6 Haziran 2008 Cuma

PAPILLON ve GREAT ESCAPE



Hafta sonu için 2 adet Steve McQueen soslu hapishane kaçış filmi verelim. Bir kere bu film türü her zaman kendisini izletir, çünkü senaryo daha baştan ulaşılmayı hedeflenen bir amaca odaklanır ve seyirci de anında filmin içine çekilir. İyi oyunculuk ve alt metinler de iyiyse ortaya enfes filmler çıkar. Shawshank Redemption, Escape From Alcatraz, The Rock bu türün önde gelen temsilcileri. Tabi ki 1973 yapımı Papillon ve 1963 yapımı Great Escape'i de unutmamak lazım. İkisi de çok iyi oyunculukların ve iyi senaryoların filmleri. Papillon benim için biraz daha iyi. Aslında Steve McQueen dışında sadece Dustin Hoffman'ı barındıran film buna rağmen enfes hikayesiyle öne çıkıyor. Hoffman Rain Man'den bile daha iyi bir oyunculuk sergiliyor bu filmde. Bu filmdeki ve Marathon Man'deki performansları bana sorarsanız kariyerinin en iyi performanslarıdır. Özellikle Steve Mc Queen'in canlandırdığı Henri 'Papillon' Charriere karakterinin yaşlanmasına rağmen Louis Dega'yı (Hoffman) kaçış planlarını anlatmak için ziyaret ettiği sahneyi ne zaman izlesem kahkahalara boğulurum. 



Diğeri bir yıldızlar topluluğu. Steve McQueen, James Garner, Richard Attenborough, James Donald, Charles Bronson, Gordon Jackson, James Coburn gibi dev isimleri barındıran film 2. Dünya Savaşı'nda bir Alman esir kampından kaçmaya çalışan askerlerin hikayesini anlatıyor. Tünel sahneleri klasik pozisyonunda zaten. Filmin enfes melodisi de akıllarda kalan başka bir unsur.

Yalnız belirtelim her iki film de alabildiğince uzun filmler. Papillon 150, Great Esacape 172 dakika. 

2 yorum:

Deli Karpuz Yerim dedi ki...

tekl ben izledim sanıyordum görünce bi mutlu oldum :) Papillon'u da ilk kez duydum hemen edinip izleyelim,teşekürler..

http://delikarpuzyerim.blogspot.com/2008/02/great-escape.html

axel dedi ki...

great escape de olan motorsiklet sahnelerinin nerdeyse tamamını bir motor tutkunu olan steve mcqueen oynamış.. dublör kullandığı tek sahne ise tellerden atladığı sahne olmuş..