17 Şubat 2009 Salı

ELANE


Daha önce de ufak bir not düşmüştüm, yine hatırlatayım. Son birkaç yılda internet üzerindeki müzik tabanlı siteler göz önüne alındığında www.heavymetalradio.com benim için en tepededir. İnanılmaz geniş bir arşive sahip radyonun hem bağlantı kalitesi, hem ses kalitesi üst düzeydedir. Üstelik gün içinde çaldıkları tüm şarkıların listelerine ulaşabileceğiniz gibi, izleyen 2 şarkının da neler olacağını görürsünüz. Çok fazla kalabalık değildir ve ismi çok fazla duyulan ama bana göre sansasyonel özelliği dışında beni hiç cezbetmeyen last.fm gibi "arkadaşlık" denen ve internet üzerinde türlü şekilde kullanılabilecek (hele Türk gençliği söz konusu olunca) hadiseye hiç bulaşmadığı için benim için bir adım öndedir. Siteye bağlanmak için bir internet browserına ihtiyaç yoktur, winamp dosyasını indirerek dinleyebilirsiniz. Ha bir de tüm müzik türlerini bir potada eritme konusunda çok başarılıdır. Yazıyı yazma sebebim olan grubu da yine bu radyonun sayesinde tanıdığımı söylemem lazım. Son aylarda dinlediğim en güzel melodilerin sahibi Alman Melankolik Folk grubu "Elane"

Kelt etkileşimli folk türünün önemli bir temsilcisi Elane. Şu ana kadar 3 albüme imza atmış durumdalar. 2001 tarihli "Der Nachtwald", 2004 tarihli "The Fire Of Glenvore" ve 2006 tarihli "Lore of Nén". Albümlerin tümünde buğulu, melankolik ama aynı zamanda gruba adını da veren Joran Elane'in pırıl pırıl sesiyle size "ver elini İrlanda yaylaları" dedirten bir hava hakim. Zaten albümleri dinlemeye başladığınızda ilk olarak Loreena McKennit ve Secret Garden havasını hissedeceksiniz. Keman, flüt, akordeon, bol üflemeli çalgılar ve klasik gitar tınıları eşliğinde enfes birer yolculuk her albüm. Her albümde ortalama 17-18 şarkı bulunması önemli bir avantaj. Mutlaka bir albümden başlayacağım diyorsanız ben ikinci albüm "The Fire Of Glenvore"u öneririm. Albüm enfes bir Mike Oldfield coverı "Moonlight Shadow"u da içeriyor. İrlanda ve İskoç kültüründen etkilenmiş kelt ezgilerinden hoşlanıyorsanız, Loreena McKennit albüm çıkardığında işi gücü bırakıp müzik markete koşuyorsanız ve "ben gürültüden uzak ruhumu dinlendirecek müziklerin adamıyım" diyorsanız alın size melodik, baskın vokalli, enstrüman çeşitliliği olan kapı gibi bir grup. Bu kadar konuşmanın üstüne bir de örnek verelim, ona göre karar verin. Trace of the Flames ve Shule Aroon.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

"Kelt etkileşimli folk türü"

Bitiyorum heavy metal'in her geçen gün yeni bir tür üretme yelpazesine...:)

Flying Dutchman dedi ki...

Barad bey

grubun heavy metalle bir bağlantısı yoktur, terbiyenizi takınınız.:)