20 Şubat 2009 Cuma

JASON BOURNE DÖNÜYOR

















Son zamanlarda sinema sektöründen gelen en iyi haber sanırım. Bourne Serisinin dördüncü filmi 2010 yılında gösterime girecek. 2-3 aydır Matt Damon'ın Jason Bourne rolünü kabul etmeyeceği yolunda bazı dedikodular vardı ama tam istediğimiz gibi yönetmenlik koltuğuna Paul Greengrass tekrar oturacak ve Damon'ı yönetecek. Bourne serisi sinema tarihinde örneğini pek az gördüğümüz üzere serinin her filminin bir öncekinden daha iyi olduğu ve kaliteyi sürekli artıran bir üçlemeydi ve bana göre sinema tarihinin en iyi aksiyon yapıtını oluşturdu. Kalite açısından üçüncü sıraya yerleştirdiğim ilk film Bourne Identity bile, bağımsız değerlendirildiğinde çok sağlam bir filmdi. Son film Bourne Ultimatum ise her şeyiyle seriyi zirveye ulaştırdı ve En iyi ses, En iyi kurgu, En iyi ses kurgusu dallarında aday olduğu 3 akademi ödülünü de evine götürerek 2008 Oscarlarında en çok Oscar kazanan ikinci film oldu. Şöyle söyleyeyim bu üçleme benim için o kadar sağlam bir üçlemedir ki 21 tane film çıkaran ama benim hiç hazetmediğim James Bond serisini ezer geçer. Rolle özdeşleşmiş bir oyuncu, "aksiyon filmi ABD'de geçer" saçmalığının dışında dünyayı gezen bir kamera, çok iyi ses ve görsel kurgu, daha ilk 2 saniyesini dinlediğinizde bile size filmi hatırlatan bir "theme şarkısı (Moby-Extreme Ways)", ABD'nin kirli suikast dosyası "Manchurian Candidate" temasına paralel bir senaryo ve saçma sapan esprilerle, ucuzluk içermeyen bir üçleme. Damon, Bourne karakterinde bildiğimiz fiyakalı ajan tipinin dışında kendisiyle sürekli hesaplaşma içinde olan, acımasız, soğuk, sonuçta filmin sonunda kurtulan "iyi adam" profilinden uzak eli kanlı bir tetikçi rolünü o kadar iyi kotarıyordu ki dördüncü film o olmadan düşünelemezdi. Dördüncü filmin senaryosu belli değil ama şu kesin Bourne serisinin yazarı Robert Ludlum bu sefer senaryo ekibinde olmayacak. Üçüncü filmin sonunda Jason Bourne “I am no longer Jason Bourne” diyerek binanın tepesinden kendisini sulara bırakmıştı. Seri dünyayı dolaşırken dördüncü filmde Hollanda veya Türkiye'ye uğrasa hiç fena olmaz diye düşünüyorum öte yandan da. Merakla bekliyoruz.

7 yorum:

Alfredo dedi ki...

harika bi haber harika :)

baha dedi ki...

2010 kesin degil diye okumustum yabanci gazaetenin birinde, bulabilirsem yapistiriyim buraya da.

Onun disinda cok guzel bi haber tabii.

varol döken dedi ki...

spoiler'ın kralı! bu çürük vişneli pasta tadındaki üçlemenin son ikisini izleyen var izlemeyen var...

ama ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler diyorsan ona da amenna hollandalı:)

CaRtMaNtR dedi ki...

Empire'ın yayın hayatı bitmeden 2-3 sayı öncesinde 2011 yılı içinde vizyona girecek ve Greengrass - Damon ikilisi yine olacak deniyordu sanırım.

Ayrıca muhtemel bir devam filminde Julia Stiles ile bir gönül ilişkisine girmesi muhtemelki 3. filmde David Webb iken böyle bir şeyler olduğu fikri oluşturuldu kafalarda yanlış hatırlamıyorsam.

Seri hakkında genel olarak bir şey söylemek gerekirse; İlk filmde parkta polisleri sadece iç güdüsel olarak haşat ettiği anda yada ikinci filmde Rus kıza ailesini öldürdüğünü anlatıp özür dilediği sahne ve yahut son filmde Julia Stiles'ı kurtarmak için binadan binaya uçarak tetikçi ile ölümüne kapıiması gibi sahneler hemen aklıma geliyor.

Ayrıca normalde yanılmıyorsam esinlenildiği romanlarla çokta alakalı bir şekilde ilermeyen bir seri oldu Bourne serisi.

SAFÆ dedi ki...

Süper haber heyecanla bekliyorummmm..

Umur Burak Ayaz dedi ki...

"..Üçüncü filmin sonunda Jason Bourne “I am no longer Jason Bourne” diyerek binanın tepesinden kendisini sulara bırakmıştı.."

Abi sağol be:)

3. filmi izlememiştim, sayenizde konuyu bilmeden sonunu öğrendim :)

Adsız dedi ki...

Robert Ludlum'un 2001 yılında öldüğünü sanıyordum. Eğer öyleyse ilk 3 filmde de bir etkisi olmuyordur. Ben mi yanlış biliyorum acaba. Adamın okumadığım kitabı kalmadı ama, ölümü sağmı bilmiyorum yahu, ayıp bana :)