26 Kasım 2008 Çarşamba

THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON

















David Fincher'ın bütün filmlerini sevenlerdenim. Zaten blogu takip ettiyseniz Fight Club'ın ömrümde gördüğüm en iyi filmler listesinin tepesinde olduğunu anlamışsınızdır. Alien³, Se7en, The Game, Panic Room ve Zodiac'ı da gayet sevenlerdenim. Alien³ serinin o hareketli havasına karamsar ve kaotik bir hava getirmiş ve karşımıza bambaşka bir Ripley çıkarmıştır. Panic Room'daki anahtar deliğinden, trabzanlardna geçen kamera oyunları, enfes açılışı ve bir evin içinde yarattığı gerilimle kalbimi fethetmiştir, Zodiac ve Se7en ise çok sağlam birer seri katil hikayesidir. Tesadüfi şekilde sonunda hep katiller kazanmıştır. Filmlerinin ortak özelliği çok güçlü senaryoları ve özgün fikirlere sahip olmasıdır.

















Yine senaryo okunduğunda aynı hissi veren bir başka film geliyor. Gösterim tarihi önce 2004, sonra 2006, sonra 2007 son olarak da 2008 olarak açıklanan film. "The Curious Case of Benjamin Button". Yaşlı olarak doğan ve ömrü ilerledikçe gençleşen bir adamın hikayesi. Tam olarak anlamak için filmi izlemek gerekecek tabi ki. 25 Aralık gösterim tarihi olarak görünüyor. Yani Noel. Bu demektir ki doğrudan Altın Küre Oscar'a konsantre olmak gibi bir durum söz konusu. Brad Pitt ve Cate Blanchett Babel'dan sonra bir kez daha yanyana. Karanlıkta gördüğünüz anda 5 gün saklanmanıza yol açacak kadın Tilda Swinton da kadroda. O da Burn After Reading'den sonra tekrar Brad Pitt'le beraber. Uzun süredir ortalıkta görünmeyen Julia Ormond da mevcut. Film Benjamin Button'ın yaşamının tüm evrelerini anlattığından çocuk oyuncular da yer alıyor. Fragman burada. Bekliyoruz.

Not: Cate Blanchett de Benjamin Button'ın gerçek hayattaki versiyonu gibi, yıllar geçtikçe daha gençleşip bizi ekrana yapıştırıyor.

4 yorum:

Sosyal_FB dedi ki...

"Karanlıkta gördüğünüz anda 5 gün saklanmanıza yol açacak kadın" diyince bir an Jankovic oynuyor sandim :))

varol döken dedi ki...

tilda swinton'ınımdan ne istedin uçan hollandalı:)

PVH dedi ki...

burn after reading guzel bir film, lafi gecmisken belirtmek istedim.

serkanist2004 dedi ki...

merhaba . bende yeni kayıt oldum. acıkcası filmi izledim. tilda swinton için söyleyebileceğim.daha önceki filmlerinde de gördüğüm güçlü mücadeleci sinirli ve tutkulu bir tiplemeyi canladırıyor.Aslında tekrar eden bir oyunculuk.Ama gelgelim hep aynıyı oynamasına rağmen ciddi seyirci kitlesi olan keanu reeves gibi sadık izleyici kitlesi olduğuna inanıyorum.ben filmi sevdim.cate blanchett her zamanki gibi doyurucu bir oyunculukla sizi koltuğa yapıştırıyor.Ama brad pitte gelince...O ne kadar da kendini zorlasada olmuyor işte.soğuk odaksız bakışları ile oynadığı bu rolu o kadar soğuklaştırmışki.Ben bircok karesinde keşke onun yerine başkası oynasa idi demekten kendimi alıkoyamadım.Yinede filmin bütününü bozmuyor tabiki.ama daha iyi olabilirdi demekten kendimi alıkoyamadım.
iyi seyirler.