7 Ocak 2009 Çarşamba

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA


İspanya ve İtalya ligi üzerine pek kelam etmiyoruz blogda farketmişsinizdir. İspanya ligi ile hiç bir sorunum yok sadece İngiliz ve Alman ligleri varken oraya eğilesim gelmiyor, yoksa bir İspanya Ligi maçı izlediğimde bu ikisi kadar olmasa da keyif alıyorum. Ama İtalya Ligi...Dünyadaki tüm ligler topu atsa ve geriye Swaziland Ligi ve İtalya Ligi kalsa sanırım Swaziland Ligi'ni izlerim. Maçları izlerken fena şekilde geriliyorum, maç bitince gidip Emrah'ın "Vurmayın" filmini izliyorum dengelemek için o derece. Bu yüzden arka planda kalmış hadiseleri ve genç yetenekleri ele alıyoruz daha çok. Ama bunların hiçbirisi Lionel Messi denen adamı göz ardı etmemimizi gerektirmiyor. Öncelikle söyleyeyim benim için dünyanın en iyi futbolcusudur. Cristiano Ronaldo'ya diyecek sözüm yok, hayranlarına da saygılıyım ama Messi söz konusu olduğunda gerisi teferruattır. Bunun istatistiklerle, gol sayısı ile bir alakası yok pek (hoş az sonra ondan bir istatistik vereceğiz ama). Oyunda yarattığı etkiyle alakası var. Bir de onda daha bir "iyi aile çocuğu" çocuğu havası var belki ondan seviyorum. Halı saha maçında adam eksik olur da, bir telefon uzaklığında her zaman hazır stepne oyuncular olur ya ona benziyor Messi. Ronaldo'da daha bir son ana kadar maça gelişi belli olmayan ve gelse bile ya geç kalan ya da maça yarım saat kala arayıp "hava yağmurlu be hocam, gelemiyorum" diyen adam havası var. Sapıkça bir teşbih dizisi oldu ama öyle.

Aşağıda Messi'nin Barcelona forması giydiği andan beri oynadığı maç sayısı ve attığı goller var. Ekonomide "sürdürülebilir kalkınma" ve "istikrarlı büyüme" diye iki terim vardır. Hatta Türkiye'nin son yıllarda istikrarlı büyüme yoluna girdiği söylenir. Ekonomistler birisini örnek alacaksa Nou Camp'e baksın. Messi ömrümde gördüğüm, kendisini her sene en fazla geliştiren ve en fazla bir önceki senenin üstüne yeni bir şeyler koyan futbolcularından bir tanesi. Bir aksilik olmazsa 2009 Ballon Ddor ödülünün de sahibi olacaktır. Aşağıda Messi'ye göre 2008'de yılın onbiri var. Ballon d'or'u kaptırdığı Cristiano Ronaldo'yu kadroya almamış. Bir tür "borusuna gitsin" durumu var mı yorumu size bırakıyorum.

Kaleci: Petr Cech(Chelsea);

Defans: Maicon (Internazionale), Rio Ferdinand(Manchester United), Carles Puyol (Barcelona, Giovanni Van Bronckhorst (Feyenoord);

Orta Saha: Javier Zanetti (Internazionale), Xavi (Barcelona), Cesc Fabregas (Arsenal), Andres Inıesta (Barcelona);

Forvet: Sergio Agüero (Atlético Madrid) , Wayne Rooney (Manchester United)


Sezon Maç Gol Sayısı
2004/05 8 1
2005/06 23 7
2006/07 36 17
2007/08 40 16
2008/09 21 19
Toplam 128 60

12 yorum:

bahtiyar dedi ki...

ilk kez chelsea maclarında izledigimde messi'yi; bu adam ronaldinho'dan daha iyi olur demistim de arkadaslar benimle dalga gecmisti. bu kadar potansiyelli bir oyuncu uzun zamandır herhalde gelmemistir. ve daha 21 yasında ilerde neler olur bu gelisimini devam ettirirse, belki cm'deki sacma istatistikleri gercekte yapar.

Alfredo dedi ki...

Futbol istatistikten ibaret değildir.Ronaldo'nun asıl hedefi bütün rekorları kırmakmış geçenlerde söylemişti.Adamın amacı sadece gol atmak oluyo bu durumda.Takımına bağlı olmayışı ayrı bi konu.Messi ise takımının sahada kazanması için çabalıyo.Asıl amacı gol atmak olsa birçok pozisyonda çok bencil davranır.Ama o öyle davranmıyo.İşte bu,Messi'yi Ronaldo'dan ayıran özelliklerden biri.

Oynadığı futboldan hiç bahsetmedim bile...

Adsız dedi ki...

ronaldo hakikaten takımı için oynamıyor, o yüzden heralde geçen sene neredeyse tek başına premier ligi ve şampiyonlar ligini aldırdı. hey allahım. barcelona son 2 sezondur ne ligde ne şampiyonlar liginde bir şey yapamazken takımı için oynayan messi neredeydi, bireysel oynayan ronaldo ve manchester united neredeydi, bırakalım bu işleri. messi'nin dehşet bir yetenek olduğunu, özellikle bu sezon muazzam oynadığını da inkar etmiyorum da messi'yi överken ronaldo'yu yerin dibine sokmayı çözemiyorum ben. ikisi de uzaylı işte, ne gerek var birini överken diğerini yermeye.

ahanda bu da ronaldo'nun istatistikleri madem, sürdürülebilir kalkınmanın babası bir yerde, adam her sene toplam gol sayısını ikiye katlamış:

2003/04: 40 maç 6 gol
2004/05: 50 maç 9 gol
2005/06: 47 maç 12 gol
2006/07: 53 maç 23 gol
2007/08: 48 maç 42 gol

Adsız dedi ki...

Alfredo Di Stéfano kardeşim;

Ronaldo için "takımına yardım etmiyor" demek çok yanlış ve ezbere bir yorum olur maalesef.

Geçen sene bir çok maçını izledim sağ bek,sol bek ve her iki kanatta, oyun nerede ise orada adam.

"Ronaldo'nun defansif yönü Messi'den zayıf" diyen varsa hodri meydan tartışalım.Bir kere iki oyuncu bu anlamda fizik itibari ile karşılaştırılamaz bile.Messi defansif anlamda katkı sağlamak için çok çelimsiz zaten.Messi'de aptal değil sonuçta, o fizikle defans yapamayacağını kendide biliyor.Zaten yapmaya kalksa "İdris Kaptan" şöyle derdi; "adamın g..den kan alırlar Kamil kan"

Kişilik anlamında ise Ronaldo ukala ve şımarık tabii.Messi daha aklı başında bir adam portresi çiziyor.Gerçi oda son zamanlarda sivri çıkışlar yapmaya başladı.Yine Messi'nin klübüne olan sadakati,Ronaldo'dan çok daha yüksek.Buda takdir edilesi bir özelliği.

Düzenlediği bu kadroya Ronaldo'yu almayışını ise hiç bir şey ile bağdaştıramadım.2008 yılı için kadro kuran aklı selim her insan Ronaldo'yu kadroya almak zorundadır.Bunun lamı-cimi yok vesselam.

Sonuç olarak ikiside çok büyük oyuncular elbette ama teknik direktör olsam ve ikisinden birini alacak transfer bütçem olsa Ronaldo'yu alırım ben.

Adsız dedi ki...

isteyen istediğini alır fakat benim görüşüme göre de ronaldoyla messi den birini alacak olsalar ve messiyi alan mı ahmaklık yapmış olur ronaldoyu alan mı ahmaklık yapmış olur diye bana sorsalar heralde ronaldoyu alan kişi bence (altını çiziyorum) ahmaklık yapmış olur.

Ha bir de yok manchester barçayı elemiş yok ronaldo 15217359235 gol atmış diye istatistiklerden bahsetmek yerine bireysel olarak ikisi de izlenilmesi lazım.Yoksa istatistiklerden yola çıkarsak maradona yı neremize koyarız koymamız gereken yerden başka bilemiyorum. Geçen sene Barça takım olarak kotuydu o kotu olan takımda messi iyiydi ki oda sakatlıktan cıkmıstı, manchester kupayı aldı takımın formu inanılmaz yuksekti ve takım halinde iyi oynuyorlardı. (şansının yardımıyla).eğer barça turu geçseydi es kaza bir gol atmayı başarsaydı acaba ödül kimin olcaktı?

Bütün futbol aleminin geçen sene için tartıştığı konulardan en önemlisi ronaldo neden büyük maçlarda sahada saklanıcak yer arıyor.roma maçından sonra düşüş vardı,inanılmaz oyununu surduremedi,euro 2008 de yokları oynadı.Bolton takımına koysak acaba ronaldo göz buyuleyici performansını sürdürebilecek mi? Bilemiyorum, ama messi için şunu biliyorum nereye koyarsanız koyun sağ taraftan topunu alıp götürecek.İşte sırf bu yüzden maradona reis dışında messi yi kimseyle karşılaştırmam şu saatten sonra.

Derdim ronaldoyu kotulemek degil onu izlemek de cok keyif verici fakat herkesin hakkını vermek lazım.

Bu konuda çok fazla yazılır çizilir fakat ben 2009 mayıs ayında cok daha rahat yorum yapabilecegimiz kanaatindeyim.

Adsız dedi ki...

Ronaldo büyük maçlarda saklanıyor diyen arkadaş geçen sene hangi takımlara gol attığına,hangi maçlarda asist yaptığına bir bakarsa sevinirim.Ezbere konuşuyorsunuz...

Flying eğer mümkünse senden bir Ronaldo-Messi karşılaştırması rica ediyorum.Hangi takımlara gol atmışlar,kim daha çok koşmuş,hangisinin defans yanı daha kuvvetli,kariyer gelişimleri ne yönde gelişme göstermiş, gibi...

Profesör doktor Gürkan Kubilay kıvamında bir yazı yani :P

Adsız dedi ki...

Ronaldo durdurabilir, ki zaten bir çok maçta gördük bunu. Ama Messi durdurulamaz.

Ayrıca Messi'nin kurduğu kadro da adamın futbol mantelitesi ile alakalı. Gayet de aklıselim bi kadro.

Alfredo dedi ki...

"hey allahım. barcelona son 2 sezondur ne ligde ne şampiyonlar liginde bir şey yapamazken takımı için oynayan messi neredeydi"

sanki şampiyonlar ligini Ronaldo kazandırdı Manchester'a.Takım olarak iyi olan United'dı o muhteşem oyuna rağmen Barcelona karşısında ezildiler.Ronaldo'nun katkısı yok demiyorum ama tüm başarıyı ona mal etmek aptallık olur(bunu genel olarak söyledim)

L dedi ki...

@gadee:

hocam, messi cr7'yi nasıl kadroya almaz diyorsun ama, kurmak istediği kadro yapısına bakarsan da orda ronaldo'ya veya o tip oyuncuya yer kalmıyor.

onun dışında;
yani hakkaten messi apayrı bir yere doğru gidiyor. halen bazıları ronaldo'yu savunabiliyor ama, objektif futbol izleyicisi için, messi şu anda rakipsiz.
tabii böyle düşünmeyi ronaldo denen adamın itici tavırları da desteklemiyor değil.
mesele kupa, başarıysa da, zaten bu gidişle barça hepsini alacak gibi. ara kapanır.

Adsız dedi ki...

gol, asist..sana hagi gelir ortasahadan bir koyar o istatistikleri nereye koyacağını bilemessin :). madem gol istatistik ödül bunlara bakıyoruz zidane o zaman maradona dan daha buyuk topcudur.midyat seyfo gülün...hala kime atmış kime takmış muhabbeti dönüyor,yok crespo iyi savunma yapamıyor yok nesta puyoldan daha cok gol atıyor.pardon ezbere konustum, daha yeni google a yazdım baktım mario jardel miş en iyisi.

Unknown dedi ki...

Asier Del Horno'yu oyundan attırması,Espanyol'a eliyle gol atması, her geçen gün artan uzun ve çirkin hakem itirazlarıyla iyi aile çocuğu değil de onun bunun çocuğu gibi görüyorum kendisini, futboluna ise elbette lafım olmaz!

Adsız dedi ki...

messi'nin kurdugu kadronun da en az yarısının hispanic kökenli olması gözlerden kacmıyor.

-berege