21 Nisan 2011 Perşembe

GURBETÇİNİN DAMAK TADI-5


















Efendim bir başka kalori bombası gurbetçi yemeğiyle karşınızdayız. KAPSALON. Ne ilginçtir ki "caloriebom" zaten lakabı. Hollanda'da bir hayli yaygın bir yemek ve Türk büfelerinde de bir hayli satılıyor. Öncelikle terminolojiyi anlatalım. Kapsalon kuaför anlamına geliyor. Yemeğe adının verilişi ise 2003 yılında Rotterdam'lı bir kuaföre kadar dayanır. Yapılışı kabaca şu. Bir kabın içerisine önce patates kızartması, üstüne de döner atılıyor. Bu ikisinin üstüne kaşar konulup fırına veriliyor. Kısa süre sonra çıkarılıp marul, domates ve diğer salata malzemeleri katılıyor. Son olarak da Hollanda fast food değişmez sosları sambal ve sarmısak sosuyla servis ediliyor. Hiç tatmadım, tatmaya niyetim yok ama Hollanda'yı son 5 yılda kasıp kavuruyor.

Gurbetçinin Damak Tadı-1
Gurbetçinin Damak Tadı-2
Gurbetçinin Damak Tadı-3
Gurbetçinin Damak Tadı-4

4 yorum:

Emre Kutluğ dedi ki...

Hollandalının işkembesi Shoarma ne zaman eklenecek bu listeye?

Bu yiyecekten bende tatmadım, isminin kapsalon olması insanın aklını geri geri itiyor.

Ku.Ba dedi ki...

Bunu gönül rahatligiyla tadabilirsin bence.

(ama güvendigin bir yerde)

outlaw dedi ki...

bak en sonunda bana da "gurbetcinin damak tadi" hakkinda bir seyler ögretmeyi basardin... gercekten hollanda yemegiymis bu, almanya'da hic denk gelmedim...

lion's advocate dedi ki...

"marul, domates ve diğer salata malzemeleri" yerine sadece az domates olsa denemek isterdim ama yeşilliklerle aram yok.
ya FD o değil de son 2 haftaya girilirken , bu 2 haftada olabileceklerle ilgili bir hollanda ligi analizi bekliyoruz bu hafta.