5 Şubat 2009 Perşembe

ANDREA FORTUNATO



Aşağıda oyunları anlatmış ya Dutchman. Oyun deyince ister istemez kafalar menajerlik serilerine gidiyor. Gidince de iş Championship Manager 94'le başlıyor. Ve tabi Juventus!

Juve'yle başlardım oyuna hatta 99'a kadar sürdü bu alışkanlık. İlk başladığımızda Del Piero genç yetenekti, hala oyunda! Yıllar birbirine karışıyor olabilir ama akılda kalanlar. Kalede Peruzzi, Rampulla, savunmada Kohler, Porrini, Torricelli, Jarni, Ferrara, Carrera, Sartor.. Sonra Conte, Di Livio, Paulo Sousa, Marocchi, Tacchinardi, Deschamps. Del Piero, Baggio, Ravanelli, Vialli..

Oyuna başlayınca yabancılardan kurtulmak için Kohler'le Paulo Sousa'yı gönderirdik genellikle. Tabi Jarni'yi de. Neyse gelelim esas konuya.

Kadroda Del Piero, Sartor, Tacchinardi'den başka bir yıldız adayı daha vardı: Andrea Fortunato. Öyle olağanüstü özelliklere sahip gibi gözükmese de iyiydi işte. Panucci sağda neyse, o da solda oydu. İsmi de güzel çocuğun, şanslı adam manasında! Marocchi'den ve Jarni'den nefret ediyorsan direk onu oynatıyorsun yani.

Olayın olduğu zamanlarda küçüktük tabi. O zamanlar internet de yoktu, haberler bu kadar hızlı akmazdı. Yüksek ihtimalle Avrupa'dan futbolun bir kıyısında kaldı bu haber. Birkaç yıl önce araştırırken akıbetini öğrenmiştim Fortunato'nun. Del Piero, Sartor, Tacchinardi bir şekilde hala gündemde kaldılar, ama o yoktu!

Kaynaklardan ve forumlardan öğrendiklerimizi aktaralım. 1992-93 Genoa'sının sağbeki Panucci, solbeki Fortunato! Sezon sonu Panucci Milan'a giderken, Fortunato da Juve'ye geçiyor. Harika bir takım oyuncusu, ortalarıyla Baggio ve Vialli'yi coşturuyor. Eylül 1993'te de ilk milli maçını oynuyor. 1994 dünya kupasında kadroda olmaması için hiçbir sebep yok yani.

Sonra formunda bir düşüş başlıyor. Tespit: kan kanseri! İlik nakli oluyor ve tam olarak iyileştiği söyleniyor, hatta 1995 Şubat'ında bir maçta kadroya da giriyor. Her şey iyiye giderken zatürreye yakalanıyor ve bir türlü iyileşemiyor. Nisan 1995'te 24 yaşına girmeden hayata gözlerini yumuyor.

Ölmeden bir süre önce "Yürümenin bu kadar güzel olduğunu asla bilmezdim" diyor.

Vialli cenaze töreninde ona şöyle sesleniyor: "Umarım ki cennette bir futbol takımı vardır, böylece topun peşinden koşarak mutlu olmaya devam edebilesin!"

Ölümünün ardından Juventus hem ligi hem kupayı kazanıyor. 1994-95 şampiyonluğu Juventus tarihinde "Fortunato's Scudetto" olarak anılıyor.

Onun için hazırlanan bir video

Kaynak: wikipedia, juventuz.com forum..

by tunchay

10 yorum:

Unknown dedi ki...

hocam güzel bir yazı olmuş. ben de tam "işte, parayı buldu şımardı ve içkiye verdi kendisini. sonunda da kariyeri bitti. şimdi bakkal olarak yaşıyor." gibisinden bir yazı bekliyordum; ama şok oldum.
olmayınca da olmuyor bazen.

Adsız dedi ki...

yahu ne diyim ki ben sana şimdi..:)

aşkın dedi ki...

Viallinin ilk saçını kazıtması kanser nedeniyle saçları dökülen Andreaya destek için.
Juventus deyince Daniel Fonseca

Adsız dedi ki...

az biraz tuncay sanlıyı andırmıyo mu?

Unknown dedi ki...

alakasız ama bi de vierchovod die bi adam varıdı,o nooldu ki

yorgunforvet dedi ki...

yıktın bizi be abi sabah sabah...

PENNEARABIATA dedi ki...

off be çok kötü oldum gerçekten, ağlamamak için zor tuttum kendimi videoyu izlerken. hatırlattığınız için teşekkürler.

Çetin Cem dedi ki...

eski fifa'larda john motson'ın fortunato deyişine hasta olurdum. italyan isimleri zaten futbol için eşsiz bir maden ama fortunato'nunki bambaşkaydı.

ne yazık ki, onun da talihi (tıpkı önceki günkü yazının kahramanı fortune gibi) pek adına benzememiş. tabii ki bu çok çok daha dramatik bir kader.

Adsız dedi ki...

Ben Parma'da oynardim CM94'u. Akibetini hic bilmedigim Alessandro Melli vardi. Her sene 15-20 gol arasi atardi. Yillar sonra interneti kesfettigim zaman ilk isim kimdir, nedir bu adam diye aratmistim. Yillarca Parma'da oynamis, milli olmus. Milan'a da transfer olmus abimiz ama pek iz birakamamis futbol tarihinde.

Adsız dedi ki...

çok güzel konular ele alıyosunuz. Bir futbolsever olarak teşekkür ediyorum..