16 Temmuz 2008 Çarşamba

KAFA AYARI



















Yakında blogda, blog yazarlarından Gorky'nin de gazlamasıyla "Atari Salonlarının Efsane 10 Oyunu" gibi bir seriye başlamayı düşünüyorum. Ama o oyunları incelemeden önce yukarıdaki ömür törpüsünü tanıtmadan olmaz. 1978-82 yılları arasında doğmuş olan herhangi bir adama bu aleti gidip gösterin. Vücudunda görülen semptomların tanımlamasını herhangi bir doktorun yapabileceğini sanmıyorum. Bu aletin sağ tarafında görülen sayacın altındaki o küçük delikten içeri bakarken teybi kırmış, klavyeyi kırmış hatta boynunu kolunu kırmış yiğit çoktur bu alemde. Amaç şudur. Commodore 64 denen teknoloji harikasının yukarıda gördüğünüz kasetlerinin içindeki oyunları yüklemek için en uygun ayarı bulmak. Sağ ele bir küçük tornavida alınır, ışığın gözlendiği bölmeye sokulur, içindeki (genelde yalama olmuş olan) vida, ekranda oyun yüklenirken görülen yatay çizgiler inceleşinceye kadar ve ışık en parlak haline ulaşıncaya kadar çevrilir. Bu bazen 20 saniye alır, bazen 15 dakika. Bu kafa ayarı illetini yaparken kafa ayarını bozmuş çok adam vardır camiada. Şahsım tam teşekküllü bir hastanede kafa ayarının yan etkilerinden 32 seansta kurtulabilmiştir.

10 yorum:

Cthulhu dedi ki...

Asagidaki Linki sizin bir postunuza yollayacaktim, Emilyn Hughes soccer'dan bahseden bir posttu. Fırsat bugüneymiş.

Ufak bir C64 değerlendirmesi. Buyrun:

http://tubikcenk.blogspot.com/2007/08/gelmi-gemi-en-heyecan-verici-bilgisayar.html

Saygılarımla.

Sosyal_FB dedi ki...

Resimdeki kasetler cok standart. Oysa genelde kayit bolumu bantla kapatilmis kolpa kasetler kullanilirdi, C64'e oyun cekme programlarinda. Misal, Sabah gazetesinin verdigi potpori (o ne lan) kasetlerine cektigim oyunlari animsarim.

Cok efsane oyun ve firma vardir ama System3'un uzerine firma tanimam.

Last Ninja Serisi, Myth ve her ne kadar oynayamasak da Tusker zirve oyunlardir.

Atari oyunlarina gelince; Wizard Of Wor unutulmasin derim ;)

glove dedi ki...

Bu bir defoydu di mi peki? En azindan benim C64'de ilk 2-3 yil hic sorun olmamis, sonrasinda kafayi yemisti alet.
Vidanin yalama olmasi sonucunda olusan bir sorun oldugunu düsünmeme ragmen hic emin olamadim..

Gorky dedi ki...

saatçi tornavidanın bulunmadığı ortamlarda, firkete isimli saç tokası da çok iş görürdü..

kafa ayarı için kartuş aldığım gün, dünyanın tüm güzellikleri benim olmuştu..

Adsız dedi ki...

30 yaşına geldim, halen heyecanlanıyorum Commodore görünce :)

biggins dedi ki...

benim commodere 64 herkesin aksine kahverengi ve tombuldu. Teybimin de neden kahverengi değil de, beyaz olduğuna uzun süre üzüldüğümü hatırlıyorum.

Adsız dedi ki...

ve tanrı amiga 500 ü yarattı...kafa ayarı kabusu son buldu...

Adsız dedi ki...

77 liyim 11 yaaşında sahip olmuştum c64 e,hatta aldığımda bi de kitapcık vardı ve deli gibi oyun proğramı yazıyordum.
10 input
20 let gibi :))))

Ferman

Adsız dedi ki...

15 dakka ne ki?
Ben şimdi ismini hatırlıyamıyorum ama 2 kasetlik bir oyun almıştım. Abartmıyorum 45 dakka falan sürmüştü yüklemesi ve çok boktan çıkmıştı oyun. Uyuz olmuştum.
Olimpiyat oyunlarında koşarken joystick'i avucunun içiyle hızlı bir şekilde sağa sola sallayarak elimi kullanamadığım zamanları da hiç unutmuyorum. Atarinin klasik joysticklerini kullanırdık o zamanlar, siyah renkli ve sağıyla solunda iki yuvarlak kırmızı düğmesi olan. 6 tanesini harap etmiştim. En iyi oyun River Raid'di. Bugün olsa hala saatlerce o uçağa benzin doldurmak ve incecik yerlerden geçerek patlamamak.
Yaw nerden hatırlattınız. Acayip oldum

Ahmet Bozada dedi ki...

ben de atari 800 xl vardi, ayni iskence mevzu bahisti tabii. international karate adli gudik oyun çıkana kadar günlerce kafa ayarı yaptığımızı, oyun yüklenirken artık 10'dan geriye saydığında arkadaşla yaşadığımız sevinçle evde deprem yarattığımızı hatırlarım..

one on one'ı çok severdim ben bir de..