11 Kasım 2008 Salı

TAPPO RAPPO - ONE SONG TO RULE THEM ALL

























27 yaşındayım. Rock, new age, pop, klasik, heavy metal, rap, underground, trance, reggae, latin ne türü aklınıza getirirseniz getirin binbir çeşit müziği dinledim böyle bir eseri dinlediğimi hatırlamıyorum. 1 ay önce şarkının kendisi gibi süpersonik site Alkışlarla Yaşıyorum bünyesine rastladım. O gün bugündür çözmeye çalışıyorum. Şarkı kötü desen değil, güzel desen değil, vasat desen değil, insan işi hiç değil, başka bir şey. Sauron'un yüzüğü gibi duyanı içine çeken ve onu tüketen bir eser, "One song to rule them all" diyeyim anlayın siz. 1993 yılında Şahin Plak'tan çıkan İzzet Altınmeşe'nin "Unutulmuyor" albümünün A yüzünün ilk şarkısı "Tappo Rappo". Zaten başlı başına egzantrik bir isim olan İzzet Altınmeşe'nin nasıl böyle bir şarkı yaptığını hala düşünüyorum. Şarkı öyle enstrümantal yönden kalitesiz bir eser de değil. Sazdan, zurnaya, bağlamadan, kemana, davul atağına, üstüste kaydedilen enstrüman altyapısına kadar komplike bir eser. İzzet Altınmeşe'nin Bruce Dickinson'a, Freddie Mercury'e rakip olabilecek vokal çeşitlemeleri (heydi heydi, şuvey şuvey, yavaş yavaş, Slovakeeeey) , hem ön hem geri vokalleri üstlenmesi halk müziği, folk, rock, rap, funk gibi bir dolu türü bir potada erittiği bu şarkı için sadece "Kült" sıfatını kullanabiliyorum. Tartışmasız Türk müzik tarihinin en sansasyonel eseri. Sözleri aşağıda, dinlemek isteyenin linki de burada. Dilden dola dolaşan ve benim rastlayamadığım efsane klibi (evet bir de klibi var inanılmaz ama) bulabilen varsa yoruma not düşsün hayır duamızı alsın.

Rappu budappu rappu (yavaş)
Rappu burappu rappu (heydi heydi)
Rappu dudappu dappu (şuvey şuvey)
Rappu dudappu rappu (slovekeey)

Rappo rappo edersin
Diskoda rep yaparsın (x2)
Kalbini çok yorarsan
Sonra hapı yutarsın (x2)

Rappu budappu dappu (yavaş)
Rappu burappu rappu (heydi heydi)
Rappu dudappu dappu (şuvey şuvey)
Rappu dudappu rappu (slovekeey)

Güzelliğin fıttırır
Şekerimi arttırır (x2)
Senin güzel gözlerin
Malı mülkü sattırır (x2)

Rappu budappu dappu (yavaş)
Rappu burappu rappu (heydi heydi)
Rappu dudappu dappu (şuvey şuvey)
Rappu dudappu rappu (slovekeey)

Rappo rappo edersin
Diskoda rep yaparsın
Kalbini çok yorarsan
Sonra hapı yutarsın (x2)

Rappu budappu dappu (yavaş)
Rappu burappu rappu (heydi heydi)
Rappu dudappu dappu (şuvey şuvey)
Rappu dudappu rappu (slovekeey)

Hopur hopur hoplarsın
Fokur fokur kaynarsın (x2)
İncecik bellerinle
Fıkır fıkır oynarsın (x2)

Rappu budappu dappu (yavaş)
Rappu burappu rappu (heydi heydi)
Rappu dudappu dappu (şuvey şuvey)
Rappu dudappu rappu (sılovekee)"

8 yorum:

L dedi ki...

abi cidden bu bşka bir şey. türler üstü. şarkıyı tanıttığın için ne kadar teşekkür etsek az, bundan sonra klibi bulmaya çalışmalı:D

oguzmania dedi ki...

Mükemmel ya, yıllardır aradığımız Örovizyon şarkısı meğer çoktan üretilmiş bile :)

Sılovakeeyyy nedir ya :)

mcdonell dedi ki...

2 ay önce bir gece aniden aklıma düşmüş, alkışlarlaryaşıyorum'da bulana kadar da ruhumu rahat bırakmamış bir şarkıdır/türküdür kim bilir belki gospeldir.

Adsız dedi ki...

Bizim peder hayranıdır İzzet Altınmeşenin akşama bi sorayım bakim hatırlıyor mu bu muhteşem güfteyi :))

Ferman

GK dedi ki...

Ömrümden ömür aldı.Çok fena.

hadesperado dedi ki...

abooovvvvv :)))

PVH dedi ki...

Bu da modern zamanlardan benzer fantastiklikte bir calisma

http://www.youtube.com/watch?v=nNk4krrj8DM

Woody Guthrie fir fir donuyor.

Adsız dedi ki...

yahu hakkaten böyle bir şarkı vardı. sanırsam ilkokul 3'te idim. Çocuk aklı söylemeye çalışıyordum. :-)

Bu başyapıtı hatırlatan arkadaşa bolca teşekkürler