11 Aralık 2008 Perşembe

ÖTEKİ VE TİMURLENK

























Daha önce tanıtmamız gereken iki kitap bunlar aslında. Okuduğumda beni çok etkilemiş "Öteki"'yle başlamam lazım. Hiç şüphe etmeden gelmiş geçmiş en iyi yazar olduğuna inandığım "insan sarrafı" Fyodor Mikhailovich Dostoyevsky'nin yazarlık kariyerinin başlarında, 1846'da, yazdığı orijinal adı "Dvojnik" olan öykü kişilik bunalımındaki Rus devlet memuru Yakov Petrovich Golyadkin'in başından geçenleri anlatır. Kitap hakkında fikir verecek metni, Ankara'da merkezi bulunan ve bence kitabın en iyi basımını yapan Öteki Yayınevi'nin sunumundan almak istiyorum. Zaten yayınevini kuranlar romanı o kadar sevmişlerdir ki romanı kendilerine isim babası olarak kabul etmişlerdir. Reaimdeki kapak da zaten ilgili yayınevinin 166 sayfalık basımının kapağı, bu basımı öneririm. Tabi Harry Potter, Dan Brown kuşağının çok yaklaşmaması şimdiden tavsiyemdir, 10. sayfada "amma sıkıcı kitap diye köşeye atabilirler". Fight Club filmini tesadüfi olarak kitabı okumamla aynı zaman zarfında izleyen benim gibi psikolojik romanları sevenler ise kaçırmasınlar.

"Bilim ve felsefenin en temel sorunu olan 'ÖTEKİ', özlemini duyduğumuz, ulaşmak istediğimiz üst kimlik arayışımızdır. Bu arayışın neden olduğu 'öteki nevrozu' dengelenemediğinide, şizofren bir kimlik açığa çıkıyor. Golatkin'i bir bölge gibi izleyen, hayalet gibi etrafında uçuşan, 'ÖTEKİ', tüm insanlığın günlük toplumsal yaşamında, hasta edici bir fren ya da geliştirici itici bir güçtür. Yayınevimizin isim babası olan Dostoyevski'nin 'ÖTEKİ' romanını okurken, sanatın anlatım gücünün, bilimin ve felsefenin anlatım gücünden çok daha soyutlayıcı, çok daha yaşamla iç içeliğine de tanık olacaksınız. "

























İkinci kitap ise daha çok Amin Maalouf ve Christian Jacq kuşağı için. Yani tarihsel olayların içinden, o güne kadar anlatılmamış farklı bir bakış açısıyla gerçekten yaşanmış veya fiktif hikayelerin çıktığı romanlardan hoşlananlar için. 38 yaşındaki İngiliz yazar Justin Marozzi'nin insanlığın en büyük hükümdarlarından Timur'un hikayesini anlattığı, "Timurlenk: İslam'ın Kılıcı, Cihan Fatihi" (Tamerlane: Sword of Islam, Conqueror of the World). Benzerlerine oranla biraz daha gerçek olaylara dayanması ve Timur'un doğumundan itibaren İmparatorluğu'nun yükselişine kadar geçen sürede yaşananları kişiliğine, ordusunun ve devlet yapısına ayrıntılı biçimde değinerek anlatması bakımından önemli bir eser.

3 yorum:

Noat Samisa dedi ki...

Öteki'nin İngilizce'den Türkçe'ye çevrilmiş basımına denk gelmiştim, sonradan öğrendim tabii bunu.Gayet de afilli bir kapağı vardı hatta.Sonradan birine verdim, geri almadım.Belki bir kez daha okumalıyım, bu post sayesinde not düşeyim aklıma.

...Harry Potter, Dan Brown kuşağının çok yaklaşmaması şimdiden tavsiyemdir.(...)

Gurur ve Önyargı kimin romanıydı yahu?Hatta bunun filmini de ikinci kez yaptılar, başrolü de Keira Knightley oynamıştı.Özellikle ''önyargı'' kısmı önemli, olmadı Dutchman. :)

J.K. Rowling'in olduğu gibi Dostoyevski'nin de başımızın üzerinde yeri vardır, yeri ayrıdır.

L dedi ki...

abi öneriler için çok teşekkürler. bir kitapsever olarak, bu tip kitap tanıtımlarının artmasını beklemekteyim. olursa çok güzel olur. bloga giren ahaliye de ufak kapı aralıkları olur.

Flying Dutchman dedi ki...

@Noat SAmisA

ben yaklaşmasın derken kötülemek için söylemedim elbet, hani beğenmeyebilirler diye söyledim. Yoksa Timur be daha önce tanıttığım Labyrinth, Shattered Icon gibi kitaplar da çok farklı değil o akımdan, kendim de okuyorum