9 Eylül 2009 Çarşamba

BARIŞ MANÇO-NON TURKISH HITS



Günü uzun süredir yapmayı planladığımız bir çalışmayla kapatalım. Music From Kemal Sunal Movies eserinden sonra ikinci bir "Flying Dutchman Presents" projemiz vardı. Bu da uzun bir arşivleme sürecinin sonunda ortaya çıkan bir toplama oldu. Barış Manço'nun Türkçe olmayan tüm eserlerini bir dosyada topladık. Bazılarını bulmak için, internetin arka sokaklarına girmemiz gerekti açıkçası. Toplamda 3-4 ayı alan bir arşiv bu. Bana kazandırdığı şudur. Barış Manço 40 yıl önce, bugünkü Türk müziğinin 40 yıl önünde giden bir adam olduğunu kanıtlar bu şarkılarla. Özellikle benim de ilk defa duyduğum bazı eserlere vurulmuş durumdayım. "Trip" zaten son yıllarda mezarından çıkarılmış bir psychedelic rock şaheseriydi ama benim yeni tanıştığım "Blue Morning Angel" tüm müzik zevkimi fethetti diyebilirim. Barış Manço, tüm müzik kariyeri bir köşeye bırakılsa bile, bugün tüm yolculuk potansiyeli evinden Reina'ya kadar olan günümüz şarkıcı güruhundan yıllar önce dünyayı turlamış ve bunu bize aktarmış bir adam olarak takdirimi kazanmıştır. Bu geçmişe yolculuk benim için bir kez daha kendisini takdir etmeme bahane oldu. Rahat uyusun....Link burada efendim.

20 yorum:

her boku bilen adam dedi ki...

little darlin'i beatles söyleseydi o şarkı nerde olurdu acaba.

bu arada kendisinin ingilizce şarkılarının 45'liklerine sahibim diyerek havamı da ataym.

Geroge Hayes Orcestra ile beraber hazırladıgı "baris mancho" albümü bana göre bir Türk sanatçının yaptığı gelmiş geçmiş en iyi müzik çalışmasıdır.

özellikle yukarıda belirttiğim gibi "little darlin,lady of the seventh sky,blue morning angel,ride on miranda" şarkıları gibi bir düzenleme bir yorum gelmeyecek bir daha.

bir dipnot: o albümdeki "tell me oldman" şarkısı için de gelmiş geçmiş en iyi cover diyebilirim.

her boku bilen adam dedi ki...

şimdi bu şarkıları dinleyip de serdar ortaç'ın star oldugu bir zamanda yaşıyor olmak ne de koyuyor insana.

Confeng dedi ki...

Çok teşekkürler, ellerinize sağlık. Nick the Chopper gibisi yoktur efendim...

Flying Dutchman dedi ki...

Beyler 350 görüntüleme 43 download, 3 yorum olmuyor ama

emeğe saygı :)))

ziggytheking dedi ki...

Premium user olmama rağmen(görgüsüz mode on) free user olarak indirdim. Geçmişi silmiştim az önce :)

En son yayınladığınız Music From Kemal Sunal Movies'i hala severek dinliyorum ve onun gibi gerçekten kıymetli bu derleme için teşekkürler.

Bir de unutmadan +rep ama terazi nerde?

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık...

Ali Ece dedi ki...

"Trip" İngiltere'deki yüksek teknolojiyle kaydedilmiş olsaydı Cream, Kaleidoscope UK, Third Bardo'dan hiçbir eksiği olmazdı, %100 saykodelik, %90 Törkiş, harikadır, harika

Smyrna dedi ki...

dostum barış manço demişsin ama adam zenci.

neyse, emeğe saygı + rep...

alchoburn dedi ki...

+rep. ayrıca fairground favorimdir kesinlikle.

indirdikten sonra yorum yapıcam tekrar dostum. :D

alchoburn dedi ki...

hemen indirdim baktım ve soruyorum, fairground parçasının ismi hakkında farklı durumlar var kabul ama kaygısızlarla ortak çalışma değil miydi hocam? çok ayıp çok. :P

neyse şaka bi yana çok güzel olmuş sağolasın.

efe dedi ki...

trip şarkısının bi de bayan vokalli versiyonu var bende. şarkının kayıt tarihi 1968 diye yazıyor ama ne kadar doğru bilmem. şarkının sonlarına doğru elektro bağlama gibi bişeyler kullanmış barış abi, bu versiyonu da çok güzel. onu da isteyen şurdan indirsin:

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=batch_download&send_id=737731695&email=f5788de41ba14ad266e8e4328fa7190b

Serhat dedi ki...

İş yerinde rapidshare yasaklı, akşamı bekleyeceğiz artık dinlemek için. Şimdiden teşekkürler :)

allegro dedi ki...

Tesekkurler anlamli bir calisma olmus.

Belki bilenler cogunluktadir ama ben de bir katkida bulunayim istedim;

Little Darling adli sarkinin klibi Turkiye'nin ilk klibidir. Klibi Izzet Oz cekmistir, vokallerde (sarki ve klipte) Lale Manco da yer almaktadir.

anial dedi ki...

bir süredir ben de araştırıyordum bu konuyu, harika oldu tam üzerine.

Hemşo dedi ki...

Ellerine sağlık FD.
İndirdik, dinliyoruz...

Bu tür çalışmalarının devamını bekliyoruz.

tahir durten dedi ki...

danke...

ldr dedi ki...

Gördüğüm en iyi paylaşımlardan biri ellerinize sağlık.

orkunberk dedi ki...

Merhaba Dutchman,

Çok güzel bir paylaşım; fakat ufak bir eksiklik var, Barış Manço'nun "Dragon Fly" isminde de çok güzel bir ingilizce parçası var, ilgilenirsen eğer linki şu linkte mevcut şarkı:

http://stream.myk-medya.com/ay/mp3/3482_20090115141711.mp3

iyi akşamlar.

Adsız dedi ki...

amabuçokgüzelçoknefisçokşahaneböylemisgibiolmuş!!!

çok teşekkürler efendim...

alchoburn dedi ki...

link kırık, zamanında yüklemiştim ama şimdi ulaşamıyorum. hala elinizdeyse tekrar yükler misiniz?