çıktığı günden beri takip eden, onları Senfonik Metal ile tanıyan Mother Earth ve Silent Force gibi 2 müthiş albümle aşık olmuş insan grubu. Bir kere ben bu gruptayım ve The Heart of Everything albümü, düet denemeleri, Sharon den Adel'in Armin van Buuren'le ortaklığı derken her geçen albümün biraz daha yumuşayacağını biliyordum. Nitekim bu albüm de beklediğimi bana gösteriyor, ama bundan pek korkmuyordum çünkü WT dönüşürken de işini iyi yapıyor. Birçok sıkı hayran bu albümde artık ortada metal diye bir şeyin kalmadığını, rocka ve hatta bazıları popa döndüğünü iddia ediyor. Popa döndüklerini söylemek biraz zorlama oluyor. Ama artık metal ile rock arasında bir yerlerde dolaştıklarını söylemek mümkün. İkinci grup bu dönüşüme eyvallah diyen ve "adamlar öyle ya da böyle güzel müzik yapıyorlar" diyerek sahip çıkacak insanlar. Bir de bu albümle Within Temptation'ı yeni tanıyacak ve albümü çok beğenecek ama eski albümleri dinleyince onları çok sert bulacak bir grup var. Ben dediğim gibi grubun çok değiştiğini kabul ediyorum ve hatta evet keşke bu güzel şarkıları hala bir senfonik metal grubu olarak yapsalardı diyorum ama şarkılar o kadar sağlam ki yine de alıp üstüste dinlemekten kendimi alamıyorum.

Şarkı şarkı gideceğim

Why Not Me: Albümü açılışını, Sinead isimli kahramanımızın yaşlı sesi yapıyor. 36 saniyelik bir monolog.

Shot In The Dark: Enfes bir giriş şarkısı. Sharon den Adel'in müthiş sesi, enfes bir gitar solosu, tipik bir WT şarkısı. Eski günlerle hala bağlantısı olan şarkılardan. Grubun saf hayranları memnun kalacaktır.

In the Middle of the Night: Grup tarihinin en hızlı şarkılarından. Bu şarkıyı daha çok senfonik-power metal sınıfına oturtmak lazım. Nightwish Tarja Turunen zamanı böyle şarkılar yapardı. İyi açılış devam ettiriliyor.

Faster: Albümün ilk piyasaya sürülen şarkısı. HIM-Wicked Game benzerlikleri konuşulan ama yine susup sonuna kadar büyüsüne kapılıp gideceğiniz bir şarkı. Sharon den Adel yine müthiş icra etmiş şarkıyı, zaten hangi şarkıyı etmiyor ki.

Fire and Ice: 3 şarkılık tempodan sonra bir balladla devam ediyor albüm. WT'nin her albümde bir vurucu yavaş şarkısı vardır. Bence bu albüm kontenjanı Fire and Ice'a ait değil ama yine de ben Caged tınılarını taşıdığını düşünüyorum ve geçer not veriyorum.


























Iron: Tekrar gaza basıyoruz. Albüm başladı, Black Pearl "Kağızman mı bu?" dedi. Kesinlikle eski tip bir WT şarkısı. Emektar hayranlar bile bu şarkıya burun kıvıramaz.

Where is the Edge: Bunun da kardeş şarkısını Jillian olarak ilan ediyorum. Albümün, aynı tempoda devam ediyoruz diyen şarkılarından

Sinead: İşte en çok tartışılan şarkılardan birisi. Sebebi şarkının kendisi olduğu kadar videosu. Video bir diskotekte geçiyor ve aslında oldukça kanlı bir hesaplaşmayı anlatıyor ama WT eşliğinde dans eden insanlar görününce hayranların en çok kazan kaldırdığı iş oldu bu. Hollanda'nın ünlü heavy dergisi Ardshock "Within Temptation dans pistine göz kırpmış bu şarkıyla" diyor. Haklılar. Ha birisi çıkıp "ulan 80'lerde böyle şarkılara tapıyordunuz" dese sesim çıkmaz. Klavye düzenlemeleri direk 80'leri hatırlatan bu şarkıya ne diyeceğimi şaşırdım. Bana "WT nedir?" deseler hayatta adını anmam ama konserde çalsa tepinirim....

Lost: İşte albümün ağır tıp balladı bu. Gidin sevdiğinizle dinleyin işte, hoş hikayesi aşkla alakalı değil onu belirteyim.

Murder: Bana girişi Iron Maiden'ın Blaze dönemindeki şarkılarını hatırlattı. "Jın Jın Jın Distorşın" şeklinde devam edişi ve Sharon'ın sesini en iyi kullandığı şarkılardan birisi olmasıyla albümün sonuna bizi hazırlıyor. Sinead'ın düşmanlarndan öcünü alışını anlatıyor. "I'm killing them all, I put my soul on the line, I purify my sins, That I committed in life......."

A Demon's Fate: Sinead cinayetlerden sonra dünyanın düzenine lanet ediyor ve dünyadaki cehennemden bahsediyor. Enfes bir şarkı olduğunu düşünüyorum, senfonik öğeleri arayanlar mutlaka aradıklarını bulacaklar. Bittiğinde kulaklarınız son şarkıya çoktan hazır oluyor.

A Stairway to the Skies: Sinead göğe yükselirken albüm de kapanıyor. Cennet kapısına bir adım uzaktayken albüm bitiyor....My angel is coming down from heaven to take me, I reach out but then you fade away, Whenever you call for me, Know that I'm only one step behind

























Bir kere albümün tümünde sadık kaldıkları konseptten ötürü kutlamak gerekiyor grubu. İtiraf edeyim, tek bir larkıyı bile sıkıldığımdan dolayı geçmedim. Bazıları ise başlı başına müthiş şarkılardı. Evet bugün grubun resmi sitesinin google tanıtımında "gotik rock" grubu yazsa da Sharon den Adel'in sesi böyle olduğu sürece ve böyle iyi işler yaptıkları sürece benim için en tepede olacaklar....Albüme notum 8,5/10. Ki benim tarihte 10/10 verdiğim toplasan 10 albüm vardır, o yüzden değerini bilin....

Hiç yorum yok: