20 Kasım 2008 Perşembe

"DURUŞ"U SAYGILI OLANLARIN HİKAYESİ


















Pazar günü oynanan ve Ajax'ın Amsterdam Arena'da 4-1 kazandığı maçı veya özetini izlediyseniz Ajax'lı futbolcularIn kollarındaki siyah bantlar dikkatinizi çekmiştir. Buna ek olarak kale arkası tribünlerinde yaşlıca bir insanın resminin olduğu poster de belki gözünüze takılmıştır. Sjaak Wolfs'un resmiydi o. Maçtan 2 gün önce 75 yaşında vefat eden, 1975-2003 yılları arasında 28 yıl bizim "ekipman yöneticisi", en basit haliyle "malzemeci" diyebileceğimiz "equipment manager" görevini sürdüren ve 2003 yılında emekliye ayrılan Wolfs'un resmi. Wolfs Ajax'lı taraftarlarca nerede ise futbolcular kadar seviliyordu ve sahada göründüğü anda kendisine büyük sevgi gösterisinde bulunuluyordu. 30 yıla yakın bir hizmetten sonra çok da yadırgamamak gerek. Her ne kadar biz malzemecilerin anılmasına pek alışık olmasak da. Wolfs görevinin yanında tüm kulüp yetkililerinin de belirttiği gibi çok iyi bir Ajax'lıydı da. Rahat uyusun.

Tabi hadise sadece bantlar ve posterlerle bitmedi. Maç öncesi 1 dakikalık saygı duruşunda bulunuldu. Haberi asıl buraya taşıma sebebimiz de burada. Eindhoven'dan PSV'yi desteklemeye gelen bir kaç taraftar saygı duruşunun 20. saniyesinden sonra ıslık çalmaya başladılar. Daha o an hareketin sevimsizliği belliydi ama alınan 4-1'lik galibiyet konunu unutulduğunu düşündürdü. Ama hayır. PSV insanlığın ezeli rekabetten daha önde olduğunu gösterdi. Video görüntüleri incelendi, olay sırasında tribünün yakınında olanların tanıklığına başvuruldu. Bugün de, PSV Halkla İlişkiler sorumlusu Pedro Salazar bu 2 taraftarın süresiz olarak PSV'nin Philipps Stadyumu'nda girişinin yasaklandığını ve bu tür davranışlara kesinlikle taviz vermeyeceklerini belirttiler.

Ben bu tür hadiseleri görünce utanıyorum sizi bilmem. Uzaydan gelmiş gibi hissediyorum kendimi. Stadlardaki her saygı duruşunun saçma sapan sloganlarla daha 10. saniyesinde kepaze edildiği, rakip ülke milli marşlarının ıslıklandığı, her sessizliğin kırıldığı, daha kendi şehit askerine bile saygılı olamayan bir ülkeden geliyorum. Düşünüyorum. Türkiye'de 2 ezeli rakip maç yapıyor. Maçı 4-1 kaybeden taraf, bu karmaşaya ve yenilgiye rağmen 2 taraftarı deplasmana gelen cefakar taraftarmış, şuymuş buymuş bakmadan saygı duruşundaki saygısızlıkları gerekçesi ile stadından men ediyor. Aklınızın ucundan geçiyor mu böyle bir ihtimal? PSV forumlarını gezdim karar sonrası. Yine utandım. 2 taraftara destek veren tek bir PSV'li yok. Hatta bazıları kendi taraftarına yaptığı sebebiyle hakaret ediyor. Sonra öğreniyorum ki maç içinde de bu 2 taraftar Arena'daki diğer PSV'lilerce susturulmaya çalışılmış. Başka söze gerek var mı?

9 yorum:

varol döken dedi ki...

sevgili uçan hollandalı,

senin orada için acıyor, benim burada... babamla gidiyorum maçlara, ki kendisi bir istanbul beyefendisidir, şu maçları gs'lilerle kolkola izleyenlerden... belki 20 yıl sonra ben kombine aldım diye geldi benimle... küfürden zaten kaçış yok da, bütün maçı koltuğa basarak izleyenler, sırada araya girenler, birbirine en ufak saygı göstermeyenler...

iyi anlıyorum seni de kederini de ama inan kafana takmaya değmez, gerçek bir ülkede gerçek insanların arasında yaşamanın keyfini çıkarmaya devam et...

Adsız dedi ki...

Türkiye de tek malzemeci tanırım O da Beşiktaşlı Süreyyadır.Tam. bi emektardır sevgili abimiz

Ferman

L dedi ki...

aynen abi, o tip buraya göre fazla ama normalde olması gereken davranışların/muamelelerin, bunlara tanık olmanın keyfini çıkar. burdakilere de sadece sabır dile.

aynı şey bizde olsa herhalde, ne kulübün şerefsizliği kalır, ne yönetimin adiliği-en büyük taraftar ya hani. bu seviyeye 2198'de ulaşırız sanırım.

aksilaz dedi ki...

utanıyorum...

Adsız dedi ki...

Ahlaksız batı!
Ne varsa Malezya'da var!

İşimize geleni görmek hoşumuza gidiyor, o kadar iki yüzlüyüz ki...

AB..

medgallis dedi ki...

ne diyebilirim ki?
buna dair umudumuz var diye tahammul edebiliyoruz bence.

Adsız dedi ki...

"medeni bursa taraftarı" beşiktaş maçında, "son gazi" için yapılan saygı duruşunda inanılmaz küfürler etti ve medyada tek satır çıkmadı bu konu hakkında. ondan sonra da tribünde kahrolsun pkk diye çemkir, tekbir getir. çürümedir bunun adı...

Roy Keane dedi ki...

Ankara'da Gençlerbirliği-Erciyesspor maçı. Sete nadiren çıkarım ama o maç ölümcüldü. Bir eleman geldi yanıma.Abi Gençler'e sövelim,yok Ankaragücü marşı söyleyelim. Gençler'e küfür yok,biz burada takımımız içi varız elaleme küfür için değil ya bize eşlik et ya da sus demiştim. Kendimi övmek değil maksat. 15-20 kişiyle tribün yapıp da sette olmak nedir ki zaten(:

Demek istediğim şu. Kıro kıro tipleri tribün lideri yapıyorlar sonra da balık baştan kokuyor ne ana kalıyor ne bacı. Ben de yeri gelir kontrolden çıkarım ama 90 dakika rakibe küfür,hakeme küfür.Yok artık. Mide kaldırmıyor.

Ajax bildiğim kadarıyla Yahudi takımı olduğu için sevilmiyor pek. Dünyanın her yerinde ırkçı var. PSVli taraftarlara da kulüp yönetimine de "let's kick racism out of fooatball" mentalitesi için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

bu arada bizde beşiktaş taraftarı olarak malzemeci süreyya abiyi hep sevmiş saymışızdır. bunuda ekliyim dedim