28 Ekim 2010 Perşembe

MALI GÖTÜRENLER



Her sene Quote 500 business dergisi, 500 en zengin Hollandaliyi açiklar. Bu defa listeye 40 yasindan genc 25 (eski) futbolculari da almislar. Ben sadece top 10’u sizlerle paylasmak istedim. Iste Hollandanin en zengin futbolculari.

1- Ruud van Nistelrooij - 53 milyon euro
Listenin basinda Ruud’u görünce epey sasirdim. Ama sonra dusununce, adam Hollanda, Ingiltere, Ispanya ve de Almanyada top kosturdu. HSV’da sadece bir sene için 6,5 milyon euroluk anlasmasi vardi. Benim sasirmamin nedeni de tabiki son dünya kupasinda olmayisindan dolayi. Gözler seni aradi be Ruud.

2- Clarence Seedorf - 43 milyon euro
Hollanda da degeri bilinmeyen bir futbolcu. 1992’de 16 yasinda Ajax’da baslamisti. Simdi 8 sezondur AC Milanda oynuyor ve senede 4 milyon euro kazaniyor.

3- Edwin van der Sar -33 milyon euro
29 ekimde (yani yarin) 40 yasina girecek kendisi. Neredeyse futbol kariyeri bitecek diyebiliriz. Kendisi 2005’den beri oynadigi Manchesterda bir sene daha oynamak istedigini acikladi. Yasi 40 olmus ama Edwinin isi bitmemis (genç Van der Sar). Keske bi 5 sene falan oynasa daha.

4- Marc Overmars - 30 milyon euro
Son bir kac yildir habelerde cok fazla rastlamasak da Overmars futbolu birakali sadece 1 yil oldu. Sakatlaninca mecburen birakmak zorunda kaldi. 37 yasina girdi artik daha kac yasina kadar devam edebilirdi ki bizim nami deger hizli tren (takma adi TGV yani Train à Grande Vitesse). Ajax’dan sonra Arsenal ve Barcelona’da oynadi. Barcelona 1999 yilinda 40 milyon euroya transfer etmisti. Yani hala Hollanda futbol tarihinin en pahali transferidir! Edindigi servetini gayri menkule yatiriyormus aldigim bilgilere gore.

5- Philip Cocu - 26 milyon euro
En son sezonunu (2007-2008) Al Jazira’da oynadi Cocu (türkçe okunusu Kokü). Burada sadece bir kac ayda milyonlar biriktirdi. Al Jazira'dan önce Barcelona ve PSV’de oynadi. Simdi de antroner asistani olarak gorev yapiyor Hollanda Milli takiminda. Arnhemde bir restoran/kafe’si (eetcafe XO) var Cocu’nun.

6- Arjen Robben - 26 milyon euro
Bu cocuk da Groningen, PSV, Chelsea ve Real Madrid’de top kosturarak milyonlari biriktirdi. Su an Bayern München’de oynuyor , daha dogrusu koltukta oturuyor sakatligi yuzunden, ve senede 5.5 milyon euro kazaniyormus.

7- Edgar Davids - 25 milyon euro
Eski futbolcu Davids oynadigi Ajax, AC Milan, FC Barcelona, Juventus, Internazionale ve Tottenham Hotspur’dan sonra su an Crystal Palace'da forma giyiyor. Ayni zamanda modaci sevgilisi Olcay Gülsen’in ürettigi giysi markasi Supertrash’de de yardimci oluyormus (parasal olarak herhalde). Olcay Gülsen (evet Hollanda da dogmus Türk) meshur Bavaria-dress'i dizayn etmis modacidir.



8- Giovanni van Bronckhorst - 23 milyon euro
1993’de Feyenoordun orta sahasinda goreve basladi Gio. Daha sonra Glasgow Rangers, Arsenal ve FC Barcelona’dan sonra yine Feyenoord’a döndü. Futbol kariyerini bitirmeden önce Feyenoord'dan senede 3,5 milyon euro aliyordu. Futbolu iyi ki vaktinde birakip 10-0 kaybedenlerin arasinda olmamasi cok iyi olmus.

9- Rafael van der Vaart - 23 milyon euro
Hamburger SV transfer olarak Van der Vaart altin dönemini baslatti. 2008’de Real Madrid 13 milyon euro’ya transfer edildi. Ve burada yine yedek kulubesinde oturarak kazandigi milyonlari gayri menkule yatirmis. Simdi de 11 milyon euro’ya Tottenham Hotspur’a transfer edildi. Esi Silvie van der Vaart önce Alman televizyonlarini simdi de Ingliz televizyonlarini sunucu olarak feth edecege benziyor.

10- Jaap Stam - 22 milyon euro
Eski futbolcu Stam, PSV, Manchester, Lazio ve Milan'da oynadiktan sonra simdi FC Zwolle’yi calistiriyor antenör asistani olarak. Arada sirada televizyon programlarina katilarak analist görevini de üsteliniyor unutamadigimiz defans oyuncusu.


by Black Pearl

Yazinin asli icin

3 yorum:

tırırım tım dedi ki...

Listenin 4 numarası efsane Overmars ile ilgili şunu hatırlıyorum: Sene 2003, Fenerbahçe Daum ile anlaştıktan sonra ilk bomba transferini Aziz Pierre ile anlaşarak gerçekleştirmiştir. Ardından neredeyse tüm spor gazetelerinde belirtilene göre, FB ile GS arasında kıyasıya bir Overmars rekabeti başlamıştır...

Ben de ah hani alsak da şöyle sakatlık filan çekmeden bir sene seyredebilsek diye hayallere dalmaya başlamışken, bir gece yarısı NTV'deki spor bülteninde Overmars'ın sakatlık dolayısıyla futbolu bıraktığını öğrendim. Tabi ertesi gün yine aynı gazetelere bir de baktım ki, Overmars ile alakalı tek satır bile geçmiyordu :) Ya insan futbolu bıraktığını söyler bari, haberlerde rast gelmesek, transfer dönemi sonuna kadar Overmars'ı bekleyecektik demek ki :)

İlginçtir şimdi sen Overmars daha bir sene önce futbolu bıraktı deyince şaşırdım, amatör olarak oynamaya devam etmiş herhalde, ben duymamışım...

Akif Burak dedi ki...

Güzel bir paylaşım. Emeğinize sağlık. Konu dışı olacak ama Feyenoord'un dün ilk lig maçı vardı 10-0'dan sonra. Hem de kendi sahasında. Taraftarlar herhangi bir protesto gösterisinde bulundu mu?

Black Pearl dedi ki...

@Akif Burak
benim feyenoordlu arkadaslarim maca siyah giysilerle gideceklerini soylemislerdi. Gruplar olarak bazi kararlar almislar, bloglarinda yaziyordu.

@Tiririm tim
Marc Overmars futbolu 2009 Go ahead Eagles'da birakti, yani basladigi yerde. Go ahead eagles amator takim degil, jupiler league'de.