15 Temmuz 2009 Çarşamba

BUNDESLIGA'DA EKMEK FORMANIN ÜSTÜNDE























Alman futbolunun son yıllarda yaşadığı patlamayı sık sık dile getiriyoruz, dile getirmesek de ortada zaten. Yenilenen stadyumlar, bu yenilenmeye rağmen oldukça makul seviyedeki bilet fiyatları, bunun sonucunda tıklım tıklım dolan tribünler, göze hoş gelen futbol ve çekişmeli bir lig mücadelesi. Tabi bu patlama uluslararası başarı tarafında pek kendini gösteremiyor. Almanların Avrupa'nın diğer 5 büyük ligine oranla oynadıklar göze hoş gelen futbol aynı zamanda, kontrolü daha az, daha az temkinli bir futbol demek bu da Alman sınırları dışında sert kayalara çarpabiliyor. 2006 dünya kupası hazırlıkları ile başlayan bu patlamaya rağmen son 5 yılda bir Alman takımının, Avrupa kupalarında oynadığı tek final 3 ay önce Kadıköy'de oynanan UEFA Kupası finali. Şampiyonlar Ligi'nde son boy gösterdikleri yıl ise 2002. Bayer Leverkusen, Real Madrid'e finalde boyun eğmişti. Ha bu onları İngiliz hegemonyasının olduğu son dönemde diğerü lkelerden çok da aşağıda bir yere koymadı. Yine son 5 yılda Almanlar Şampiyonlar Ligi finaline hiçbir takım sokamazken, İspanyollar Barcelona, İtalyanlar da Milan dışında hiçbir takım sokamadılar. Fransızlar zaten piyasada yoklar. Dolayısıyla bu sadece onların başına gelen bir durum değil, İngiliz işgalinin doğal bir sonucu. Bu da ülke içindeki futbolun çok fazla darbe almasını engelliyor. Ekonomik kriz döneminde bile. Alman kulüplerininbu yıl forma sponsorlarından elde edecekleri gelirler açıklandı. Krize rağmen rakamlarda düşme yok, hatta küçük bir artış var, yani rekorun geliştirilmesi söz konusu.

2007-08 sezonunda 18 Bundesliga kulübü forma sponsorlarından toplam 122.7 milyon euro, 2008-09'da ise 127.65 milyon euro gelir elde etmişlerdi. Bu rakam önümüzdeki sezon 129.1 milyon euroya çıkacak. Listenin tepesinde Wolfsburg (Volkswagen), Bayern Munich (T-Com) ve Schalke 04 var (Gazprom) bulunuyor. Liste sponsorluk anlaşmalarının kontrat süresini ve önümüzdeki sezon kazanılacak rakamları içeriyor. Rakamlar milyon euro cinsinden tabi.

VfL Wolfsburg - Volkswagen/süresiz20,0
Bayern Munich - T-Com/2010/20,0
FC Schalke 04 - Gazprom/2012/20,0
Werder Bremen - Citibank/2010/8,0
Borussia Dortmund - Evonik/2011/8,0
Hamburg - Fly Emirates/2012/7,0
VfB Stuttgart - EnBW/2010/6,0
Bayer Leverkusen - TelDaFax/2013/6,0
Hertha BSC - German course/2011/5,5
Eintracht Frankfurt - Fraport//2010/5,5
Borussia Monchengladbach - Postal Bank//2011+ opsiyon/4,5
Hanover 96 - TUI/2011+opsiyon/ 3,5
1. FC Köln - REWE Group/2010/3,3
1899 Hoffenheim - TV Digital/2010 3,0
Freiburg - Duravit/2010/3,0
FSV Mainz 05 - Entega/2012/3,0
1. FC Nurnberg - AREVA/2011/2,8
VfL Bochum henüz reklam anlaşması yapmadı.

1 yorum:

tahtabacak dedi ki...

Bunlar sadece ana sponsordan elde edilenler. Diğer sponsorlar ve resmi tedarikçilerden elde edilenler dahil edildiğinde rakam oldukça büyür sanırım