25 Şubat 2008 Pazartesi

OSCAR'DA AKDENİZ ESİNTİSİ



İlginç bir tören oldu. Cuma günkü tahminlerde 6'da 5 yaptık. Fena değil. Her sene Atilla Dorsay'dan daha çok biliyorum o bana yeter. "No Country For Old Men" En İyi Film ödülünü ve Coen biraderlerle En İyi Yönetmen ödüllerini götürdü. Erkek oyuncu ödülü 2. kez Daniel Day Lewis'in olurken, Javier Bardem senenin ödül rekortmeni olma yolunda bir adım daha attı. En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülünü kaptı. En İyi Kadın Oyuncu ödülü Marion Cotillard'a giderken tutturamadığımız tek dal En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ödülü oldu. Ama en azından görünüşü tutturduk. Ödülün beyaz suratlı kızıl Cate Blanchett'e gitmesini beklerken bir başka beyaz suratlı kızıl Tilda Swinton'a gitti. 

Gecenin yıldızlarından biri kesinlikle Bourne Ultimatum'du. Son yıllarda gördüğümüz en iyi aksiyon serisi son filmi ile aday olduğu 3 dalda da Oscar'ı kazandı. Toplamda en çok ödül kazanan film 4 ödülle "No Country For Old Men". Arkasından 3 ödülle "Bourne Ultimatum" geliyor. Gönlümüzü fetheden iki film "Juno" ve "Once" boş dönmediler. Juno, En İyi Orijinal Senayo ödülünü alırken "Once" iki oyuncusunun seslendirdiği "Falling Slowly" ile En İyi Orijinal Şarkı ödülünü aldı. Tam liste aşağıda.

Son sözüm Johnny Depp için. Son 5 senede Oscar'a 3 kez aday olup kazanamadı. Tüm kariyerine baktım. Oscar, Altın Küre, BAFTA, Cannes Film Festivali dahil tam 14 kez aday olmuş En İyi Erkek Oyuncu Ödülü'ne. Sadece 1 kez kazanabilmiş. Bu sene Altın Küre'deki, Müzikal Komedi'de En İyi Erkek Oyuncu Ödülü'yle (Sweeney Todd). Adam her ödül törenine gidip gidip avucunu yalayarak dönüyor. Aktörlerin Martin Scoresese'si olacak böyle giderse.

En İyi Film:No Country for Old Men
En İyi Yönetmen: Ethan & Joel Coen - No Country for Old Men
En İyi Erkek Oyuncu: Daniel Day-Lewis - There Will Be Blood
En İyi Kadın Oyuncu: Marion Cotillard - La Vie en Rose
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Javier Bardem - No Country For Old Men
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Tilda Swinton - Michael Clayton
En İyi Orijinal Senaryo: Juno
En İyi Uyarlama Senaryo:No Country for Old Men
En İyi Sinematografi: There Will Be Blood
En İyi Yabancı Film:The Counterfeiters (Avusturya)
En İyi Ses Kurgusu: Bourne Ultimatum
En İyi Ses Miksajı: Bourne Ultimatum
En İyi Kurgu: Bourne Ultimatum
En İyi Orijinal Müzik: Atonement
En İyi Orijinal Şarkı: Once - "Falling Slowly" Glen Hasnard & Marketa Irglova
En İyi Sanat Yönetimi: Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street
En İyi Görsel Efekt: The Golden Compass
En İyi Makyaj: La Vie En Rose
En İyi Kostüm: Elizabeth: The Golden Age
En İyi Animasyon: Ratatouille
En İyi Kısa Animasyon: Peter & the Wolf
En İyi Kısa Film: Le Mozart des Pickpockets (The Mozart of Pickpockets)
En İyi Belgesel: Taxi To The Dark Side
En İyi Kısa Belgesel: Freeheld

1 yorum:

Ortega dedi ki...

Depp icin cok uzuldum yine.