18 Mart 2009 Çarşamba

BİR TRANSFER HİKAYESİ














1961 yılından Fenerbahçe ile oynadıkları özel bir maç öncesi AEK`li oyuncular

AEK'in 80. yıl DVD'sinde Demis Nikolaidis ile adadaki o meşhur köşesinde söyleşi yapıyor Lefter. O zamanlar yunanca bilmediğimden anlamıyorum hiçbir sey. Ama gözlerim doluyor Lefter'i ana diliyle konuşurken görünce. Garip bir duygu. İki ülke arasında çok özel bir adam. Ne türk ne yunan ya da ikisi birden. Tesadüfen o söyleşiyi AEK resmi sitesinde buldum geçenlerde. Anılarında 6-0'lık bir maçtan bahsetmiş 4 gol attığı. Ben bulamadim hangi maç olduğunu. O yüzden o kısmı eledim yanlış birşey yazmamak için. AEK'e attığı imzanın hikayesi ve Fenerbahçe ile Atina'ya tekrar geldiği kısımlar çok özel. Söyledikleri özellikle o zamanki futbol mentalitesiyle şimdiki profesyonellik arasındaki uçurumu gözler önüne seriyor.

“Yıllar evvel Şeref Stadı'nda oynadığımız iki gol attığım ve 2-0 biten bir maçtan sonra AEK'in o zamanki başkanı Maropoulos yanında bir yabancıyla beni görmeye geldi. Mavi olduğunu hatırladığım bir kağıt uzattılar bana imzalamam için. Çok iyi bir adamdı Maropoulos. AEK için çok şey yaptı. Ama o zamanlar AEK'te para yoktu. At şuraya bir imzanı be Lefterciğim, o kadar gol attın bize, bir hatıran olsun dedi. Ben de atıverdim. Kağıda bakmadım bile. Bir zaman sonra Egaleo'da teknik direktör olarak göreve başladım. Yeni sezona bir sürü genç yetenek bulduk güzel takım kurduk. Görevimin ikinci günü gazeteleri bir açtım Maropoulos manşetten benim AEK'e imza attığımı ilan ediyor. Meğer imzaladığım kağıt kontratmış. AEK serüvenim de öylece başlamış oldu.”

Serüven dediği sakatlık sonucu sona eren 5 maçlık bir seri. Tabi o 5 maçta attığı 2 gol AEK taraftari için yetiyor da artıyor bile.

Yıllar sonra Nea Filedelfia'ya bir de özel maç için geliyor Lefter Fenerbahçe formasıyla. O maçı da şöyle anlatıyor:

46 yaşındayken Atina'ya geldiğim özel maçı hatırlıyorum. Yenildik. Ben bir de penaltı kaçırdım o maçta. Zaten kariyerim boyunca 3 penaltı kaçırdım. Biri Beşiktaş'a karşı, diğeri bir Avrupa kupası maçında bir de bu maçta. AEK'te Serafeidis diye bir kaleci vardı, beraber oynadığımız dönemden penaltı atış tarzımı biliyordu tabi.“

Son not. Bu Serafeidis adlı oyuncu komşumuzmuş. Bir cebbarlık edip Fenerbahçe formasıyla ziyaret niyetindeyim.

by mafalda

3 yorum:

varol döken dedi ki...

lefter, türk formasıyla kıbrıs a mı yoksa yunanistan a mı 2 gol atınca ıslıklanmıştı?

varol döken dedi ki...

bu arada az kaldı be seinfeldciler, 5 oy be, hadi göreyim sizi...

sezar ın hakkı sezara, lefter in hakkı lefter e bütün sitcomların hakkı seinfeld'e!

Adsız dedi ki...

İmza olayına bayıldım,işte kıvrak zeka budur,Allah Lefter Babaya uzuuuun uzuuuun ömürler versin inşallah.

Ferman