"Uzayda Kimse Çığlığınızı Duyamaz". Ridley Scott 1979 yapımı “Alien”ın afişindeki bu slogandan hareketle öyle bir film yaptı ki, hem bilim-kurgu hem gerilim türünün en eşsiz filmlerinden birisine imza attı. Ardından 3 film daha geldi. 3 kalbur üstü yönetmenden. Sırası ile James Cameron’dan “Aliens”, David Fincher’dan “Alien³” ve Jean Pierre Jenuet’den "Alien: Resurrection". Hepsi çok iyi yapıtlar olmasına rağmen Scott’ın ilk filmi çok başkaydı. Perdede vücudunun onda biri görünse bile dehşet içinde bırakan bir H.R. Giger tasarımı (kanında asit dolaşan) yaratık, gencecik bir Sigourney Weaver’da hayat bulan sinemanın en güçlü kadın karakterlerinden Teğmen Ellen Ripley ve film boyunca sessizliğin önderliğindeki gerilimin hakimiyeti. Yaratığın John Hurt’ün göğüs kafesinden çıktığı sahne halen sinemanın en şok edici sahnelerinin başındadır. Belki de birincisidir. İşte bu DVD set bu muhteşem serinin her ayrıntısını gözler önüne seriyor. Enfes bir dörtlü set. Sonra çekilen Alien vs. Predator serilerini boşverin. Hazine burda.
Ridley Scott 1979 yapımı “Alien”ın afişindeki bu slogandan hareketle öyle bir film yaptı ki hem bilim-kurgu hem gerilim türünün en eşsiz filmlerinden birisine imza attı. Ardından 3 film daha geldi. 3 kalbur üstü yönetmenden. Sırası ile James Cameron’dan “Aliens”, David Fincher’dan “Alien³” ve Jean Pierre Jenuet’den Alien: Resurrection. Hepsi çok iyi yapıtlar olmasına rağmen Scott’ın ilk filmi çok başkaydı. Perdede vücudunun onda biri görünse bile dehşet içinde bırakan bir H.R. Giger tasarımı (kanında asit dolaşan) yaratık, gencecik bir Sigourney Weaver’da hayat bulan sinemanın en güçlü kadın karakterlerinden Tepmen Ellen Ripley ve film boyunca sessizliğin önderliğindeki gerilimin hakimiyeti. Yaratığın John Hurt’ün göğüs kafesinden çıktığı sahne halen sinemanın en şok edici sahnelerinin başındadır. Belki de birincisidir. İşte bu DVD set bu muhteşem serinin her ayrıntısını gözler önüne seriyor. Enfes bir dörtlü set. Sonra çekilen Alien vs. Predator serilerini boşverin. Hazine burda.
Hep ufak notlar veriyoruz. Bu serinin dördüncü filminde DNA ile kopyalanıp hayata döndürülen Ripley karakterinin 10 metre uzaktan arkası dönük halde basket topunu potaya atması gereken bir sahne vardır. Sigourney Weaver bu sahne için defalarca çalışır. Ama sadece bir kaç kez başarılı olur. Çekim zamanı gelip çattığında Jeunet “motor” der ve Weaver ilk seferde basket atmayı başarır, sonra da sevinçten ağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder