5 Aralık 2007 Çarşamba

SENİN ELİN KANAR MI? BÖYLE YAPARSANIZ KANAR TABİ...



Duyduk duymadık demeyin, Türkiye İş Bankası artık hesap açtırmak isteyen kişilerden vesikalık fotoğraf talep ediyor. İş Bankası’nda bir akrabam için, akrabamla beraber hesap açtırmaya gittiğimde, bana “hesap açtıracak şahsın bir adet fotoğrafı”nın gerektiğini söylediler. Fotoğraf mı? Nasıl yani? Neden? Bu uygulamanın sebebi nedir? Üstüne üstlük açılacak hesaba yatacak para ile fon alınacağını söylediğimde bana ancak 2 gün sonra bu paranın fona aktarılacağını söylediler. Halbuki bu süre öğleden önce hesaba yatan paralarda aynı gün, öğleden sonra yatan paralarda ertesi gündür. Neden 2 gün sonra. İş Bankası’nın Dünya Piyasaları’nda kendisine uygulanan özel bir yönetmeliği mi var? Zaten fotoğraf uygulamasından yaşadığımız hayret üzerine, hesabın açtırılıp aynı gün fotoğrafın teslim edilip edilemeyeceği sorulduğunda da “maalesef” cevabını aldık.

Çıkarken müşteri temsilcisine verdiğimiz cevap belliydi. “Bu olayı herkese anlatıp beraber güleceğiz” dedik.Böyle bir olayla bugüne kadar ilk defa karşılaşıyorum, bir daha da karşılaşır mıyım bilmiyorum. Sektörle bağlantılı bir kişi olduğumdan savunulacak bir tarafını da bulamıyorum.

Yakında İş Bankası hesap açtırmak için savcılıktan temiz kağıdı da isteyebilir. Biraz daha gayret ederlerse İngiliz Konsolosluğu’ndan sonra en fazla evrak isteyen kurum olabilirler. Ha gayret.

Senin elin kanar mı? Kanar yavrum. Böyle yaparsanız daha çok kanar. Arka fona koyduğunuz Forrest Gump müziği de hiç bir şeyi dramatize etmez. Kusura bakmayın.

Hiç yorum yok: