14 Eylül 2011 Çarşamba

EFSANE 10 GRUPTAN 10 KÖTÜ ŞARKI

























Bugün Steve Vai'nin Anthology albümünü dinliyordum, sonradan adının Ya-Yo-Gakk adını öğrendiğim bir şarkısıyla tanışma fırsatına eriştim. Şarkıda Vai bildiğimiz gitar rifflerini sergilerken, arka planda kendi oğlu, küçükken çıkardığı seslerden birisini alıp şarkıya oturtuyor ve vokalleri üstleniyor. İsteyen şuradan dinleyebilir, tamam Vai üstadın eserlerine lafımız yoktur ve muhtemelen çocuğuna da bir jest yapmak istemiştir ama arka plandaki tüm düşüneyi çıkartıp bağımsız olarak ele aldığında bana Beyoğlu Mızıkacılarının Kaçalım Kaçalım şarkısını hatırlatıyor. Vai bana ilham verdi, ben de şu efsane gruplardan 10 tane güdük şarkıyı sıralayayım dedim. Madde isimlerindeki linklerden şarkıları dinleyebilirsiniz.

1-Iron Maiden - The Angel and the Gambler: Şarkının 10 dakika sürdüğünü gören albümü ilk kez dinleyecek birisi "vay be yeni bir Rime of the Ancient Mariner geliyor" diyebilir ama gelin görün ki aslında şarkının hakkı 4 dakikadır. Tüm metal camiası bu şarkıyı Steve Harris'in prodüktörlüğünün bok ettiğini söylerler. Hakikaten, Blaze Bayley bu şarkının sonunda "Don't you think I could save your life" kısmını Çelik'in Ateşteyim şarkısındaki tekrarından daha fazla tekrar eder.

2-Metallica - Frantic: Aslında bu şarkıyı sadece kendisi sebebiyle değil acaip klibi yüzünden de listeye aldım. Metallica'nın davaya ihanetini perçinlediği ilk albüm St. Anger'dan çıkma bu şarkının en akıllara zarar bölümü James'in kameraya yakın plandan "tik tik tik tak tik tik tik tak" çektiği histerik bölümdür.

3-Queen - Bicycle Race: Nedense bu şarkının seveni ço
ktur, çoktur da niye anlamam. Tam mevsim türlüsü gibi şarkıdır Bicycle Race. Koroyla başlar, sonra melodi kaybolu, slow devam eder, arkada Roger Taylor boyuna bateriyi döver, araya Fat Bottomed Girls diye öbür şarkıdan kaçışlar olur. Saykodelik bile denmez bu şarkıya.

4-Aerosmith - I Don't Wanna Miss a Thing: Bak güzel Steven Tyler kardeşim, kızım da filmde oynuyor bir kıyak geçeyim diye bu Hollywood saçmalığına bulaşmış olabilirsin, ama 4 dakika 52 saniye boyunca bizi heder etmenin ne alemi var di mi güzel abicim.
"I don't wanna close my eyes I don't wanna fall asleep, 'Cause I'd miss you, babe" diye de liseli sözleriyle gelme bana lütfen.

5-Oasis - Shakermaker
: Yine bir dolu hayranı olan ama benim hiç hazetmediğim bir şarkı. Liam Gallagher'ın o halk arasında "yavşamış" diye tabir edebileceğimiz voklinin en yavşak ali bu şarkıdadır. Nedense İngilizler şarkının ilk notası girdiğinde çığlıklara başlar. Bir de bu şarkıya "Oasis' best song" falan yazanlar görüyorum...Tövbe...


















Bağlantı
6-U2 - Discotheque: Ulen Bono, zaten o güzel şarkılar olmasa seni zaten tamamen silmiştim ama Pride'a, Angel of Harlem'e, I Still Haven't Found What I'm Looking For'a dua et. Bu her dakika gözümüze soktuğun eylem adamı kişiliğine de ayarım, zaten South Park'tan da ayarı yedin, albümün adını Pop koyup ilk videoyu Discotheque diye şarkıya çekmek de ne oluyor. Bir sonraki adımın Justin Bieber ile düet yapmak olacak hissediyorum, işte o zaman sileceğim seni. Kahkahayı bas şimdi...
Bağlantı
7-REM - Shiny Happy People
: Gülseren'den Rimi Rimi Ley'i hatırlatıyor bu şarkı bana. Michael Stipe klibinde zıplayıp durur, arkadan bazı insanlar geçer, Susam Sokağı'nı da hatırlatıyor aslında şimdi düşününce. Hayır işin kötüsü Losing My Religion da aynı efsane albüm Out of Time'dan çıkmadır, bu 2 şarkı nasıl aynı kafadan çıktı anlamam.

8-The Cranberries - Fee Fi Fo: War Child enfes, Cordell müthiş, Electric Blue harika, Fee Fi Fo...epic fail...Aslında şarkının amacı güzeldir zira çocuk istismarlarına kin kusar, ama şarkıyı bitirebilmek namümkün. Dolores ablamızın formunun düştüğü şarkılardan bir tanesi.

9-Demons & Wizards - Tüm Eserleri
: Bu madde 2 adama gitsin. Iced Earth'den Jon Schafer ve Blind Guardian'dan Hansi Kursch. Bu ikisinin bir araya geleceği haberi üzerine çocuklar kesildi. Sonuçta çıka çıka 2 tane hilkat garibesi albüm çıktı ve elde sadece Fiddler on the Green kaldı. İnsan Russell Allen ve Jorn Lande'den feyz alır biraz.

10-MFÖ - Peki Peki Anladık
: Bicycle Race havası. Her parlaşmalı şarkı Ali Desidero gibi gibi efsane olmuyor. Eurovision'daki hüsran diday diday bile daha bir sevimliydi. Onca klasikin arasında çıktığı için es geçeriz ama hakikaten rezil şarkıdır itiraf edelim.
Bağlantı

7 yorum:

ismailinc dedi ki...

Güzel bir liste çıkarmışsınız öncelikle tebrik ederim. Listedeki şarkılar ile ilgili bikaç yorum yapmak istiyorum müsadenizle.

Angel and the Gambler' ı severdim, ama şimdi siz bunları söyleyince, düşündüm de, hakikaten uzun :)

Frantic, o berbat Metallica albümünün tek güzel şarkısı bence.

I don't wanna..., yeni yetme zamanlarımızın romantik şarkısıydı, şimdi olsa dinlemem herhalde. hakikaten liseli şarkısı.

Kaliteli yazılarınızın devamı dileğiyle ...

Dejan dedi ki...

Abi bana Kaçalım Kaçalım'ı hatırlattın ya, tarih seni affetmeyecek asdlksjadkljas

onurkarakose dedi ki...

Bicycle Race, isteyerek bu hale getirilmis bir sarkidir. Basta Pink Floyd'un Money'si olmak uzere, kendi sarkilari da dahil olmak uzere, pek cok sarkiya gondermeler icerir ve bence muhtesem bir parcadir. Bu listeye, illaki Queen'den bir parca sececek olsam, I Want To Break Free'yi secerdim. Bu mantikla, listenin basina Beatles'tan Obladi Oblada veya Rolling Stones'tan Jumping Jack Flash da yazilabilirdi..

Shiny Happy People ve Bicycle Race disindakilere tamamen katiliyorum..

Johan dedi ki...

Frantic bence de St. anger albümünün geneline göre iyi bir şarkıydı. Asıl ziyan St. Anger'ın takendisiydi. tam fiyasko ya. James Abimizin kaç defa St. Anger 'round my neck dediğini sayamadım.Bi yerden sonra artık kalbim sıkışıyodu çünkü.
Bu arada liste yine bir FD klasiği olmuş. belirtmek istedim.

beyenpe dedi ki...

fee fi fo ve frantic e hic katilmayacagim kusura bakma ama, ozellikle de frantic o dandik albumde elmas gibi parildayan bir sarkidir.

roland deschain of gilead dedi ki...

guns'n'roses - my world nokta

kolijawa dedi ki...

fee fi fo gibi müthiş bi şarkı hiç olmamış bu listede