19 Şubat 2008 Salı

DREAM TEAM ve HAYRETTİN DEMİRBAŞ



Bu resmin bir versiyonu da şurada aslında. Tam tarih yazmıyor bir yerde ama büyük bir ihtimal Karl-Heinz Feldkamp'ın Galatasaray'daki ilk döneminden bir poster. Posterin diğer yarısı maalesef muamma.

Sol başta bastonlu yakıştırmasıyla Türkiye'ye gelen "penaltı profesörü" Falco Götz. Yanında hemşerisi "markaj profesörü Ayıboğan" Stumpf, yanında defanstaki partneri deli Bülent, o zamanlar daha bir Kemal Sunal'ı andıran Hakan Şükür, yanında aşağıda bazı vecizelerini aktaracağım Türk futbol tarihinin en kült kalecisi Hayrettin Demirbaş.  Oturanlar sol başta hakiki Zeytinburnu çocuğu Arif Erdem, yanında Blackburn Rovers kaptanı, onun yanında saç ektirmeden önceki haliyle Suat Kaya ve yanında iyi ama silik futbolcu Yusuf Tepekule.

Hayrettin Demirbaş'ın vecizeleri dedik. Hayrettin 2006 yılında verdiği bir röportajda önceki yıllardaki unutulmaz cümlelerine yenilerini eklemiş ve aşağıdaki cümleleri sarfetmiştir. Kısfmet

"Simoviç'in arkasında 4 yıl yedek bekledim, bana hiç bir şey öğretmedi, Doğruya doğru, o 4 sene boyunca hiç yedek kaleci muamelesi görmedim. Yöneticiler emeğimin karşılığını verdi. 14 sene aradan sonra gelen şampiyonluk var. Ben o sezon üç maç oynadım. Birini kaybetsek şampiyon olamıyorduk.”,

Feldkamp'ın "top tutmasını bilmiyor" demesi üzerine “Ben o röportajı okudum. Feldkamp ayıp etti. Olur mu öyle şey? Aynı Kalli bana da ‘sen bu takımın yıldızısın’ diyordu. Çok üzüldüm. Nasıl olur kaleciliği bilmem? Ben millî takımda oynuyorum. Top tutmayı bilmiyorum, G.Saray’ın kalesindeyim. Böyle şey olur mu? Onun geldiği sene yılın kalecisi seçildim Türkiye’de.”

“Norveç’te bir millî maçtan sonra o zamanın federasyon başkanı Şenes Erzik ve yardımcısı Haluk Ulusoy’a, ‘Yabancı hoca getirmeyin. Alın size Fatih Terim’i. Türk futbolunu tanıyor. Eski külhanbeyi Fatih Terim değil. İngilizce öğreniyor. Daha bir medenileşti. Bu görevi ona verin. İçimizden biri sonra. Niye bu adama güvenip şans vermiyorsunuz’ dedim. Diyeceksin ki ‘Hayro sen söyledin diye mi Fatih hoca takımın başına geçti.’ Hayır, ama etkili olmuştur benim bu düşüncem. Bizde böyle milliyetçilik var.”

“Bunu nasıl anlatayım. Tam 17 penaltıdan hiçbirini tutamadım. En sonunda bizim takımdan İlyas kaçırdı da bu çile bitti."

6 yorum:

Burak Özdemir dedi ki...

Bu resim bende var duvarımda çerçeveli bir şekilde asılı...

Kartal Bafiler dedi ki...

17 seri penaltı atışını tutamadığı kupa maçını hatırlıyorum,rakip Gençlerbilriği idi sanrım.

Ama benim esas sinir olduğum hadi Hayrettin tutamıyor,Gençlerin kaleciside top nereye giderse hep aksi istikamete gidiyor.Kımıldamasa yerinde dursa bile kurtarırdı bir kaçını.

Unknown dedi ki...

ilyasa yazık olmuştu o maç daha gencecikti.
ama kim ne derse desin ben hayrettini seviyordum yahu :D kendine has bi tarzı vardı hahaha

Burak Özdemir dedi ki...

Bu resimde Kubilay Türkyılmaz'da var

Adsız dedi ki...

bir fenerli olarak en sevdiğim kaleciydi.hatta o ekolden gelen nezihiyede hayrandım diyebilirim :)))

Adsız dedi ki...

Bu posterde Kubilay Türkyılmaz'ın da olduğuna emin misin? Kubilay GS'ye 93 - 94 sezonunda geldi. Bu fotoğraf ise 92 - 93 sezonunda çekilmiştir. Bende de mevcuttu ama kaybettim posteri. Şimdi hatırlamaya çalışıyorum. Fotoğrafta görünenlerin dışında Hamza Hamzaoğlu ve Erdal Keser ya da Okan Buruk vardı sanırsam. Bilen yazar mı? Merak ettim.