23 Aralık 2008 Salı

SKA-P


Haftalardır "metal de metal Dutchman, afedersin popomuza kadar deri giydirdin bize, yok mu başka müzik" diye başımın etini yediniz (hoş Enya, Tori Amos da yazdık blogda ama tabi şuuyu vukuundan betermiş). Alın size hoplayın zıplayın. İspanya diyarından Ska-P. Meşhur Santos meselesinin bize kazandırdığı nimetlerden birisi. "Ne alaka?" diyeceksiniz. Atina diyarından blog kardeşliği üyesi "Football Bla Bla" blogunun mimarları İspanya Santos'u yargılarken blogun arka fonuna söz konusu gruptan "Wild Spain"i koymuşlardı. Şarkıyı sevme, albüme geçme sonucu bu yazı yazılıyor.

Bizim Ska ile tanışmamız aslında Athena'ya rastlar ülke olarak. Dolayısıyla Ska-P'yi dinlerken de "aaa aynı Athena gibi" demeyin, Athena Ska-P gibi aslında. Yani arada kuşak farkı var. Nasıl Within Temptation'ı her dinleyen bünyenin, 10 yıllık grubu bir anda "aa Evanescence taklidi biraz" gibi cehalet dolu bir yoruma konu yapması gibi zaman kaymalarını yapmayın. Neyse metal konuışmayacağız dedik. Gelelim Ska-P'ye. Şöyle üzetleyeyim. Rahmetli Cem Karaca Hacettepe'de okurken bir panele gelmiş ve "İtalyanca ve İspanyolca söz yazmanın İngilizce, Türkçe Fransızca kadar zor olduğunu sanmıyorum, aç telefon rehberini şarkı yap" demişti. Bahsetmek istediği dilin kendiliğinden bir melodisinin olduğuydu. Cidden de öyledir, İspanyolca İtalyanca'dan daha önde. Ofiste İspanyollar kendi arasında konuşurken ben de aradan Azucar Moreno'dan patlatayım bir şey diyorum. Şimdi Ska-P için bu gerçeği bir de ska müziğinin üflemeli çalgıların melodik tarafı ile karıştırın. Sözleri de insan hakları, anti-faşizm, anti-kapitalizm, anarşizm gibi politik öğeleri katın. Alın size adrenalin dolu bir albüm. 6. stüdyo albümü Lagrimas Y Gozos ("Gözyaşı ve mutluluk" anlamına geliyor). Maç öncelerinde dinlemeniz tavsiyemdir. Albümün geneli gayet hoş ama "Ni Fu Ni Fa", "Wild Spain" ve bence albümün en iyisi "Fuego Y Miedo" ağır toplar. Son notum, bu albümü dinleyip İspanyollara "ben müziğinizi dinliyorum" havası atmayın. Ben atacak oldum, "ohoo sen yeni mi dinliyosun, biz onu 16 yaşında dinliyorduk" cevabını aldım. Tabi elin Avrupalısı bizim gibi anarşizm, komünizm, kapitalizmi 25 yaşına gelince öğrenmiyor. Dinleyiniz efendim.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

redskadrilla adlı hırvat grubunu da dinlemenizi tavsiye ederim. hiç sevmem ska punk'ı ama adamlar güzel yapıyor. bir de leningrad var çok meshurlar gerci.

Frapppedaki dedi ki...

Ska severim ama bu grubu sevemedim hic. Sarkilarinda cok fazla klise laf kullaniyorlar revolucion, marijuna, canabis, resistancia gibi. Rayo Vallecano icin calip soyluyorlar bazen. Futbolla alakali olmalari guzel. Ama gecen yaz bir festivalde bunlarin sarkilarini duyan 15-18 yas grubu tozu dumana katmisti nooluyor demistik. O yuzden dogrudur biraz genc kesime hitabediyorlar.

Adsız dedi ki...

jazz yazısı bekliyorum senden dutchman

K. A. dedi ki...

http://www.last.fm/music/Boikot

İspanya' dan dinlenecek punk grup. Tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

İlk dönem ska-punk grupları arasında en iyilerindendir(jamaican reggie katmazsak) (cake, nofx v.b.) ska-p şimdi orada bi athena emsali verilmiş mesela fakat türkiye de müzik yapan albümü olmayan milyonlarca ska grubunun kendisine rol aldığı gruplar arasında kesinlikle bulunmaktadır. (dengesiz herifler aklıma ilk gelen)


-oscillatewildly