26 Mart 2009 Perşembe

BAĞDAT OCAKBAŞI - CEZAYİR'İN YERİ



Blogdaki ismini vermek istemediğim bazı yazarlar, buffalo dönerleriyle bezeli yazılarıyla, yok efendim şöyle lezzetli, yok efendim bu döner bursa'da yok, yok efendim üzerine şunu yedim gibisinden hikayeler uyduruyorlar. Şimdi bu arkadaşların duygularıyla da oynamak istemem tabi, yazık yani. Ama biz yine de paylaşımlarımızı sürdürelim, memlekette aslında kendine göre popülerliği de olan mekanlarını gezmeye devam edelim.

Girişin son cümlesini öyle bir yazdık ki gören de bizi Mehmet Yaşin, Vedat Milor sanacak. Biz sırf tatmaya, doymaya gidiyoruz, fazlasında gözümüz yok.

Hasan'ın yeni açtığı Oniki şirketini bir görelim demiştik, yolumuz o tarafa düşmüşken. Eh o da sağolsun bizi oraların en güzel yerine yemek yemeye götürdü. Götürürken uyarmayı da ihmal etmedi: "Kebap yediğiniz en lezzetli ama en salaş yeri düşünün; burası ondan daha lezzetli, ama daha salaş."

Yere vardığımızda aslında beklediğimizden daha iyi buluyorum etrafı. Tabi öğle saati olmasından mütevellit bir kalabalık var mekanda. Yerimizi gösteriyorlar oturuyoruz.

Hemen bir ayran servisi, o mekanın varsayılanı zaten. Sonra siparişler. Adana, Urfa, Şiş arasından seçiyorsunuz bir dürüm. Sakatat çeşitleri de mevcut, biz ortaya bir yürek-dalak-ciğer karışığı yaptırıyoruz. Öncesinde ise içli köfteyle çiğköfte.

Dürümler tırnak pidede geliyor. Mekanda tabak pek kullanılmıyor, çatal ise minimumda.

Şahane kebapları yedikten sonra midede yer bırakmak gerek, çünkü künefe de yenmeli. Onu da indirdikten sonra zaten sonrasına daha bir mutlu, daha bir huzurla bakabiliyorsunuz.

Bağdat Ocakbaşı, Güngören Merkez Mahallesi'nde. Dürümcülerin sokağını bulduktan sonra, kime sorsanız gösterirler zaten. Stada da oldukça yakın bir yerde. Maç yolcularına önerelim ve afiyet olsun diyelim.

Hadi bakalım JoeBro, yanıtını bekliyoruz.

Not: Fotoğrafımla dalga geçiyorsunuz diye, bu sefer çekmedim. Şaka lan, unutmuşum o heyecandan. İnternette buldum bunu.


by tunchay

6 yorum:

varol döken dedi ki...

bağdat'tan önce nizipli vardı... yalnız bu lezzetleri mideye alması güzel vedalaşması biraz zordur, defalarca test etmiş biri olarak bunu söylemek boynumun borcu:)

muhatabına not: bostondan korkuluk, buffalodan döner olmaz, çok yakında super translate chicken şubemiz liverpool'da dock karşısında, bekleyiniz!

tunchay'a not: bir tavukçuzade bekliyorum artık:)

Adsız dedi ki...

afiyet olsun. sağlamdır cezayirli. bildiğim kadarıyla da 24 saat açık. ya da gece çok geç saate kadar açık. tabak, çatal vs. servis olmadığından fiyatlaı da uygundur ayrıca servis süper hzılıdır. siparişi verdikten makisum 5 dakika içinde masaya gelir.

Adsız dedi ki...

kebap mı?

hiç duymadım..

künefe?

hmmmm.sütlü tatlılardan hoşlanmam

yemekteyiz aday adayı

hagi dedi ki...

valla açık söyleyeyim kilisli fiko'dan pek memnun kalmamıştım ama cezayirin yeri efsanedir;bi ara çok giderdik ama artık yolumuz düşmez oldu..

alchoburn dedi ki...

yazıyı pas geçtim, zira fotoğrafta beklediğim diş izleri yoktu!!

CaRtMaNtR dedi ki...

Pide denince akla Lider pide gelir. Kebap konusunda ise Acıbadem'de İşbankası konutlarının karşısında kalan kısımda cadde üzerinde Antebi diye bir yer vardır. Fiyatları çok hesaplı değildir ama lezzetide okkalıdır.