22 Ekim 2008 Çarşamba

DOUGLAS COSTA



















Manchester United ve Arsenal'in son yıllarda uyguladıkları bir sistem var. Genç oyuncuları 18 yaşına gelmeden transfer edip, olası bir çalışma izni reddine veya transfer edildiği sene kadroya girmeme riskine karşı, eski takımlarında kiralık olarak oynatıyorlar veya en azından ülkesindeki bir başka takıma kiralık veriyorlar. Manchester United'ın yeni hedefi de 18 yaşındaki Douglas Costa. Nam-ı diğer "yeni Ronaldinho". Bu yeni kavramına uzun süredir takmış olduğumu tüm okuyucular bilirler. Eskiden yeni bir yeteneğin başına "yeni" ibaresini getirince benzetilen futbolcu ya futbolu bırakmış ya da kariyerinin sonlarna gelmiş bir oyuncu olurdu. Şimdi "yeni Kaka", "yeni Ronaldinho", "yeni Ronaldo" laflarına çok sık rastlıyoruz. Halbuki bu yetenekleri bir kategoriye sokup onlar hakkında yapılan tüm yorumların benzetilen futbolcu üzerinden yapılmasını sağlıyor ve ister istemez gereksiz karşılaştırmalara yol açıyor. Messi için "yeni Maradona", Drenthe veya Wijnaldum için "yeni Davids" benzetmesini anlıyorum da örneğin Adem Ljajic için yapılan "yeni Kaka" benzetmesini algılayamıyorum. Ayrıca bu benzetme işlerini modern futboldan değil de 1990 öncesinden vermek işin çekiciliğini artırıyor bana sorarsanız. "Yeni Puskas" benim için "yeni Ronaldo" benzetmesinden çok daha cazip. Biz konuya dönelim. Douglas Costa Brezila 19 yaş altı milli takımı oyuncusu. Gremio'da forma giyiyor ve Fergie onun için 8 milyon poundu gözden çıkardı. Ama onu transfer etmek için Bernd Schuster ile çekişmek zorunda kalacak. Lakabınız "yeni Ronaldinho" olunca sadece bir büyük takımın ilgisini çekmiyorsunuz tabi. Ferguson'un da Schuster'in de planı belli, onu transfer edip 1 sene daha Brezilya'da kalmasına izin verecekler. Futbolcunun serbest kalması için ödenmesi gereken bonservis bedeli 5 milyon pound. Gremio başkanı Paulo Odone onu "Brezilyafutbolunun yeni mücevheri" olarak tanımlıyor. Oyuncu 1.70 boyunda ve bu kısa boyu ona dar alanda çok çabuk hareketler yapması için önemli bir fırsat veriyor. Tabir-i caizse yeni bir "joga bonito cevheri" ile karşı karşıyayız. Birebirde etkili, çabuk, kısa boylu, adam eksiltebilen bir top cambazı. Ben futbolunun Nike reklamlarında fon olarak değil, elinde kupayla çekilen resimlerde kullanılması açısından futbolunu olgunlaştırabileceği Manchester United'a gitmesinin daha iyi olacağını düşünüyorum. Tabi ne olacağını göreceğiz.

1 yorum:

Fuzzy Logic dedi ki...

Yeni Kaka'dan daha iyisi "Yeni Messi" duymustum birisi icin, kim hatirlamiyorum simdi. insanin "lan bi dur bi ya" diyesi geliyor