13 Mayıs 2008 Salı

ROBERT HORRY



Basketbolun Ryan Giggs'i bana göre bu adamdır, tek farkla, Horry kariyeri boyunca aynı takımda değil 4 farklı takımda oynamıştır ama yerlerde süründüğü, berbat oynadığı ya da herhangi bir maçtaki hamlesiyle takımına galibiyet getirmediği bir sezon hatırlamıyorum. Genelde de play-off serilerinde son saniye attığı üçlüklerle maçı çevirdiği örnekler çoktur. Bu yüzden de hep üst düzey takımlarda parkeye çıkmıştır ve şampiyonluk yüzüğünün olmadığı sadece 3 parmağı vardır. Doğal olarak da play-off'ları televizyondan izlediği çok az olmuştur. Bunun kanıtını da Pazar günü San Antonio Spurs formasıyla çıktığı New Orleans Hornets maçıyla elde etti. Horry artık NBA tarihinin Kareem Abdul-Jabbar ile birlikte en fazla play-off maçına çıkan oyuncusu. 237 maç. 1989 yılından beri bu rekor kırılamıyordu. 

Salı günü Spurs, 2-2 olan seride New Orleans ile bir kez daha karşılaştığında Horry rekoru tek başına eline alabilir. Diğer 3 seride ise Detroit Pistons, Orlando Magic önünde 3-1 önde. Utah Jazz-L.A. Lakers ve Cleveland Cavaliers-Boston Celtics serilerinde ise durum 2-2.  

Bu arada bir not vereyim. Nasıl Michael Schumacher'in gazozuna yapılan yarışı bile kazanması üzerine Formula 1 izleme motivasyonumu 2-3 sene önce kaybettiysem, ABD milli takımının, yani Dream Team'in önce 2000 olimpiyatlarında Jasikevicius'un son saniye üçlüğünün girmemesi ile paçayı kurtarması sonrasında da 2002, 2004 ve 2006'da 2 kere Arjantin 1 kere de Yunanistan'dan tokat yemesi ile NBA izleme motivasyonumu kaybettim. Avrupa basketbolunun artık NBA'le aynı seviyeye gelmesi ya da arayı çok hızlı kapatması sebebiyle o maçları gecenin bir yarısı kalkıp izlemek hiç çekici gelmiyor. 2008 olimpiyatlarında kadroda Carlos Boozer, Tyson Chandler, Kevin Durant, Mike Miller, Greg Oden, Tayshaun Prince, Deron Williams gibi oyuncular olacak, yine tokatlanırsa artık kimse "Dream" kelimesinin telaffuz edilmesini beklmesin kusura bakmayın. Ben hala 1996'nın Street Hoop gibi basket oynayan takımındayım. 

6 yorum:

mustafa taha dedi ki...

"yerlerde süründüğü, berbat oynadığı ya da herhangi bir maçtaki hamlesiyle takımına galibiyet getirmediği bir sezon hatırlamıyorum"

bu sezon olabilir mi??

Flying Dutchman dedi ki...

Olabilir :))) Bu sezon yazıda yazdığım gibi pek izleyemiyorum, ama adam o sezonda bile rekor kırıyor arkadaş hakkını verelim :))

Adsız dedi ki...

guzel bir yazi olmus elinize saglik.daha cok basketbol yazmaniz dilegi ile:)

mustafa taha dedi ki...

Yaşıyla doğru norantılı olarak artık, o öldürücü 3'lükleri be yazık ki girmiyor. Yavaşlığı da smz konusu. Fakat San Antonio rotasyonunda kendine yer bulmasını da takdir ediyorum...

Adsız dedi ki...

Bu kadar saygın bir oyuncuya hack a shaq yaptıran şark kurnazı popoviç in allah belasını versin.

canary dedi ki...

ben daha da gerilerde 92 barcelona olimpiyatlarında kaldım..Ne varsa eskilerde var tabirini spor için de 90'lar da var diye uyarlayabiliriz.Gerçek dream-team 1 kez oldu bir daha da olmaz.