18 Ağustos 2008 Pazartesi

TAVŞAN HÜSEYİN


Küçükken mahalle maçlarında favori bir hareket vardır. Eğer kaleyi boş yakalamışsak ve etrafımızda da kimse yoksa, kale çizgisine kadar topu getirir, son yarım metrede yere eğilip kafayla topu içeri atardık. Usain Bolt'un 2 gün önce Pekin'de erkekler 100 metre finalinde yaptığı da budur işte.


Yıllardır devam eden bir tartışmaya bambaşka bir boyut getirdi 21 yaşındaki Bolt. Herkes bundan sonraki 100 metre rekorlarının sınıra dayandığını ve zamanı 9.50'ye çekmenin ancak 30 yıl sonrasını bulabileceğinden bahsediyordu. Bolt ilk 10 metresinde kötü çıkış yaparak ve son 20 metresini yavaşlayarak 9,69'la bitirdi yarışı. Yani o 30 metreyi de 70 metre ritminde koşabilseydi (her ne kadar çıkışta bunu yapmak imkansıza yakın olsa da, özellikle Bolt gibi uzun boylu bir sprinter için) belki de 30 yıl sonrasının derecesini elde edecekti. Bolt'un derecesi şu açıdan da yepyeni bir tartışmayı gündeme getirecek. Uzun boylu, iri yapılı ve geniş adımlı mı yoksa orta boylu ve sık adımlı atletlerin mi bu tür kısa mesafelerde başarılı olduğunu. 1,96 Bolt'un boyu. Bir 100 metreci için oldukça uzun sayılabilecek bir uzunluk. Ama vücut yapısı ile birleşince pistte sanki gezintiye çıkmış bir adam izlenimi veriyor insana. O yüzden de "elini kolunu sallaya sallaya" kazandığı yorumları yapılıyor. Arkasındaki 3 atlet ülkelerinin ve kendilerinin en iyi derecelerini yaptılar, buna rağmen aralarında 0.2 saniyeden başlayan farkla vardı. Açıkçası ben, bitişe 20 metre kala yaptığı hareketleri rakipleriyle dalga geçmekten ziyade "istesem daha iyisini de yapabilirim" şovuna bağlıyorum biraz. Zamanında Ukraynalı efsane sırıkla atlamacı Sergei Bubka kırdığı her rekor için kendisine verilen ödül parasını bir kaç seferde almak için, normalde o an atladığından 10 cm daha üstünü atlayabilecekken rekoru birer santimetre artırır ve her rekorda ödül parasını alırdı. Bolt için de böyle bir durum söz konusu olabilir araştırmak lazım.
















Bu resim de hadisenin ne kadar devasa boyutta olduğunu kanıtlamak için. Şu görüntünün 100 metre finali olduğundan kimsenin haberi olmasa, Bolt'u uzun mesafe yarışlarındaki tavşan koşucuya benzetebilir insanlar. 100 metrede böyle bir fark olabilir mi? Tabi ben Hıncal ustadan şöyle bir yorum bekliyorum. "Bolt koşucu değil, adam gibi bir zorlayan olsa Bolt kazanabilir miydi?, Bolt kazanmadı Powell hediye etti...". Hayır "Federer'e iyi tenisçi değil diyen" kendisidir oradan biliyorum.

200 metre finalinde de yarışacak Bolt. Sağda solda, "Asıl 200 metreyi ciddiye alıyorum" demeçlerini okuyorum. Eğer ciddiye almayan hali bu ise (ki son 20 metre de bunu gösteriyor sarkastik şekilde), ciddiye aldığında Michael Johnson'ın (düzeltme için teşekküler) o 19.32'si kaça çekilir düşünemiyorum. Bekleyip görelim.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hocam nacizane bi düzeltme yapayım gözünden kaçmış sanırım 200 mt rekortmeninin soyadı "Johnson"

Ferman

nebuchadnezzar dedi ki...

michael thompson olmamalı bence o koşusunu ben izlemiştim. sanırsam michael johnson omalı isim...

a.c. sedef dedi ki...

hıncal 100m finalinden önce bolt'a depar atamıyor kazanamaz demişti :D bu arada federer de feci patladı bu aralar...

cankalender dedi ki...

200 m yarı finalini izledim yine pek iplemedi ve rahatça aldı Bolt. Final ne zaman saat olarak bilen var mı acaba?