14 Temmuz 2009 Salı

HAYIRSEVERLER ARTIYOR

















Barcelona 2 sene önce reklam almadığı formasının üzerine UNICEF ibaresini bastırdığı anda o güne kadar Katalanların formalarına reklam almamasından dolayı , onları ayrı bir yere koyan futbolseverler bu ayrıcalığın ortadan kalkmasına ne tepki gösterdiler ne üzüldüler. Aslında şöyle demek lazım, Barca'nın formasında ismini taşıyacağı kuruluş her ne kadar kâr amacı gütmeyen, anlaşma karşılığı kulübe hiçbir ödeme yapmayan ve genelde dünya çocuklarının yararına çalışan bir organizasyon olsa da tepki gösterenler olmadı değil. Yine de bu sayı azınlıkta kaldı. 2 yıl sonunda çatlak ses çıkaran pek kimse yok gibi. Reklam anlaşmalarının değerinin daha da arttığı, ama bu gelirlerin aynı zamanda düşüşe geçtiği kriz döneminde, en ufak gelir kaynağının bile değeri artmışken, Barcelona'nın UNICEF ile olan işbirliğinin devamında ısrarını kutlamak gerekiyor. Ben bu ortamda bu örneklerin sayısının artmasına hiç ihtimal vermiyordum ama gerçekleşti. Benzer sevindirici bir haber Hollanda'dan geldi.






Hollanda ikinci ligi, Jupiler League takımlarından RBC Roosendaal, ülkedeki engelli sporcuların yararına çalışan "Fonds Gehandicaptensport" kuruluşu ile sözleşme imzaladı. Sözleşme gereği ilgili kurumdan hiç bir maddi destek almayacak Roosendaal ve kuruluşun ismini formasında ana forma reklamı olarak taşıyacak. Kulüp sadece finansal bir fedakarlıkta bulunmadı, bir çok organizasyon düzenleyerek engelli sporcuların topluma kazandırılmasına çalışacak. Roosendaal'ın geçtiğimiz yılki forma sponsoru midye, ıstakoz, yengeç gibi su ürünlerini pazarlayan şirket Zeeland's Roem firmasıydı. Dünyada bildiğiniz bu tür örnekler varsa not düşebilirsiniz.

2 yorum:

aXoY dedi ki...

Tam olarak hatırlamıyorum ama sanırım Arjantinden bir takımda vardı Unicef.

The Eagle Abroad dedi ki...

bu sene danimarkadan brondby'de unicefi forma reklami olarak aldi.