25 Mart 2009 Çarşamba

THE ETERNAL


Başlığı görünce "ne o Dutchman R&B'ci mi oldun?" demeyin. Benim R&B deyince aklıma gelen tek şey rot-balanstır o kadar. R&B girlband'leri dinlemeye başladığım an beni gelip vurun. Zombie tarafından ısırılmış faniye nasıl muamele ediliyorsa aynı duruma gelmişim demektir. Hem dikkat ediniz "Eternal", değil "The Eternal"....Böyle tipler vardır aramızda yaşayan. "Yoko Ono Beatles'ın mirasını çok yedi be" diyorsun..."Beatles değil o The Beatles" diye birisi atlıyor ordan. "Curious Case Of Benjamin Button güzel filmmiş" diyorsun, "abicim o The Curious Case of Benjamin Button" diyorlar. The Zevzeks. Lisede de a/an/the chapter'ı Grammar In Use kitabında 5 sayfa sürüyordu. Stres olmuştum. Neyse aştık bu meseleleri ama hala bunu problem edenler var işte derdim o. Neyse konuyu dağıtmayalım, tanıtacağım grup Avustralya diyarından "The Eternal". Bir kere bana bir dolu grupla tanışmamı sağlayan Hollandalı Ardschok dergisine teşekkür ediyorum buradan (neye yarayacaksa). Her sayıda aşağı yukarı 150 tane albüm, dvd, single yorumu yaparak zenginleştiriyorlar müzik haznemizi. Türkiye'de de bunun benzeri Zor dergisi vardı ancak, o dergi 5-6 aylık periyodlarda çıkıyor ve yaptığı 150 kritiğin 140 tanesi ya death ya da black metal gibi hiç hazetmediğim türlerde oluyordu. Ardschok tam dişime göre.

Ne diyorduk The Eternal. 6 yıllık tarihlerindeki Üçüncü albümünü çıkardı Avustralyalılar. "Kartika". Taş gibi bir albüm olmuş söyleyeyim. Progressive-dark-gothic metal diyelim. Zaten işin içine "gothic" lafı girince metal ile rock'ı ayırmak çok zorlaşıyor. Bu grup da iki tür arasında gidip gelen bir yapıda işte. Ama şarkı altyapılarının oldukça sağlam olduğunu belirtmem gerek. Açılış larkısı "Silence"ı dinlediğinizde "Evanescence'in erkek vokalli versiyonu" diyip geçmeyin, albümün en "son moda gotik" eseri bu şarkı. Sonrasında oldukça progresif bir yapı geliyor karşımıza. Abartmadan söyleyeyim albümdeki her şarkıyı çok beğendim. Çok ısrar ederseniz. Without Reason, Lost Our Way, 9 dakikalık leziz eser, Blood, Sunshine ve bence albümün en iyi şarkısı Illuminate'i ağır toplar olarak verebilirim. Lost Our Way videosunu da fikir vermek için ekleyeyim. Within Temptation, After Forever, HIM, Gathering gibi grupları sevenler düşünmeden atlayabilir. "Gathering değil The Gathering ayı"......

2 yorum:

voodoo girl dedi ki...

meslek icabı algıda seçtim: articleları doğru kullanma mevzusu kaç sene inglizce eğitimi almış olursa olsun bir native speaker'la ingilizceyi sonradan öğrenen insan arasındaki en büyük farktır, yapacak pek bir şey yok.

TrexxxXx dedi ki...

Eria d'OR diye bir grup var hollandalı. Memories isimli bir demo albümleri var ben de.

Doom Metal yapmalarına rağmen gerçekten fena olmayan grup. Onun hakkında bir bilginiz var mı peki?