26 Nisan 2011 Salı

TÜRK BASININDA SAZAN YAYINCILIĞI'NA GİRİŞ




















Ülke spor basınında, hadi daha net ifadeyle söyleyelim futbol basınında nasıl bir anlayışın hakim olduğunu, kimlerin görev yaptığını ve yayıncılık ilkesizliklerini ibliyoruz. Gerçi ilkesizlik ve bayağılık konusunda ilkeliler onu itiraf etmek lazım. Yayıncılığın yıllar öncesinin spor yayıncılığından, futbola, oradan transfer ve son olarak sansasyon ve spekülasyon yayıncılığına dönüştüğünü biliyoruz. Her şeye rağmen bir yere kaçabiliyorsunuz ama iş her gün daha beter bir hal almaya başladı. Son 3-4 aydır peydah olan yeni moda Sazan Yayıncılığı. Yani spota bir ifade koy, milleti kekle, içine de spottaki ifade kadar sansasyonel olmayan bir haber koy. Bu 1 dedi 2 dedi artık her gün böyle 4-5 tane haber vermeye başladılar. Bugünkü ise artık "spot yayıncılığına oturayım" dedirtti bana....

























Milliyet'in ana sayfasında şöyle bir giriş var. Türk Takımı'na gidiyor. Üstte de Schuster'in resmi. Ulan hangi takıma gidiyor diye tıklıyor tabii tatlı su familyası. Haber şurada devam ediyor. Aaaa meğer "El Turco" lakaplı Deportivo'ya gidiyormuş. Tepede "Beşiktaş Yıldız Oyuncusunun Sözleşmesini Feshetti" haberi. Kim diye giriyorsunuz, meğer uzun süredir zaten ortalarda görünmeyen Allen Iverson'ın 1 ay önce sözleşmesinin feshedildiği haberi. Çok değil 23 Nisan'a kadar gidiyorsunuz. Lucescu'nun resminin altında "Luce'den Aslan'a Mesaj" yazıyor ve Romen hocanın çarpıcı açıklamalar yaptığı anlatılıyor. Haber burada. Çarpıcı açıklama şu: Kararım sezon sonu. Yok yahu, biz de bu haftaki maçın devre arasında sanmıştık. Bu haberlerden bir koleksiyon yapmak mümkün. Bu haberciliğin adı nedir, sonu nereye gider bilemiyorum. Benim merak ettiğim her 3-4 ayda bir evrimleşen bu rezil futbol gazeteciliğinin bir sonraki gelişiminin nereye doğru olacağı. Maalesef Türk basınında işini futbolun kendisini severek yapmaya çalışan, hakikaten bir avuç insan var. Gerisini sansasyon ve tiraj kaygısı trenine bindirip hızı 88 kilometreye çıkarıp zamanın ötesine göndermek istiyorum...Emmet Brown'la Marty McFly'a selam olsun....

6 yorum:

Yasin dedi ki...

bu sırf spor değil internet yayıncılığının geldiği nokta.
önemli olan hit sayısı olduğu için o hiti vurduracak başlığı arıyorlar. başarılı olduklarını da itiraf etmeliyim. benim gibi bu tür şeylere prim vermemeye kararlı birine bile acaba neymiş dedirttikleri haber oranı %50'nin üzerindedir.
en iyi çözüm bu tür dandik haber yapan siteleri baştan elemek, girmemek ya da google reader kullanmak.

müşkülpesent dedi ki...

Dilmen Galatasaray'da!!!!

kalli'nin yardımıcısı olan burak dilmen için yapılmış bir haberdi bu da. hürriyetti galiba.

aramis dedi ki...

Bi suredir de haber adi altinda kisisel yorumlari iyice okumaya basladik dikkat ederseniz.. Ben buna blog etkisi diyorum.. Bu haberci/yorumcular kendilerini blogcu sanip, bir kisi ya da takimla ilgili kisisel yorumlarini haber yapiyorlar..

STANCU HAGI'YI SILDI! haberini hatirlar misiniz?? Ne diyodu o haberin iceriginde Stancu?

"Hocamızın gitmesini istemem, ama ayrılırsa da yapacak bir şey yok. Galatasaray’a uzun bir kariyer için geldim. 4.5 yıllık sözleşme imzaladım. Yeni bir hoca gelirse ben de onunla çalışırım. Romanya’ya dönmeyi asla düşünmüyorum. Hedefim, Galatasaray’da başarılı olmak, ardından da İtalya ya da İspanya’ya gidebilmek"

Hagi'yi nerde sildigi muammaydi.. Sirf buna yorum yapabilim, artik yeter diye Facebook'ta Fanatik sayfasini begendim. Haberi buldum. Altinda bakalim neler demis insanlar diye yorumlara soyle bir baktim ki, gozlerime inanamadim.. Haberin kendiyle ilgili hicbisi yok ama Lucescu'nun bu takima gerekip gerekmedigi hakkinda gereksiz tartisma cok...! Haberi okumamis bile adam.. Basliga bakip gecmis, ya da bakmis sadece yazilara ama gormemis bisi.. Ne alaka dememis kimse??!!

Bu haber yine iyiydi.. Kimin yaptigi belliydi.. bi de bunlarin isimsizleri var ki cok fena..Yani bi haber var ama yapani yok.. Haber spekulasyon bile degil, kulliyen yalan veya resmen "ben su futbolcuyu sevmiyorum" diyor, haber degeri bile yok ama kimin yazdigi?? o yok!

Dun bi de Nihat'a nasi giydirildigini farkettiniz mi bilmiyorum.. http://fanatik.ekolay.net/Eyvah-eyvah_3_Detail_33_222749.htm

bu haberi bugun baktim degistirmisler ama dunku ilk internet baskisinda "..yerini Nihat’a bırakması Siyah-Beyazlılar’ı köşeye sıkıştırdı." ifadesi koyu harflerle, iki paragrafin tam ortasina gelecek sekilde kendi basina bir cumle olarak yazilmisti.. Oha dedim yani.. Eyvah Eyvah die sakatliklardan bahseden bir haberde, ne alaka oldum?? Gazteciye saldirdi maldirdi diyedir mutlaka ama yine de habercilik felan degildi bana kalirsa.. Bunlari takip eden, anlamayan sorgulamayan insanlar var ama, napacan.. yapcak bisi yok..

hagi dedi ki...

Soyle birseyler yazmistim sozluge zamaninda.

http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=orospu+%C3%A7ocuklu%C4%9Fu&a=sr&kw=orospu%2A&au=hagi

Toz dedi ki...

Hadi Mynet,internethaber neyse de Hürriyet,Milliyet gibi Türkiye'nin yıllardır basın-yayın organı köklü kuruluşlarının bunları yapmaması lazım.Sonra da sokaktaki apaçiye kızıyoruz.Bunlar onlardan beterler.Ama hala Mutu'yu yazmadılar acayip kıllandım ben.1 ay içinde Mutu Türkiye'den şu takıma geliyor haberi çıkmazsa kesin geliyor Türkiye'ye demektir :)

M.Cagdas dedi ki...

Onlar da biliyorki bu tabloidleri okuyanlarin cogu zaten angut ve oturup da uzun uzadiya yaziyi okumuyorlar. Basliga bakip, resimlere gozatip gecen az degildir. Dolayisiyla hayal gucu en genis olanlara haber yazisi yazdiriyorlar.
Bir de bir suru spekulasyon yap, ama ne kaynak var ne birsey. "alinan duyumlara gore...", "xxx oldugu soyleniyor", "yyy oldugu duyumlari geldi". kim soyledi, kimden geldi belli degil. ohh, salla!