24 Nisan 2008 Perşembe

HARRY POTTER AND THE HALF-BLOOD PRINCE



Serinin 6. filmi yolda. 21 Kasım 2008'de gösterimde olacak. Şahsım adına söyleyebilirim ki benim Harry Potter kitap ve filmlerine karşı bir tatsızlığım var. Hikayelerini, isimlerini, filmlerdeki oyuncuları çok rahatlıkla sayabilirim ama ilk film "Harry Potter and the Sorcerer's Stone"u yıllar önce Süreyya Sineması'nda izlemişliğim vardır onun dışında da bir kere oturup gerisini izlemek nasip olmadı. İlk filmde sevmediğim şey fazla hafta sonu çocuk filmi havasında olmasıydı. Daha sonra tabi yönetmenler değişti, Alfonso Cuaron gibi alternatif yönetmenler de işin içine girdi ama bir türlü ben seriye bağlanamadım. Ha hala en sevdiğim karakter ilk filmden mütevellit Severus Snape'tir o ayrı. Ama sadece beyaz perdede değil J.K. Rowling'in kitaplarında da beni çekmeyen bir şey var. Nedir bilemiyorum. Okuyasım gelmiyor. Bir de çok iyi hatırlarım serinin televizyonda yayınlanan ilk filminde türkçe seslendirme tam bir rezaletti. Harry'i ve Ron'u konuştukça yaş odunla dövesiniz geliyordu. 

Bütün bunlarla birlikte kitaplar piyasaya çıktığında 2 gün önceden kuyruğa girip, internetten kitap satış sitelerini kollayan insanları da bir baba şefkatiyle kucaklıyorum. Aynısını yıllar önce biz de Star Wars'ta yaşardık. Julia Roberts'ın "My Best Friend's Wedding" filmine "Star Wars: Phantom Menace"ın fragmanını izlemek için girip fragmandan sonra çıkıp giden nesilden geliyoruz biz. O yüzden onları anlıyorum.

Neyse efendim uzatmayalım son film "Order of the Phoenix"in yönetmeni David Yates belli ki seriyi hegemonyasına almış. Zira önümüzdeki filmden sonra serinin son kitabı olan "Deathly Hallows"u da yönetecek ve bu film kitabın uzunluğu sebebi ile 2010 ve 2011'de gösterime girecek iki filmden oluşacak. Filmin oyuncu kadrosunun maşallahı var yine. Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Helena Bonham Carter, David Bradley, Robbie Coltrane, Timothy Spall, Warwick Davis, Tom Felton, Michael Gambon, Alan Rickman, Maggie Smith, Natalia Tena, Julie Walters and David Thewlis, Evanna Lynch, Matthew Lewis, Bonnie Wright, Jim Broadbent, Helen McCrory, Jessie Cave, Hero Fiennes Tiffin, Frank Dillane.Yani 3 kafadar + İngiliz tiyatrosunun bütün aktörleri diyebiliriz. Bu arada Helena Bonham Carter, Timothy Spall ve Alan Rickman "Sweeney Todd"un da oyuncu kadrosundalardı. Bir Johnny Depp eksik, o da olsa filmin adı "Harry Potter and racon kesmiyorum kafa kesiyorum" olabilirdi.

 

2 yorum:

Noat Samisa dedi ki...

Türkçe seslendirme Harry Potter Serisi'nin katlidir.Bu hususta kendimi bağnaz bir HP okuyucusu olarak tanımlarım, senaryolaştırma sebebiyle öyküde yapılan değişikliklere sinir olurum, filmi izlerken bunlara saplanmaktan sinema keyfini berbat ederim.Ben ki hikayenin film için değiştirilmesini ihanet sayıyorum, Türkçe seslendirmelerde yapılan apayrı değişiklikler fazlasıyla fazlasıyla sinirimi bozuyor.Kitap okuyucusu olmayan birini hikayeden soğutur, küstürür.Dün Kanal 1'de denk geldim, Üç Büyücü Turnuvası'nın ikinci bölümünde görevi tamamlayamayan Fleur Delacour için''bundan sonraki yarışmaya katılamayacak'' çevirisi yapılmış, sağlam bir küfür ettim.

6. kitap son kitaba hazırlıktır, ara kitap olarak tanımlanabilir.Bu sebepten soru işaretlerinin sayısı fazla, beklenen etkiyi yapmayabilir.Melez Prens'in hikayesini olabildiğince vurucu anlatmak gerek, son filmin nasıl şekilleneceği bu filme bağlı.Pure-blood, half-blood ve mad-blood sorununu yeterince işlemeye yanaşmayabilirler, malum sıkıntılı bir konu.Ben pek tatmin olacağımı sanmıyorum.Ama yine günler öncesinden bilet alınacak ve filme gidilecek.5. filmden itibaren sıkça görmeye başladığımız Bellatrix Lestrange karekterini sinemada canlandıran Helena Bonham Carter, kitaptaki karekterin önüne geçenlerden.Buna bir de Luna Lovegood'u oynayan Evanna Lynch'i ekleyebilirim.Severus Snape olmaya Alan Rickman'ı bile yetersiz görüyorum, Yüce İnsan Sev için Hollywood yetmez.

Noat Samisa dedi ki...

Eklemeyi unuttum, son kitabın iki filmden oluşması kalınlık ya da uzunlukla doğrudan ilişkili değil, 5. kitap 1114 sayfaydı, tek film yapıldı.Son kitap sonuçta, atlanacak yerler sınırlı, her sayfası, her bölümü çok değerli.Deathly Hallow's'un son birkaç bölümü başlı başına film olur.