özlem tekin güzel bir rock müzisyenidir. hatta yanlış hatırlamıyorsam hakkında "tutarsa tam tutar, tutmazsa da batar" gibi bir beklenti vardır plak şirketi tarafından, ilk kasetini çıkarırken.
şebnem ferah ise başka birşeydir. türkiye'deki birçok insan onun şarkılarıyla aşk yaşamıştır, aşkı unutmuştur, aşık olmuştur. ben hep bu açıdan sezen aksu'ya benzetirim onu biraz. yaptıkları müzik tarzları çok farklı olsa da insanlar üzerindeki etkileri benzerdir.
şebnem'in 2, özlem'in 1 konserine gitmiş biri olarak, özlem tekin derim. biri komple duygusallık olduğundan kasar bi yerde. diğeri, sürekli enerjiktir ve eğlendirir. ayrıca, kimin sanatçı olarak nitelendirileceği öznel bir durumdur; lakin icra ettiği müziğin kökleri, mevcut düzene eleştirel bakma, ona alternatif yaratma gibi durumlara sahip olan bir kişiyi davranışı ve tarzından dolayı soytarı olarak nitelendirmek ya cahil işi, ya da bu karşılaştırmada diğerini putlaştırmak için yapılmış bilinçli bir davranıştır.
aralarında kıyas konusu olabilecek tek şey yorumdur. yorumda da şebnem'in etkileyici, soprano, ama çoğu zaman tekdüze yorumuna, özlem'i brütallerle, orijinal iniş çıkışlarla bezeli vokali on basar. üzgünüm... bunu en iyi, her iki vokali de taklit etmeye çalışanlar bilir. hadi siz de bir deneyin bakalım... (herkes şanslı doğmuyor'u deneyin de görün, hadi, hadi...)
ha, beste, söz vs. derseniz, en başta dediğimi derim: BUNLAR KIYAS KONUSU OLAMAZ. (başka bir deyişle,Özlem'in az sayıda da olsa süper besteleri olmakla birlikte, Şebo'nun emeğiyle kıyaslanamayacak bir düzeyde olduğu su götürmez gerçek, ne acı ki... çalışsa, çok şey yapabilirdi... Şebo'nun kadınca sözleri, besteleri ve yorumunun bu ülkedeki insanlarca anlaşılmış ya da en azından sevilmiş olmasına her zaman çok sevinmişimdir. Şebo duruşuyla örnek teşkil edecek kadar sıkıdır, aslandır ve hatta kaplandır...)
hadi canım, başka kapıya :)))
ha bir de Amy, Dolores'i döver. ne alaka di mi? yaa yaaaa...
(şu ortamı chate, formuma çevirdin ya FD, okuyucuların adına seni kınıyorum...)
mavi köşede herkesin sevgilisi olarak görmek istediği, yatağa atmak için 1001 takla atacağı ama gelgelelim bir gün sıkılıp bırakacağı sevimli ama tekdüze (Çanakkale kızları biraz öyledir mesela) pıtırcık bir hatun... Terkedilince de oturup terkedeni bile ağlatan şarkılar yazar tabi...
Kırmızı köşede ise eğer seni gözüne kestrmişse daha sen varlığından haberdar olmadan bir punduna getirip ırzına geçecek ve n'ooluyoruz demene kalmadan sıkılıp kağıt mendil gibi kıvırıp atacak izlenimi veren Özlem...
Biri diğer kızlara kendi durumuna düşmesinler diye şarkıyla öğütler verirken, diğeri kafayı taktığı uğruna cinayeti de göze alabiliyor yani...
Biraz ondan biraz bunda ortaya karışık burnin' turnin' ideal olurmuş.. Öylesi gelene kadar da uğruna ölünesi olan genelde keskin ve köşeli olanlardır hep... Namık Sözeri'den aşık olunacak kız pek çıkmaz zaten deyip bitireyim.
laf kalabalığı yapmaya gerek yok...yorumdur şudur budur ya da sestir sopranodur falan....kim daha üsttedir?..bu kadar....işin içine fazla dolambaç katınca sapıyor, Johnny Depp'le Nasuh Mahruki'yi karşılaştırıyormuşuz gibi davranmanın manası yok...
bu insanların ikisi de aynı cinsten bir müzisyen mi?...seslerini kullanarak mı hayatlarını idame ettiriyorlar?...bu kadar...bu anlamda evet amy winehouse ile dolores de pekala karşılaştırılır....
iki boyutunu Birsek Gökçe'den almışın belli. be adam hiç mi öğrenmedin Metin Arslan'dan, kapitalizm'le komünizm, pozitivizmin tek yumurta ikizleridir (ve olaylar gelişir :) )
Küçük Ceylan vs. Tarja Turunen de denebilir o halde.
illa aynı ton, aynı ses stili, aynı icra aynı vs. bulmaya kalksaydık o zaman rekabet denen şey olmazdı ki dünyada....tulumba tatlısıyla lokma tatlısını da karşılaştırmayalım...biri yuvarlek öbürü ince uzun aynı performansı veremez diye...
hayranları belki bana kızacak ama çok samimiyim sağdakini çıkartamadım soldaki şebnem ferah'ta sağdakini bi öğrenebilirsem iyi olcak :)) çünkü rock müzikten nefret ediyorum.
Şebnem Ferah'ın etrafındaki müzisyenler çok iyi, o yüzden besteleri daha iyi hale geliyor. Müzik sonuçta şarkıdır, önce şarkı iyi olacak. Şebnem Ferah tercihi bu yüzden. Fakat Vixen'in vokaline ikisini getirin, Özlem Tekin daha iyi durur.
ben de canarino gibi dusunuyorum. nihayetinde volvox'un cadilarindan degil mi ikisi de.. yine de ayrildigimiz noktayi isaret etmek isterim musadenizle; madem hepimiz ozde ayniyiz. o halde dis gorunuse bakarak tercih etmek kadar normal bir sey olamaz.
Varol, mezuniyeti şusu busu şahsın müzikal yaşamının öncesi ile ilgili...Ben bir şahsın müzik denen sanat dalına evrensel olarak yaptığı katkıya bakarım....şahsi beğenimden sonra dışarıdan bakacak olursam ancak bunu değerlendirebilirim...yoksa okuduğu okulda değilim...
Benim şahsi fikrim Özlem Tekin'in Şebnem Ferah'ın yanında lafının bile edilmesinin Ferah'a ayıp olduğudur da çok net sorayım: Bu Özlem Tekin ne katmıştır müzik dünyasına Şebnem Ferah'tan daha fazla onu bir açıklar mısın? İlk albüm de ilk albüm. Tamam ilk albüm de sonrası (kaldı ki Şebnem Ferah'ın ilk albümü ondan kat kat daha iyidir bana göre, hadi o kişisel beğeni diyelim)...O çıktığı andaki tarzından kopup saçma sapan türlere ve bilgisayar desteğini müziğe bulaştırdığı anlar nedir? Benim için bir şarkıcı türüne bağlı kaldığı zaman zaten kafadan saygıyı haketmiştir. Dream Theater, Opeth gibi hiç dinlemediğim ama saygı duyduğum gruplara bu yüzden saygı duyarım. Adamlar durun şunu da deneyeyim gibi manevralara girmemişlerdir. Şebnem Ferah da böyledir.
Ben Özlem Tekin'in kusura bakmayın ne dünya müziğine ne Türk müziğine Şebnem Ferah'ın binde biri kadar bir şey kattığını düşünmüyorum.
Vokal tarzı, okuduğu okul, oynadığı film, kamu önündeki tavrı bunlar beni bağlamaz bunlar müziğin dışında o takdir edilesi ise üzerine düşünülebilecek şeyler.
Güzellik konusuna zaten hiç girmeyeceğim güzellik yarışması yapmıyoruz burada
@fd benim değerlendirmeyi öyle yapmayacağımı bilirsin... albüm katkısı da nicelik olarak değil nitelik olarak ölçülür... özlem'in onca türü denemesinde ne zarar var? senin bakış açını sanatla bağdaştıramadım ben kusura bakma... gökhan kırdar'dan trip'i dinledin mi sen hiç? belki 5.000 satmıştır ama adamın orada yaptığı müziğe bugün insanlar 100 lira verip konsere gidiyor... özlem tekin'in türk müziğine katkısı şebnem'den kat be kat büyüktür illa bunu baz alıyorsak... 3 tane gözü yaşlı emoyu ağlattı diye, şebnem daha çok vermiştir mi demeliyiz... (şebnem'i bu paranteze almıyorum tabi ki, tekrar söylüyorum, çok severim)
özlem aşk her şeyi affeder mi'yi yaptığında böyle bir kadın vokal, bu tür şarkılar yoktu piyasada... bir kulvar açtı yani... şebnem ise muhteşem şarkılar yaptı, sessiz sakin dünyalar güzeli tavrını koruyarak...
özlem ise her daim cesaretti, kendi yeteneğini bile gizlemektir bazen cesaret... sanata ne verdiğini bugün konuşmak abes, öyle olsa zamanında çöpe atılan, albüm, kitap, tablolar bugünün altını olmazdı...
denemek, araştırmak, geliştirmek, yine denemek ne zamandır kötü bir şey oldu... aylin aslım'a tu kaka mı yapalım şimdi? müzik ve türlerine olmasa da manevra ile mavra arasındaki farkı anlayamayacak kadar hakimiz konuya...
şebnem ferah'ın yanında özlem tekin'in lafının edilmesinin bile ayıp olması bana bir acayip geldi... ayıp mı ediyorum şimdi ben, ikisini de en başından beri takip eden biri olarak...
sadece bu kalp bile bütün şebnem ferah şarkılarından güzeldir benim için, katkıdan bahsediyorsak bana bunu kattı, ben de bir türk evladıyım sonuçta:)
bir kere "3 tane emo" lafıyla koskoca bir müzik kariyerini bu derece basite indirgemen haksızlık olmuş. Şebnem Ferah'ı seven bahsettiğin Üsküdar Kız Lisesi güruhunun varlığı inkar edilemez ama onun bir dolu aşkla meşkle cartla curtla ilgili olmayan şarkısını kaldırıp çöpe atmış oluyorsun. Ben de sana Okyanus, Çakıl Taşları gibi şarkıları dinlemeni tavsiye ediyorum
Ayrıca Özlem'in nesi cesaretti onu da merak ettim? Hayır karşısındaki kadın aldatıldığını çıkıp itiraf eden bir kadın şarkısıyla çok kişinin yapmayacağı şekilde. Tori Amos yaşadığı tecavüzü şarkı yapınca ilah oluyor, bizimki yapınca duygu sömürüsü bunu da çözmüş değilim.
Ayrıca öyle bir ortam oldu ki sırf Özlem Tekin Şebnem Ferah'tan önce albüm çıkardı diye sanki bu yolu o açmış. Zaten aynı grubun üyesiydiler o ayrı, Özlem Tekin'e gelene kadar bir dolu insan var tamamen aynı yol olmasa da benzer mecralara girmiş Umay Umay diye bi kadın vardı Türkiye'de...
Yine kaldı ki Özlem Tekin'in ilk albümünde ben bir çığır açıcı hamle göremedim. Gayet soft bir rock albümüdür o albüm. Neyin çığırı bu?
ha bu arada bu iki isim birbirine gıcık gitmiyorsa şu kadar yazışma da boşa gider söyleyeyim, inşallah kavgalıdırlar da boşa tartışmamış oluruz :)))))))
@fd parantezi niye açtık orada? bu 3 emodan şebnem'i ayrı tuttuğumuz için... isyanımız neydi, saçımız gözümüzün birini kaparken, şebnem ferah'ı bu kadar kitlelere sevdiren ve burada şebnem sanatçı özlem soytarı dedirten o insanların da varlığıdır... şebnem bunu korumayı seçti diye şarkıları eksilmez...
ben ikisinin de bütün diskografisini biliyorum... gelişim süreçlerini, buralara nasıl geldiklerini, dünyaya nasıl baktıklarını falan... genelde boş ve gereksiz yazarım, bu sefer öyle değil yani:) merak etme kimseye de haksızlık etmem...
çığır açmak sadece müzikle olmuyor, oradaki duvaksız gelin, sebepsiz savaş, aşk her şeyi affeder mi gibi sözleri türk müzik dinleyicisi ilk defa duyuyordu... kusura bakma alma verme olarak konuyu genele sen indirgedin... yoksa ben umay umay ı yolda görüp önünde secde etmiş adamım:)
ucu delik çorap, jartiyer de senin haksızlığın ama ben seni tanıdığım için böyle düşünmediğini biliyorum...
öz, bir kulvardır, tamamen elektro enstrümental bir albüm yapılmadı o güne kadar bir kadın tarafından... bu cesaret değil mi şimdi, elde hazır tutmuş soft rock bir albüm varken... ayrıca bu kadın bunları yaparken hala bahar gibi, bu kalp gibi inanılmaz şarkılar çıkarıyor... yani denerken, kalitesini kaybederken bile içindeki sanatçı hala üretiyor...
evet abi özlem bu kadar tuttuğu için cesaret etmiştir şebnem öyle bir albüm çıkarmaya, evet aynen bu yolu açmıştır, bugün gökçe gibi emolar albüm yapabiliyorsa bugün aylin aslım, aslı, sibel tüzün bunları deneyebiliyorsa müessibi özlem tekin'dir, bu kadar açık ve net...
şebnem'in kimseye gıcık gideceğini sanmıyorum, dediğim gibi dünya tatlısı bir kadın... ama konu sanatsa, kimse kusura bakmasın...
not: seinfeld'in 9 sezonu best of the best'ten 10 tane bulamam diyen adamla da kavgalı olmadan tartışmak hiç zevkli değil:)
"evet abi özlem bu kadar tuttuğu için cesaret etmiştir şebnem öyle bir albüm çıkarmaya, evet aynen bu yolu açmıştır, bugün gökçe gibi emolar albüm yapabiliyorsa bugün aylin aslım, aslı, sibel tüzün bunları deneyebiliyorsa müessibi özlem tekin'dir, bu kadar açık ve net..."
şu bölümden sonra bir şey yazmayayım artık...korkuyorum bir sonrakinde janis joplin de geleceği görmüş Özlem Tekin'den esinlenmiştir diyeceksin diye....
ahmet çakar gibi damdan düşer gibi soracağım ama madem bu kadar yüce bir isimdi bu arkadaş kapıkule'den dışarıda neden bir tane tanıyanı yok...
Özlem Tekin'in ilk albümünü severim ama Şebnem Ferah'ın birden çok albümü hoşuma gider. Ayrıca Özlem Tekin'in yer yer marjinallikle gereksiz hareketler arasındaki sınırı sık aşmasıda kendisini sevmeme ek bir nedendir. Ha yinede Özlem Tekin'in konserinde daha çok eğlenebilir insan ama ben yinede son 10 yıldır tercih ettiğim gibi Şebnem Ferah'ı tavsiye ederim.
Bu arada bu ikili özellikle grup dağılığ herkes kendi yoluna gittiğinde kavgalıydılar denirdi ama doğrumudur bilmiyorum
Hala ülkemizde başarılı olmayı kapı kuleden çıkma eşdeğer görmeyi bir türlü anlayabilmiş değilim, Türkiye gerçeklerinde gerek Özlem gerek Şebnem adam gibi adam müzisyen lafını sonuna kadar dolduran isimlerdir,özlem biraz daha dizginlerini tutumaz yanlışda olsa içinden gelen şeyleri yapar o kadar, bence ikiside koca bir yüreğe sahip bu ülkenin en ama en güçlü kadın müzisyenleridir.
Özlem akar alem bakar diyorum. Bana göre Özlem'in müziği daha kalitelidir, sesi Şebnem'den daha iyidir ama daha popüler olan Şebnem Ferah olduğu için çoğunluk Şebo der.
özlem tekin deyip konuyu saptırayım madem ezeli rekabet bir de arabeskten iki kişi koyarsanız daha sert tartışmalar ve güzel yorumlar çıkabilir, misal orhan gencebay, ferdi tayfur..
Süper tartışılıyor araya basit bir cümle ile girip, ortamı bok etmek istemem ama dayanamıyorum.
Hakkaten, mevzubahis bu 2 ablaysa, ŞEbnem Ferah açık ara öndedir ya. Ağlak muğlak şarkılar yaptığı iddia edilse de, arabesk dense de (ki arabeskiz hepimiz o da ayrı mesele, nesini sevmiyorsak), loser edebiyatı yapıyor dense de, illa Şebnem derim.
Özlem Tekin'in Türkiye'ye kattıkları: 1) Kadın rock vokallerde Özlem Tekin kadar üretici, orijinal sesler yaratan bir vokal daha yoktur Türkiye'de. Onun sesiyle yaptığı, tanımlamalara sığmayan ilginç oyunlarını hala yapabilen yoktur. Orijinallikse bu ülkede önemli bir eksik... Yeni yaratıcılıklar, eskinin orijinalliklerinedn beslenir.
2) Kadın sesinin sadece tiz tonlarda, meleksi tınlaması değil, metalsi (brütalimsi) tınlamasının da güzel olabileceğini göstermiştir.
3)Önyargısız olarak gözden geçirildiğinde gelmiş geçmiş en sağlam türkçe şarkılarından bazılarıdır bunlar. Özlem'in yazdığı sosyal içerikli sözler de çok sağlamdır:
- Herkes şanslı doğmuyor (sosyal içerikli sözler muhteşem, sadece anlam olarak değil şiirsellik açısından da; orkestrasyon, gitar tonları sert ve çok sağlam; vokal sert ve sağlam; orijinal yorum, sözlerde anlatılanın ruhunu çok iyi veriyor)
- Kime ne (Sözler, bir kadın için çok cesaret verici. Hele de o dönemde...Müzik country/soft rock tadında ama çok leziz; yorum, her zamanki gibi şarkının ruhunu veriyor. diğer hiçbir şarkıdaki yoruma benzemiyor.)
- Dağları Deldim (rock değildir ama çok iyi bir hip hoptır(sanırım). BİR TEK BEN ERLERİ YENDİM, KIZ BAŞIMA kısmını hala çok severek söylerim :) )
- Sebepsiz Savaş: yine sosyal içerik. sözlerine bakmak yeter. Özlem'in en başarılı olduğu konu, az-öz söz yazmasıdır. uzun cümle kurmadan da söz yazılabileceğini gösterir. ama müzik ve özellikle yorum muhteşem ve hatta ötesidir. en sevdiğimdir: günlerdir bir an olsun gözyaşım dinmedi sesim feryat figan her yer inledi ne resimler kaldı ne renkli çiçekler elimde elalem göç yolunda seyretti yitti
sebepsiz savaşın izleri dostların kanayan külleri durdurmaya yetmedi ki insafsız elleri
- Değmez: Özlem Tekin hala sıkı rock şarkısı yapabiliyorun kanıtı. sound, vokal yine çok sağlam...
daha çoğaltılabilir. bunlar ilk aklıma gelenler.
4) Özgürlükçü tavırları, Türkiye'de doğmuş büyümüş kadınlarınkinden daha farklıdır; liberalizmden etkilendiği çok bellidir. Bu anlamda, ne kadar kalıp dışına çıkmaya çalışsak da, yıllarca kendi içine kapalı yaşamış bir ülke olmamızdan kaynaklı, aklımıza bile gelmeyecek isyankar tavırları ilk gördüğümüz kadınlardan biridir Özlem Tekin.
90'ların ortalarındayız; daha tüketim toplumu olmak yolunda emekliyoruz; çeşitlilikten bihaberiz. pop piyasasında Yonca Evcimik var; rock piyasası zaten yok... Çat diye bir kadın çıkıyor, siyah makyajlar filan... sonra ensesindeki saçları kazıtıyor, her bir tarafında dövme var vs vs... NŞA'da tüketim toplumunun oyuncağı olarak yorumlardım; ama "tarihi, o zamanın koşullarına göre yorumlamak gerekir" altın kuralından hareketle, popun en civcivli zamanalarında Özlem tekin gibi eğreti bir karakter çıkmasaydı, aha da buraya yazıyorum, bir çok kadın Şebnem Ferah gibi uzlaşmacı karakterlerden bu denli etkilenmez, kendini, isyanı, görselliği (ergenlikte sorgulanan şeyler her neyse) bu denli sorgulamazdı.
Bir söz vardı: "mantıklı insanlar dünyaya uymaya, mantıksız insanlarsa dünyayı kendilerine uydurmaya çalışır. ama dünyadaki değşimler de hep mantıksız insanlardan gelir." gibi... Özlem Tekin'e örnek alınası, tutarlı, süper bir karakter diyemem. ama kesinlikle çok önemli şeyleri değiştirdi. FD, üzerine bu kadar cümle kuruyor olman bile etkisinin önemli olduğunun bir kanıtı.
muhterem liboş hocalarımızdan biri söylemişti, hatırlarsın belki, "uç noktalar olmazsa, herkes ortalama ve uzlaşmacı olursa o toplumda değişim olmaz" diye. liboşların ender olarak haklı olduğu konulardan biri. bu uçluk durumu görsellikte olsa bile...
Burda 2 futbol takımına maç yaptırmıyoruz. bir maç gibi de yenen-yenilen netliğinde sonuç bekleyemeyiz. sözkonusu olan maç değil insanın bir yeteneği. matematiksel olarak ölçülemeyecek, kurallara bağlanamayacak bir yetenek. dolayısıyla, "şebo özlem'i yener" demek hala mümkün değil FD.
1-Bunu geçiyorum bu kişisel görüş, hala "hiç yoktur, yapmamıştır" gibi kişisel beğenilere objektiflik kazandırılmaya uğraşılıyor. Bana göre de Özlem Tekin'in vokal oyunu dediğin sesini Kate Bush'a, Tori Amos'a, Dolores'e benzetme çabasından başka bir şey değildir.
2-Bu çok romantik bir madde olmuş, geçiyorum
3-buradan sonrası tek tek şarkı özeti olmuş....ne gerek vardı çözemedim...Zaten dediğim gibi burada bile subjektiflik var...Dağları deldimdeki o yazdığın kısma ben fena halde güldüm misal....ben de OKyanus'taki aşağıdaki bölümün bu yazdığın sözlerin tümünden daha anlamlı olduğunu düşünüyorum
bir ileri bir geri her adım bu kapının ardı demek sonunda boğulmak olsa da benim o sularda yüzmem gerek anahtar deliğinden görünen bu küçücük manzara sana yetiyorsa yetsin benim o sularda yüzmem gerek, yüzmem gerek-
4-Bu maddedeki isyankar tavır eğer dediğim gibi sahneye jartiyer, ucu açık çorapla çıkıp, dövme yaptırmaksa popçu bozması Sibel Tüzün de yapıyordu onu zamanında. Ben Özlem Tekin'de bir isyankarlık göremedim kusura bakma. Liberalliği de beni ilgilendirmez, onu da daha byük bir şarkıcı yapmaz, siyasi görüşlerine göre değerlendirmem ben şarkıcıları. Anarko-kapitalist bir adamın sesi güzelse güzeldir...bu kadar
Yine ilaveten tehlikeli bir anlayış var ki o da şu "bir şarkıcı iyi şarkıcı olmak için aşkla ilgili şarkı yapmamalı mutlaka sosyal içerikli şarkı yapmalıdır"....Bu kuralı birisi kabul etti de bizim mi haberimiz yok?...Queen yıllar boyu basit konular üzerine şarkılar yaptı ve hep aşk şarkılarında ön planda oldu. Eee ne diyeceğiz "Grup Yorum Queen'den daha mı büyük" diyeceğiz...Tabi siz buna da muhakkak "e yorum farklı ,elmayla armut karıştırılmaz" falan diyeceksiniz ama...
Kaldı ki yine öyle bir ortam yaratıldı ki, Türk müziği çok kokuşmuştu, berbattı, kanalizasyondu, Özlem Tekin geldi 2 vurup tek saydı, Fransız Sinemasından daha güçlü Türk müziği ekolü yarattı, tüm dünya "vay anasını satayım hakikaten yar bize varmamış" dedi...yahu Türk müziği ondan önce neydi ise sonra da o oldu...Dediğim gibi sırf Şebnem Ferah 6 ay sora albüm çıkardı diye (tam zamanını bilmiyorum salladım, sonra çıkardığı kesin) birisi öncü oluyor öbürü etkisiz eleman...dediğim gibi ikisinin de öncülük yaptığı bir şey yok zaten...bu ülkede rockın kökenleri ta barış mançoya, kaygısızlara kadar gider, özlem tekin neyin öncüsü allah aşkına?
Özlem'in yorumunun Dolores, x, y kişilerinin taklidi olduğuna katılmıyorum. oldukça duygusal ve subjektif bir fikir bu :)
sırf sosyal içerikli şarkı yapıyor diye bir şarkıcıyı beğenecek olsak, burda İlkay Akkaya'yı filan konuşuyor olurduk. Ben demiştim ki "sosyal içerikli şarkılarının sözleri, bestesi ve yorumu çok sağlam; onlar gerçekten iyi şarkılar."
matematiksel olarak ölçülemeyen bir konuda elbetteki yorumlar kişisel ve duygusal olacaktır. Şebo hakkında yapılan yorumlarda da objektif sayılabilecek pek bir şey göremedim.
"Özlem, Türk müziğindeki devrimde bir mil taşıdır" anlamında bir şeyi ne söyledim, ne de kastettim. dönüp bakıyorum yazdıklarıma, hala böyle bir şey göremiyorum. "özlem ne katmıştır" diye sordun, ben de onları yazdım.
şarkıları madde madde yazdım, çünkü çığır açıcı hamlesini, cesaretini sormuşsun önceki postlarda. (kaldı ki çığır açtığını da düşünmüyorum; ufak da olsa bir değişim yarattığını düşünüyorum)
6 ay önce albüm çıkarma hususunda tek bir yorumum yok. özlem'i savunan herkes tek bir akıl olarak düşünmüyor. bir karışıklık olmuş.
Küçük ceylan'la Tarja t. kıyaslayamayız dediğimde katılmıyordun. bu kez yorum vs. queen mi dicez diye soruyorsun... senin bakış açına göre diyebiliriz.
Bu tartışma boyunca yapılan Özlem taraftarı yorumların bir çoğunun anlaşılmadığını farkettim. "bir şey ya iyidir, ya kötüdür" netliğinde okunursa yazılanlar, anlaşılması da mümkün değil. Konu fena halde sapıyor. O nedenle son cümlelerimdir.
"Özlem Tekin'e örnek alınası, tutarlı, süper bir karakter diyemem. ama kesinlikle çok önemli şeyleri değiştirdi"
"Özgürlükçü tavırları, Türkiye'de doğmuş büyümüş kadınlarınkinden daha farklıdır; liberalizmden etkilendiği çok bellidir. Bu anlamda, ne kadar kalıp dışına çıkmaya çalışsak da, yıllarca kendi içine kapalı yaşamış bir ülke olmamızdan kaynaklı, aklımıza bile gelmeyecek isyankar tavırları ilk gördüğümüz kadınlardan biridir Özlem Tekin."
bu cümleler sana ait değil mi? Ben pek ufak değişim havası almadım bu laflardan.
Demin "kesinlikle çok önemli şeyler değiştirdi" idi, şimdi "ufak da olsa bir değişim yarattığını düşünüyorum" oldu...hangisi karar verin ona göre konuşalım.İlk önce kendinizle çelişmeyin, sonra bizle çelişmeye sıra gelir.
şair bu dizeleri ile demek istiyor ki: küçük ama önemli detayları değiştirdi...
peki ressam bu renklerle neyi anlatmaya çalışmış: Küçük ceylan'la Tarja t. kıyaslayamayız dediğimde katılmıyordun. bu kez yorum vs. queen mi dicez diye soruyorsun... senin bakış açına göre diyebiliriz.
Öncelikle Uhur = pırt diye bir değerlendirme de yapabilirim diye düşünüyorum..
Sonra Şebnem Ferah'ı tercih ettiğimi belirteyim. Özlem Tekin = gibi saçma bir şey kullanmayacağım lakin Özlem kızımız da kendi çapında bir şeyler yapmaya çalışmıştır ancak seksiliğini ön plana çıkarmak dışında kendine fazla bir şey katamamıştır bence.
Şebnem Ferah ise kendi halinde, uslu bir hanım olmayı tercih etmiştir. Her ne kadar rock müzik karakterine pek uygun değilmiş gibi görünse de. Sırf Mayın Tarlası şarkısı dahi benim için tercih sebebidir.
Özlem Tekin'den de nefret etmiyorum tabi ki. Onu da severim. Zaten anlamıyorum böyle birini daha fazla seven insanların diğerine laf atmasını, kötülemesini. Biri birinden daha iyidr kardeşim bitti. Nedir yani misal Şebnem iyiyse Özlem tu kakadır demenin manası çözemedim. Böyle 10 yaşındaki çocuklar gibi benim babam senin babanı döver muhabbetine dönmüş olay.
Şebnem Ferah sürekli ağlayan, sızlanan edilgen kadın portresi sunarken,Özlem Tekin ise kendine güven abidesi.Birisi kırılgan biblo gibi takılırken öbürü beyzbol sopası sert ve kafa yaran biri.Bundan kelli bir şarkıdan fazla Şebnem Ferah bayar ken, Özlem Tekin dinledikçe gaza gelip pozitif enerji doluyor insan.Bıkmadınızmı mızıldanan kadınlardan yahu???
Fenerbahçe 1994-95 Çubuklu
-
Yine ebay'de düşeş gelen bir forma. Öndeki reklam çıkartılmış olsa da güzel
bir parça. Bu forma 1994 95 sezonunda ve 1995 96'nın başlangıcında giyildi.
5 PAZARTESİ ŞARKISI
-
Günlerden yeni bir Pazartesi. Bugün beş şarkılık listemizin konusu özetle
müzik ve sinema. Bir dönemi, bir sanatçıyı, bir müzik grubunu anlatan
filmlerd...
İtidalimizin de Bir Hududu Var..
-
Kimi insan çok çabuk zıvanadan çıkar. Hemen atarlanır giderlenir. En küçük
bir hadisede gemileri yakar. Uçar, sokar, vurur, çakar. Ona sinirlenir,
buna ç...
Kayserispor:1-5:Galatasaray
-
Kayseri'de karşılaşma sona ermiş, Galatasaray koskoca bir 2024 senesini
deplasmanda maç kaybetmeden bitirmiş, oyuncular tatile gitmeden
sevinçlerini tar...
Sancak'ın Lüe TV Açıklamaları
-
Murat Sancak LÜE TV isimli youtube kanalına konuk oldu; çeşitli
açıklamalarda bulundu. https://www.youtube.com/watch?v=4YuXB6ggDPI
Bir kısmı bildiğimiz ...
Meydan Okuma -2
-
Aziz Yıldırım’ın seçimdeki en büyük kozu olarak açıkladığı Jose Mourinho
projesi futbolseverlerin aklına bir başka Portekizli’yi getirmiş olabilir.
Bunda...
Fener deplasmandan puanla dönüyor: 2-2
-
*Temsilcimiz Fenerbahçe, UEFA Avrupa Ligi D Grubu üçüncü hafta maçında,
Belçika deplasmanında Anderlecht ile 2-2 berabere kaldı.*
İşte Brüksel'deki Const...
Beşiktaş Neden Yapamadı?
-
Beşiktaş bir sezonun daha sonuna, son haftaya ulaşamadan geldi. Başarı ve
başarısızlık o kadar iç içe yaşandı ki bir hafta bile pek çok şeyi görmek
için ...
Real Madrid için ters giden neydi?
-
Real Madrid için şapkayı öne koyup düşünme vakti! Los Galacticos için
2014-2015 sezonu çoktan bitti. Yaşanan bir dizi hayal kırıklığının ardından
esas s...
Önce krampon, sonra performans
-
Her çocuk gibi sokaklarda başlayan futbol maceramız, bazı çocukların
yaptığı gibi benim de toprak sahada devam etmişti. Sonrası okul, iş, hayat
mücadele...
Daha Büyük Bir Şey Kaybediyoruz
-
Kombine olayının nasıl olduğunu artık herkes biliyor. Şampiyonluk
kutlamasında çıkan olaylar sebebiyle Okul Açık tribününe kombine bilet
satışı kapatıldı....
Özetle Son İkİ Ay
-
Uzun sayılabilecek bir aradan sonra tekrar merhaba demek istiyorum.Bloga
yazı yazmayı çoğu zaman canım istese de gerek yoğunlaşan işler gerekse
vakit darlı...
-
*2014 BREZİLYA’NIN KÖTÜ ADAMLARI*
20. dünya kupasını geride bırakmak üzereyiz. Her dünya kupası ayakta
alkışlanan kahramanlara olduğu kadar büyük tepki ...
Arsenal Kendine İnanıyor
-
Arsene Wenger'in sözleriyle, *"İyi bir rakibe karşı alınmış tatmin edici
galibiyet." *Arsenal hafta sonu Liverpool'u oyun dışı bırakarak, bölüm
bölüm saha...
Футбольное судейство
-
Здравствуйте, болельщик! Большие проблемы у нас с футбольным судейством, не
так ли? Человеческий фактор? Ясное дело — не без него, но главное не в нем.
Гла...
Yan Dükkana Taşındık
-
Elimde olan, olmayan birçok sebeple buraya yazı yazamayacak duruma
gelmiştim, elim biraz rahatlamışken dönüp tekrar yazmaya içim el vermedi. 4
senelik, bin...
Roberto Baggio
-
Roberto Baggio 700 maçlık kariyerinde 318 gol attı. 205 golle Serie A'nın
gelmiş geçmiş en golcü 5. futbolcusu. Üstelik bunu Serie A'nın Dünya'da
zirve n...
Heretic: Teolojik Bir Gerilim Filmi
-
Scott Beck ve Bryan Woods'un yazıp yönettiği Heretic, yalnızca korku
türünün geleneksel unsurlarını değil, aynı zamanda inanç ve insan doğasının
sınırlar...
Yol Arkadaşları - 19
-
Spotify çalma listesi için tıklayın.
1. Bad Religion - 21st Century (Digital Boy)
2. Shinedown - Second Chance
3. Nightwish - Nemo
4. Breaking Benjamin ...
10 Yaş
-
Merhaba.
Bu sayfada sizlere ilk "Merhaba" deyişimin üzerinden tam 10 yıl geçti.
İnanamıyorum ben de bu kadar zamanın geçmiş olduğuna.
En baştan söyleyey...
!f İstanbul 2018 tavsiyelerim
-
!f İstanbul 17. kez şehirde (hatta üç şehirde). 2018 yılında, gerçekten
büyük iş. Sadece Türkiye'nin koşullarından bahsetmiyorum, 2018'de artık bir
festi...
-
Kız arkadaşlarımı çok özlüyorum.
Dedikodu seanslarını, gece dışarı çıkmadan önceki ev buluşmalarını, tam
altıma işemek üzereyken tuvalete o anda yetişmeyi.
...
Başka türlü bir şey
-
Büyümek pek çok macerayı, pek çok yolculuğu, rüyayı, kabusu, anıyı,
unutulmayacakları, unutulmak istenenleri, hafiflikleri, yükleri,
kirlenmeyi, lekes...
En İyi Kadınlar Son Kez İstanbul'da
-
*Süslenmişler püslenmişler, İstanbul'a gelmişler, ne de iyi etmişler.*
İstanbul bu hatunlara son kez hoşgeldiniz derken, bize de bu eşsiz
organizasyonu...
GROUND ZERO
-
İktisatçıların, meşreplerine göre, 2007/2008/2009 krizi adını verdiği
“şok”, medya-gündem kıskacına sıkışmış, ana damarını gündelik mücadelelerin
oluşturd...
Aloha'nın Simgeleri!
-
*28 Şubat-30 Mart tarihleri arasında farklı filmler izleyip,
farkındalığınızın artmasına engel olmak istemiyorsanız Dağ Filmleri
Festivalini sakın kaçırma...
Looper & Gordon-Levitt
-
Yukarıda izlediğiniz klip filmin kadrosu belirlenmeden önce farklı
filmlerden filme uygun kareler seçilerek hazırlanmış hayal niteliğinde bir
trailer. B...
Bıyıktay: İstediğimiz Oyunu Sahaya Yansıtamadık
-
Fin rakibinden iki maçta toplam 25 sayı fark yiyerek elenen Aliağa
Petkim’de koç Bıyıktay, maç sonunda istediklerini oyunu sahaya
yansıtamadıklarını söyled...
The Dark Knight Rises - Fragman
-
The Dark Knight Rises'dan beklediğimiz fragman sonunda karşımızda. Filmin
genel işleyişine hakim olmamızı sağlayan fragman, ağzımızın suyunu iyice
akıttı...
61 yorum:
soldaki sanatçı, sağdaki soytarı
ölümüne şebooooo
bir tarafta mayın tarlası, okyanus, yağmurlar gibi baş yapıtlar, diğer yanda laubali la la la la
allh aşkına dutchman bari denk bir dövüş olaydı....
Volvox günlerinden mütevellit hepsi birdir. Saygı duyulur. Atbaşı biter.
Bence sagdaki cok daha guzel bir kadin.
özlem tekin güzel bir rock müzisyenidir. hatta yanlış hatırlamıyorsam hakkında "tutarsa tam tutar, tutmazsa da batar" gibi bir beklenti vardır plak şirketi tarafından, ilk kasetini çıkarırken.
şebnem ferah ise başka birşeydir. türkiye'deki birçok insan onun şarkılarıyla aşk yaşamıştır, aşkı unutmuştur, aşık olmuştur. ben hep bu açıdan sezen aksu'ya benzetirim onu biraz. yaptıkları müzik tarzları çok farklı olsa da insanlar üzerindeki etkileri benzerdir.
cevap tabii ki şebo.
Müzikal açıdan soldan büyük bir fark gelir.Ama dış görünüş olarak sağdan fark gelir :))
Kim nereye bakmak istiyorsa oraya bakıyor işte :)))
şebnem'in 2, özlem'in 1 konserine gitmiş biri olarak, özlem tekin derim.
biri komple duygusallık olduğundan kasar bi yerde. diğeri, sürekli enerjiktir ve eğlendirir.
ayrıca, kimin sanatçı olarak nitelendirileceği öznel bir durumdur; lakin icra ettiği müziğin kökleri, mevcut düzene eleştirel bakma, ona alternatif yaratma gibi durumlara sahip olan bir kişiyi davranışı ve tarzından dolayı soytarı olarak nitelendirmek ya cahil işi, ya da bu karşılaştırmada diğerini putlaştırmak için yapılmış bilinçli bir davranıştır.
hiçbiri değil, sharon den adel der ve çekilirim:)
şeboooooo
kıyas kabul etmez..
Şebo yalnızca bir müzisyen değil ki o yüzden denk bir kapışma değil bu. Şebnem Ferah Türkiye'de aşk denen şeydir...
salya sümük arabesk şebnem ferah'a,
deli manyak özlem tekini tercih ederim.
Her zaman sol taraftayız...
Şebo iyidir.
Şebnem Ferahla Özlem Tekini karşılaştırmak; Dani Alvesle Sabriyi karşılaştırmaya eşdeğerdir bence
:))))))))))
FD vs. Gand
aralarında kıyas konusu olabilecek tek şey yorumdur.
yorumda da şebnem'in etkileyici, soprano, ama çoğu zaman tekdüze yorumuna, özlem'i brütallerle, orijinal iniş çıkışlarla bezeli vokali on basar. üzgünüm...
bunu en iyi, her iki vokali de taklit etmeye çalışanlar bilir. hadi siz de bir deneyin bakalım...
(herkes şanslı doğmuyor'u deneyin de görün, hadi, hadi...)
ha, beste, söz vs. derseniz, en başta dediğimi derim: BUNLAR KIYAS KONUSU OLAMAZ. (başka bir deyişle,Özlem'in az sayıda da olsa süper besteleri olmakla birlikte, Şebo'nun emeğiyle kıyaslanamayacak bir düzeyde olduğu su götürmez gerçek, ne acı ki... çalışsa, çok şey yapabilirdi... Şebo'nun kadınca sözleri, besteleri ve yorumunun bu ülkedeki insanlarca anlaşılmış ya da en azından sevilmiş olmasına her zaman çok sevinmişimdir. Şebo duruşuyla örnek teşkil edecek kadar sıkıdır, aslandır ve hatta kaplandır...)
hadi canım, başka kapıya :)))
ha bir de Amy, Dolores'i döver. ne alaka di mi? yaa yaaaa...
(şu ortamı chate, formuma çevirdin ya FD, okuyucuların adına seni kınıyorum...)
hiç fark etmez... İkiside birbirinden iyidir.
mavi köşede herkesin sevgilisi olarak görmek istediği, yatağa atmak için 1001 takla atacağı ama gelgelelim bir gün sıkılıp bırakacağı sevimli ama tekdüze (Çanakkale kızları biraz öyledir mesela) pıtırcık bir hatun... Terkedilince de oturup terkedeni bile ağlatan şarkılar yazar tabi...
Kırmızı köşede ise eğer seni gözüne kestrmişse daha sen varlığından haberdar olmadan bir punduna getirip ırzına geçecek ve n'ooluyoruz demene kalmadan sıkılıp kağıt mendil gibi kıvırıp atacak izlenimi veren Özlem...
Biri diğer kızlara kendi durumuna düşmesinler diye şarkıyla öğütler verirken, diğeri kafayı taktığı uğruna cinayeti de göze alabiliyor yani...
Biraz ondan biraz bunda ortaya karışık burnin' turnin' ideal olurmuş.. Öylesi gelene kadar da uğruna ölünesi olan genelde keskin ve köşeli olanlardır hep... Namık Sözeri'den aşık olunacak kız pek çıkmaz zaten deyip bitireyim.
laf kalabalığı yapmaya gerek yok...yorumdur şudur budur ya da sestir sopranodur falan....kim daha üsttedir?..bu kadar....işin içine fazla dolambaç katınca sapıyor, Johnny Depp'le Nasuh Mahruki'yi karşılaştırıyormuşuz gibi davranmanın manası yok...
bu insanların ikisi de aynı cinsten bir müzisyen mi?...seslerini kullanarak mı hayatlarını idame ettiriyorlar?...bu kadar...bu anlamda evet amy winehouse ile dolores de pekala karşılaştırılır....
iki boyutunu Birsek Gökçe'den almışın belli.
be adam hiç mi öğrenmedin Metin Arslan'dan, kapitalizm'le komünizm, pozitivizmin tek yumurta ikizleridir (ve olaylar gelişir :) )
Küçük Ceylan vs. Tarja Turunen de denebilir o halde.
konser açısından düşünürsek; eğlence için sağdaki, şarkı söylerken başka diyarlara uçup gitmek için ise soldaki.
illa aynı ton, aynı ses stili, aynı icra aynı vs. bulmaya kalksaydık o zaman rekabet denen şey olmazdı ki dünyada....tulumba tatlısıyla lokma tatlısını da karşılaştırmayalım...biri yuvarlek öbürü ince uzun aynı performansı veremez diye...
cık
hayranları belki bana kızacak ama çok samimiyim sağdakini çıkartamadım soldaki şebnem ferah'ta sağdakini bi öğrenebilirsem iyi olcak :))
çünkü rock müzikten nefret ediyorum.
Özlem forever.
ikisini birlestirsen ortaya evanessence cikar ama ayri ayri oldugunda özlem benim favorimdir, nede olsa ilk göz agrimiz...
soldaki şarkıcı, sağdaki kadın:)
Şebnem Ferah'ın etrafındaki müzisyenler çok iyi, o yüzden besteleri daha iyi hale geliyor. Müzik sonuçta şarkıdır, önce şarkı iyi olacak. Şebnem Ferah tercihi bu yüzden. Fakat Vixen'in vokaline ikisini getirin, Özlem Tekin daha iyi durur.
sesi baz alacaksak Şebo sexapeli baz alacaksak Özlem tabi
birinde hem ses vardır, hem görüntü,
birinde sadece ses vardır:)))
sağdaki kadın dediğiniz, zaten soldaki sanatçı dediğiniz ile aynı yoldan çıktı...
soldaki sanatçı dediğiniz odtü ekonomi, sağdaki kadın (soytarı vs.) dediğiniz mimar sinan devlet konservatuarı, müzikoloji bölümü mezunu...
soldaki sanatçı dediğinizin albümü sağdaki kadından daha sonra çıktı...
sağdaki boş şarkılar yapıyor dediğiniz kadının ilk kliplerini ve şarkılarını unuttuysanız (sebepsiz savaş, duvaksız gelin, bu kalp) hatırlayınız...
sağdaki sanatçı değil dediğiniz kadını, bir gün akustik bas gitarla şarkı söylerken dinleyin...
@fd
senin dediğin manada karşılaştırmak zor, o kadar da indirgeyemeyiz ama illa bir cevap istiyorsan, sana doğru ve düzgün bir cevap vereceğim...
tek başına sanatçı bağlamında (sözlere, enstrümana, sese hakimiyet) özlem tekin şebnem ferah'tan daha komplike bir sanatçıdır...
ama bunun dışında bombana gelmem, şebnem'i de acayip severim, dürüm yerken şebnem diye bağırır gülümsemesini alırım...
ama canarino'nun atbaşısında bile illa biri önde girecekse, 2 boy özlem tekin!
Özlem Tekin tabi ki.
ben de canarino gibi dusunuyorum. nihayetinde volvox'un cadilarindan degil mi ikisi de..
yine de ayrildigimiz noktayi isaret etmek isterim musadenizle; madem hepimiz ozde ayniyiz. o halde dis gorunuse bakarak tercih etmek kadar normal bir sey olamaz.
Sebnem daha klasik Ozlem daha yaratici. Sevgili Dutchman siz ne taraftasiniz
Varol, mezuniyeti şusu busu şahsın müzikal yaşamının öncesi ile ilgili...Ben bir şahsın müzik denen sanat dalına evrensel olarak yaptığı katkıya bakarım....şahsi beğenimden sonra dışarıdan bakacak olursam ancak bunu değerlendirebilirim...yoksa okuduğu okulda değilim...
Benim şahsi fikrim Özlem Tekin'in Şebnem Ferah'ın yanında lafının bile edilmesinin Ferah'a ayıp olduğudur da çok net sorayım: Bu Özlem Tekin ne katmıştır müzik dünyasına Şebnem Ferah'tan daha fazla onu bir açıklar mısın? İlk albüm de ilk albüm. Tamam ilk albüm de sonrası (kaldı ki Şebnem Ferah'ın ilk albümü ondan kat kat daha iyidir bana göre, hadi o kişisel beğeni diyelim)...O çıktığı andaki tarzından kopup saçma sapan türlere ve bilgisayar desteğini müziğe bulaştırdığı anlar nedir? Benim için bir şarkıcı türüne bağlı kaldığı zaman zaten kafadan saygıyı haketmiştir. Dream Theater, Opeth gibi hiç dinlemediğim ama saygı duyduğum gruplara bu yüzden saygı duyarım. Adamlar durun şunu da deneyeyim gibi manevralara girmemişlerdir. Şebnem Ferah da böyledir.
Ben Özlem Tekin'in kusura bakmayın ne dünya müziğine ne Türk müziğine Şebnem Ferah'ın binde biri kadar bir şey kattığını düşünmüyorum.
Vokal tarzı, okuduğu okul, oynadığı film, kamu önündeki tavrı bunlar beni bağlamaz bunlar müziğin dışında o takdir edilesi ise üzerine düşünülebilecek şeyler.
Güzellik konusuna zaten hiç girmeyeceğim güzellik yarışması yapmıyoruz burada
Varol, atbaşı biten yarışta önde at olmaz. Müşterek bahisin dışına çıkma lütfen :)
Bence de güzellik konusuna girmeyelim. Jankovic'ten çıkmayalım :)
@fd
benim değerlendirmeyi öyle yapmayacağımı bilirsin... albüm katkısı da nicelik olarak değil nitelik olarak ölçülür... özlem'in onca türü denemesinde ne zarar var? senin bakış açını sanatla bağdaştıramadım ben kusura bakma... gökhan kırdar'dan trip'i dinledin mi sen hiç? belki 5.000 satmıştır ama adamın orada yaptığı müziğe bugün insanlar 100 lira verip konsere gidiyor... özlem tekin'in türk müziğine katkısı şebnem'den kat be kat büyüktür illa bunu baz alıyorsak... 3 tane gözü yaşlı emoyu ağlattı diye, şebnem daha çok vermiştir mi demeliyiz... (şebnem'i bu paranteze almıyorum tabi ki, tekrar söylüyorum, çok severim)
özlem aşk her şeyi affeder mi'yi yaptığında böyle bir kadın vokal, bu tür şarkılar yoktu piyasada... bir kulvar açtı yani... şebnem ise muhteşem şarkılar yaptı, sessiz sakin dünyalar güzeli tavrını koruyarak...
özlem ise her daim cesaretti, kendi yeteneğini bile gizlemektir bazen cesaret... sanata ne verdiğini bugün konuşmak abes, öyle olsa zamanında çöpe atılan, albüm, kitap, tablolar bugünün altını olmazdı...
denemek, araştırmak, geliştirmek, yine denemek ne zamandır kötü bir şey oldu... aylin aslım'a tu kaka mı yapalım şimdi? müzik ve türlerine olmasa da manevra ile mavra arasındaki farkı anlayamayacak kadar hakimiz konuya...
şebnem ferah'ın yanında özlem tekin'in lafının edilmesinin bile ayıp olması bana bir acayip geldi... ayıp mı ediyorum şimdi ben, ikisini de en başından beri takip eden biri olarak...
sadece bu kalp bile bütün şebnem ferah şarkılarından güzeldir benim için, katkıdan bahsediyorsak bana bunu kattı, ben de bir türk evladıyım sonuçta:)
müziği kulakla dinliyorsanız tabiki şebnem, lakin işin içine birazda hormonlarınız karışmışsa istisnasız özlem.
müzikal anlamda alt yapı, kaliteli şarkı sözleri filan felan feşmekan gibi olgular baz alındığında içinizi şebnem ferah-latır.
@ Varol
bir kere "3 tane emo" lafıyla koskoca bir müzik kariyerini bu derece basite indirgemen haksızlık olmuş. Şebnem Ferah'ı seven bahsettiğin Üsküdar Kız Lisesi güruhunun varlığı inkar edilemez ama onun bir dolu aşkla meşkle cartla curtla ilgili olmayan şarkısını kaldırıp çöpe atmış oluyorsun. Ben de sana Okyanus, Çakıl Taşları gibi şarkıları dinlemeni tavsiye ediyorum
Ayrıca Özlem'in nesi cesaretti onu da merak ettim? Hayır karşısındaki kadın aldatıldığını çıkıp itiraf eden bir kadın şarkısıyla çok kişinin yapmayacağı şekilde. Tori Amos yaşadığı tecavüzü şarkı yapınca ilah oluyor, bizimki yapınca duygu sömürüsü bunu da çözmüş değilim.
Ayrıca öyle bir ortam oldu ki sırf Özlem Tekin Şebnem Ferah'tan önce albüm çıkardı diye sanki bu yolu o açmış. Zaten aynı grubun üyesiydiler o ayrı, Özlem Tekin'e gelene kadar bir dolu insan var tamamen aynı yol olmasa da benzer mecralara girmiş Umay Umay diye bi kadın vardı Türkiye'de...
Yine kaldı ki Özlem Tekin'in ilk albümünde ben bir çığır açıcı hamle göremedim. Gayet soft bir rock albümüdür o albüm. Neyin çığırı bu?
Kusura bakmayın ucu delik çorap, üzerine jartiyer giyince çığır açmış olmuyorsunuz...
ha bu arada bu iki isim birbirine gıcık gitmiyorsa şu kadar yazışma da boşa gider söyleyeyim, inşallah kavgalıdırlar da boşa tartışmamış oluruz :)))))))
@fd
parantezi niye açtık orada? bu 3 emodan şebnem'i ayrı tuttuğumuz için... isyanımız neydi, saçımız gözümüzün birini kaparken, şebnem ferah'ı bu kadar kitlelere sevdiren ve burada şebnem sanatçı özlem soytarı dedirten o insanların da varlığıdır... şebnem bunu korumayı seçti diye şarkıları eksilmez...
ben ikisinin de bütün diskografisini biliyorum... gelişim süreçlerini, buralara nasıl geldiklerini, dünyaya nasıl baktıklarını falan... genelde boş ve gereksiz yazarım, bu sefer öyle değil yani:) merak etme kimseye de haksızlık etmem...
çığır açmak sadece müzikle olmuyor, oradaki duvaksız gelin, sebepsiz savaş, aşk her şeyi affeder mi gibi sözleri türk müzik dinleyicisi ilk defa duyuyordu... kusura bakma alma verme olarak konuyu genele sen indirgedin... yoksa ben umay umay ı yolda görüp önünde secde etmiş adamım:)
ucu delik çorap, jartiyer de senin haksızlığın ama ben seni tanıdığım için böyle düşünmediğini biliyorum...
öz, bir kulvardır, tamamen elektro enstrümental bir albüm yapılmadı o güne kadar bir kadın tarafından... bu cesaret değil mi şimdi, elde hazır tutmuş soft rock bir albüm varken... ayrıca bu kadın bunları yaparken hala bahar gibi, bu kalp gibi inanılmaz şarkılar çıkarıyor... yani denerken, kalitesini kaybederken bile içindeki sanatçı hala üretiyor...
evet abi özlem bu kadar tuttuğu için cesaret etmiştir şebnem öyle bir albüm çıkarmaya, evet aynen bu yolu açmıştır, bugün gökçe gibi emolar albüm yapabiliyorsa bugün aylin aslım, aslı, sibel tüzün bunları deneyebiliyorsa müessibi özlem tekin'dir, bu kadar açık ve net...
şebnem'in kimseye gıcık gideceğini sanmıyorum, dediğim gibi dünya tatlısı bir kadın... ama konu sanatsa, kimse kusura bakmasın...
not: seinfeld'in 9 sezonu best of the best'ten 10 tane bulamam diyen adamla da kavgalı olmadan tartışmak hiç zevkli değil:)
"evet abi özlem bu kadar tuttuğu için cesaret etmiştir şebnem öyle bir albüm çıkarmaya, evet aynen bu yolu açmıştır, bugün gökçe gibi emolar albüm yapabiliyorsa bugün aylin aslım, aslı, sibel tüzün bunları deneyebiliyorsa müessibi özlem tekin'dir, bu kadar açık ve net..."
şu bölümden sonra bir şey yazmayayım artık...korkuyorum bir sonrakinde janis joplin de geleceği görmüş Özlem Tekin'den esinlenmiştir diyeceksin diye....
ahmet çakar gibi damdan düşer gibi soracağım ama madem bu kadar yüce bir isimdi bu arkadaş kapıkule'den dışarıda neden bir tane tanıyanı yok...
Özlem Tekin'in ilk albümünü severim ama Şebnem Ferah'ın birden çok albümü hoşuma gider. Ayrıca Özlem Tekin'in yer yer marjinallikle gereksiz hareketler arasındaki sınırı sık aşmasıda kendisini sevmeme ek bir nedendir. Ha yinede Özlem Tekin'in konserinde daha çok eğlenebilir insan ama ben yinede son 10 yıldır tercih ettiğim gibi Şebnem Ferah'ı tavsiye ederim.
Bu arada bu ikili özellikle grup dağılığ herkes kendi yoluna gittiğinde kavgalıydılar denirdi ama doğrumudur bilmiyorum
Hala ülkemizde başarılı olmayı kapı kuleden çıkma eşdeğer görmeyi bir türlü anlayabilmiş değilim, Türkiye gerçeklerinde gerek Özlem gerek Şebnem adam gibi adam müzisyen lafını sonuna kadar dolduran isimlerdir,özlem biraz daha dizginlerini tutumaz yanlışda olsa içinden gelen şeyleri yapar o kadar, bence ikiside koca bir yüreğe sahip bu ülkenin en ama en güçlü kadın müzisyenleridir.
bi an icin "öz" albümünden kimse bahsetmemis sandim ama neyse ki varol doken deginmis.
gerisine de karismak istemiyorum. tarafim ozlem in, tarafim varol doken in tarafidir bunu soyleyeyim yeter :)
şimdi dediklerimizi elimizden dilimizden geldiği kadar açıklayıp, örneklerini verip, demediklerimizle itham edilirsek bize de bir şey demek düşmez...
kapıkule'den ötesini de oradan geçmeyi başarmış hüsnü şenlendirici cevaplasın, ben yorumumu yaptım, gerçeklere parmağımı bastım...
başka sorusu olan varsa parmak kaldırsın, onu da cevaplarız...
Özlem akar alem bakar diyorum. Bana göre Özlem'in müziği daha kalitelidir, sesi Şebnem'den daha iyidir ama daha popüler olan Şebnem Ferah olduğu için çoğunluk Şebo der.
özlem tekin deyip konuyu saptırayım
madem ezeli rekabet bir de arabeskten iki kişi koyarsanız daha sert tartışmalar ve güzel yorumlar çıkabilir, misal orhan gencebay, ferdi tayfur..
Süper tartışılıyor araya basit bir cümle ile girip, ortamı bok etmek istemem ama dayanamıyorum.
Hakkaten, mevzubahis bu 2 ablaysa, ŞEbnem Ferah açık ara öndedir ya. Ağlak muğlak şarkılar yaptığı iddia edilse de, arabesk dense de (ki arabeskiz hepimiz o da ayrı mesele, nesini sevmiyorsak), loser edebiyatı yapıyor dense de, illa Şebnem derim.
@FD
Özlem Tekin'in Türkiye'ye kattıkları:
1) Kadın rock vokallerde Özlem Tekin kadar üretici, orijinal sesler yaratan bir vokal daha yoktur Türkiye'de. Onun sesiyle yaptığı, tanımlamalara sığmayan ilginç oyunlarını hala yapabilen yoktur. Orijinallikse bu ülkede önemli bir eksik... Yeni yaratıcılıklar, eskinin orijinalliklerinedn beslenir.
2) Kadın sesinin sadece tiz tonlarda, meleksi tınlaması değil, metalsi (brütalimsi) tınlamasının da güzel olabileceğini göstermiştir.
3)Önyargısız olarak gözden geçirildiğinde gelmiş geçmiş en sağlam türkçe şarkılarından bazılarıdır bunlar. Özlem'in yazdığı sosyal içerikli sözler de çok sağlamdır:
- Herkes şanslı doğmuyor (sosyal içerikli sözler muhteşem, sadece anlam olarak değil şiirsellik açısından da; orkestrasyon, gitar tonları sert ve çok sağlam; vokal sert ve sağlam; orijinal yorum, sözlerde anlatılanın ruhunu çok iyi veriyor)
- Kime ne (Sözler, bir kadın için çok cesaret verici. Hele de o dönemde...Müzik country/soft rock tadında ama çok leziz; yorum, her zamanki gibi şarkının ruhunu veriyor. diğer hiçbir şarkıdaki yoruma benzemiyor.)
- Dağları Deldim (rock değildir ama çok iyi bir hip hoptır(sanırım). BİR TEK BEN ERLERİ YENDİM, KIZ BAŞIMA kısmını hala çok severek söylerim :) )
- Sebepsiz Savaş: yine sosyal içerik. sözlerine bakmak yeter. Özlem'in en başarılı olduğu konu, az-öz söz yazmasıdır. uzun cümle kurmadan da söz yazılabileceğini gösterir. ama müzik ve özellikle yorum muhteşem ve hatta ötesidir. en sevdiğimdir:
günlerdir bir an olsun gözyaşım dinmedi
sesim feryat figan her yer inledi
ne resimler kaldı
ne renkli çiçekler elimde
elalem göç yolunda seyretti yitti
sebepsiz savaşın izleri
dostların kanayan külleri
durdurmaya yetmedi ki insafsız elleri
- Değmez: Özlem Tekin hala sıkı rock şarkısı yapabiliyorun kanıtı. sound, vokal yine çok sağlam...
daha çoğaltılabilir. bunlar ilk aklıma gelenler.
4) Özgürlükçü tavırları, Türkiye'de doğmuş büyümüş kadınlarınkinden daha farklıdır; liberalizmden etkilendiği çok bellidir. Bu anlamda, ne kadar kalıp dışına çıkmaya çalışsak da, yıllarca kendi içine kapalı yaşamış bir ülke olmamızdan kaynaklı, aklımıza bile gelmeyecek isyankar tavırları ilk gördüğümüz kadınlardan biridir Özlem Tekin.
90'ların ortalarındayız; daha tüketim toplumu olmak yolunda emekliyoruz; çeşitlilikten bihaberiz. pop piyasasında Yonca Evcimik var; rock piyasası zaten yok... Çat diye bir kadın çıkıyor, siyah makyajlar filan... sonra ensesindeki saçları kazıtıyor, her bir tarafında dövme var vs vs...
NŞA'da tüketim toplumunun oyuncağı olarak yorumlardım; ama "tarihi, o zamanın koşullarına göre yorumlamak gerekir" altın kuralından hareketle, popun en civcivli zamanalarında Özlem tekin gibi eğreti bir karakter çıkmasaydı, aha da buraya yazıyorum, bir çok kadın Şebnem Ferah gibi uzlaşmacı karakterlerden bu denli etkilenmez, kendini, isyanı, görselliği (ergenlikte sorgulanan şeyler her neyse) bu denli sorgulamazdı.
Bir söz vardı: "mantıklı insanlar dünyaya uymaya, mantıksız insanlarsa dünyayı kendilerine uydurmaya çalışır. ama dünyadaki değşimler de hep mantıksız insanlardan gelir." gibi... Özlem Tekin'e örnek alınası, tutarlı, süper bir karakter diyemem. ama kesinlikle çok önemli şeyleri değiştirdi. FD, üzerine bu kadar cümle kuruyor olman bile etkisinin önemli olduğunun bir kanıtı.
muhterem liboş hocalarımızdan biri söylemişti, hatırlarsın belki, "uç noktalar olmazsa, herkes ortalama ve uzlaşmacı olursa o toplumda değişim olmaz" diye. liboşların ender olarak haklı olduğu konulardan biri. bu uçluk durumu görsellikte olsa bile...
Burda 2 futbol takımına maç yaptırmıyoruz. bir maç gibi de yenen-yenilen netliğinde sonuç bekleyemeyiz. sözkonusu olan maç değil insanın bir yeteneği. matematiksel olarak ölçülemeyecek, kurallara bağlanamayacak bir yetenek. dolayısıyla, "şebo özlem'i yener" demek hala mümkün değil FD.
madde madde gideyim
1-Bunu geçiyorum bu kişisel görüş, hala "hiç yoktur, yapmamıştır" gibi kişisel beğenilere objektiflik kazandırılmaya uğraşılıyor. Bana göre de Özlem Tekin'in vokal oyunu dediğin sesini Kate Bush'a, Tori Amos'a, Dolores'e benzetme çabasından başka bir şey değildir.
2-Bu çok romantik bir madde olmuş, geçiyorum
3-buradan sonrası tek tek şarkı özeti olmuş....ne gerek vardı çözemedim...Zaten dediğim gibi burada bile subjektiflik var...Dağları deldimdeki o yazdığın kısma ben fena halde güldüm misal....ben de OKyanus'taki aşağıdaki bölümün bu yazdığın sözlerin tümünden daha anlamlı olduğunu düşünüyorum
bir ileri bir geri
her adım bu kapının ardı demek
sonunda boğulmak olsa da
benim o sularda yüzmem gerek
anahtar deliğinden görünen
bu küçücük manzara
sana yetiyorsa yetsin
benim o sularda yüzmem gerek, yüzmem gerek-
4-Bu maddedeki isyankar tavır eğer dediğim gibi sahneye jartiyer, ucu açık çorapla çıkıp, dövme yaptırmaksa popçu bozması Sibel Tüzün de yapıyordu onu zamanında. Ben Özlem Tekin'de bir isyankarlık göremedim kusura bakma. Liberalliği de beni ilgilendirmez, onu da daha byük bir şarkıcı yapmaz, siyasi görüşlerine göre değerlendirmem ben şarkıcıları. Anarko-kapitalist bir adamın sesi güzelse güzeldir...bu kadar
Yine ilaveten tehlikeli bir anlayış var ki o da şu "bir şarkıcı iyi şarkıcı olmak için aşkla ilgili şarkı yapmamalı mutlaka sosyal içerikli şarkı yapmalıdır"....Bu kuralı birisi kabul etti de bizim mi haberimiz yok?...Queen yıllar boyu basit konular üzerine şarkılar yaptı ve hep aşk şarkılarında ön planda oldu. Eee ne diyeceğiz "Grup Yorum Queen'den daha mı büyük" diyeceğiz...Tabi siz buna da muhakkak "e yorum farklı ,elmayla armut karıştırılmaz" falan diyeceksiniz ama...
Kaldı ki yine öyle bir ortam yaratıldı ki, Türk müziği çok kokuşmuştu, berbattı, kanalizasyondu, Özlem Tekin geldi 2 vurup tek saydı, Fransız Sinemasından daha güçlü Türk müziği ekolü yarattı, tüm dünya "vay anasını satayım hakikaten yar bize varmamış" dedi...yahu Türk müziği ondan önce neydi ise sonra da o oldu...Dediğim gibi sırf Şebnem Ferah 6 ay sora albüm çıkardı diye (tam zamanını bilmiyorum salladım, sonra çıkardığı kesin) birisi öncü oluyor öbürü etkisiz eleman...dediğim gibi ikisinin de öncülük yaptığı bir şey yok zaten...bu ülkede rockın kökenleri ta barış mançoya, kaygısızlara kadar gider, özlem tekin neyin öncüsü allah aşkına?
Bursa günlerini, stüdyolarını vs yi bilen biri olarak boyun farkıyla da olsa şebo :)
Yorumları okuyunca ister istemez Özlem Tekin'de neymiş dedim. Bu kadar özellikli ve nitleikli bir müzisyen olduğuna pek inanamıyorum en azından
@fd
Özlem'in yorumunun Dolores, x, y kişilerinin taklidi olduğuna katılmıyorum. oldukça duygusal ve subjektif bir fikir bu :)
sırf sosyal içerikli şarkı yapıyor diye bir şarkıcıyı beğenecek olsak, burda İlkay Akkaya'yı filan konuşuyor olurduk. Ben demiştim ki "sosyal içerikli şarkılarının sözleri, bestesi ve yorumu çok sağlam; onlar gerçekten iyi şarkılar."
matematiksel olarak ölçülemeyen bir konuda elbetteki yorumlar kişisel ve duygusal olacaktır. Şebo hakkında yapılan yorumlarda da objektif sayılabilecek pek bir şey göremedim.
"Özlem, Türk müziğindeki devrimde bir mil taşıdır" anlamında bir şeyi ne söyledim, ne de kastettim. dönüp bakıyorum yazdıklarıma, hala böyle bir şey göremiyorum. "özlem ne katmıştır" diye sordun, ben de onları yazdım.
şarkıları madde madde yazdım, çünkü çığır açıcı hamlesini, cesaretini sormuşsun önceki postlarda. (kaldı ki çığır açtığını da düşünmüyorum; ufak da olsa bir değişim yarattığını düşünüyorum)
6 ay önce albüm çıkarma hususunda tek bir yorumum yok. özlem'i savunan herkes tek bir akıl olarak düşünmüyor. bir karışıklık olmuş.
Küçük ceylan'la Tarja t. kıyaslayamayız dediğimde katılmıyordun. bu kez yorum vs. queen mi dicez diye soruyorsun... senin bakış açına göre diyebiliriz.
Bu tartışma boyunca yapılan Özlem taraftarı yorumların bir çoğunun anlaşılmadığını farkettim. "bir şey ya iyidir, ya kötüdür" netliğinde okunursa yazılanlar, anlaşılması da mümkün değil. Konu fena halde sapıyor. O nedenle son cümlelerimdir.
saygılarımla...
"Özlem Tekin'e örnek alınası, tutarlı, süper bir karakter diyemem. ama kesinlikle çok önemli şeyleri değiştirdi"
"Özgürlükçü tavırları, Türkiye'de doğmuş büyümüş kadınlarınkinden daha farklıdır; liberalizmden etkilendiği çok bellidir. Bu anlamda, ne kadar kalıp dışına çıkmaya çalışsak da, yıllarca kendi içine kapalı yaşamış bir ülke olmamızdan kaynaklı, aklımıza bile gelmeyecek isyankar tavırları ilk gördüğümüz kadınlardan biridir Özlem Tekin."
bu cümleler sana ait değil mi? Ben pek ufak değişim havası almadım bu laflardan.
Demin "kesinlikle çok önemli şeyler değiştirdi" idi, şimdi "ufak da olsa bir değişim yarattığını düşünüyorum" oldu...hangisi karar verin ona göre konuşalım.İlk önce kendinizle çelişmeyin, sonra bizle çelişmeye sıra gelir.
Benim son cümlelerim değil valla.
şair bu dizeleri ile demek istiyor ki: küçük ama önemli detayları değiştirdi...
peki ressam bu renklerle neyi anlatmaya çalışmış:
Küçük ceylan'la Tarja t. kıyaslayamayız dediğimde katılmıyordun. bu kez yorum vs. queen mi dicez diye soruyorsun... senin bakış açına göre diyebiliriz.
Müziğiyle, sesiyle daha yukarıda olan Şebnem'dir benim için.
şebnem ferah = tırt
Özlem Tekin'in bacakları.
Öncelikle Uhur = pırt diye bir değerlendirme de yapabilirim diye düşünüyorum..
Sonra Şebnem Ferah'ı tercih ettiğimi belirteyim. Özlem Tekin = gibi saçma bir şey kullanmayacağım lakin Özlem kızımız da kendi çapında bir şeyler yapmaya çalışmıştır ancak seksiliğini ön plana çıkarmak dışında kendine fazla bir şey katamamıştır bence.
Şebnem Ferah ise kendi halinde, uslu bir hanım olmayı tercih etmiştir. Her ne kadar rock müzik karakterine pek uygun değilmiş gibi görünse de. Sırf Mayın Tarlası şarkısı dahi benim için tercih sebebidir.
Özlem Tekin'den de nefret etmiyorum tabi ki. Onu da severim. Zaten anlamıyorum böyle birini daha fazla seven insanların diğerine laf atmasını, kötülemesini. Biri birinden daha iyidr kardeşim bitti. Nedir yani misal Şebnem iyiyse Özlem tu kakadır demenin manası çözemedim. Böyle 10 yaşındaki çocuklar gibi benim babam senin babanı döver muhabbetine dönmüş olay.
Şebnem Ferah sürekli ağlayan, sızlanan edilgen kadın portresi sunarken,Özlem Tekin ise kendine güven abidesi.Birisi kırılgan biblo gibi takılırken öbürü beyzbol sopası sert ve kafa yaran biri.Bundan kelli bir şarkıdan fazla Şebnem Ferah bayar ken, Özlem Tekin dinledikçe gaza gelip pozitif enerji doluyor insan.Bıkmadınızmı mızıldanan kadınlardan yahu???
Yorum Gönder