29 Nisan 2009 Çarşamba

AĞIR ABİ PUYOL



Dünkü maç hakkında olumsuz şeyler duyuyorum sağdan soldan. Yok efendim, Chelsea maçı öldürmüş, böyle oynanır mıymış, ayıpmış falan filan. Benim gibi uslanmaz bir catenacciosever dün yine mest oldu ekran başında. O sebepten maçın analizi, yorumu konusunda tarafsız olamam. Ama Chelsea'nin hakkı Chelsea'ye. Bu sezon Barcelona Nou Camp'ta 85 gol atmış. 27 maçta 85 gol, ortalama 3'ün üzerinde. Chelsea'nin de bir şeyler yapması lazımdı doğal olarak ve yaptılar. Bosingwa'nın yetenekleri konusunda da pek ikna olmamıştım bugüne kadarki oyunuyla. Ama dün oynadığı top, hem beni hem başka homurdananları susturmaya yetecek kalitedeydi.

Ben maçtan farklı bir anekdot aktarmak istiyorum. Puyol'un sarı kart yediği pozisyonda dikkatimi çekti. Bildiğiniz gibi Puyol 52'de sakatlanan Marquez'in yerine oyuna girdi. Girdi girmesine de sonradan oyuna giren adamın gidip kaptanlık bandını aldığı nerde görülmüş. Televizyon yayını o anı göstermedi, ya da gösterdiyse de ben farketmedim. O dakikaya kadar Xavi'de olan bant sonra Puyol'un koluna geçti ve maçı Puyol kaptan olarak tamamladı. Bu nasıl bir ağır abilik artık bilemiyorum. Gidip de Xavi'nin kolundan bandı istediğini de sanmıyorum ama Xavi de 29 yaşında, 2008'in en iyi 3 oyuncusundan biri olarak gösterilen futbolcu kardeşimiz. Bu nasıl saygı hürmettir, girer girmez Puyol'a gitmiş o bant?

Maçı Onore'yle beraber izliyoruz. Abi dedim, "Puyol aldı bandı Xavi'den, bu nasıl iş. Ankaragücü maçında Önder kaptanken Alex oyuna girdi, üstüne devre de oldu ama almadı bandı?". Dedi ki: "Alex kaptan mı?". Dedim "abi Delgado o kadar oyuna giriyor sonradan bandı alıyor mu?" Dedi ki: "Delgado kaptan mı?". Haksız mı?

by tunchay

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Xavi verdi herhalde. Adam gibi adam işte.

Telif Hakkı dedi ki...

yahu nasıl kıyaslamalar onlar delgado beşiktaş için ne kadar beşiktaşlılık kavramını ifade ediyor? Oysa carles için Nou Camp'ın ruhu derler barcelonadakiler. Altyapıdan çıkan oyuncuların içinde en hürmet görenide kendisidir.Sahada puyol varsa barcelona da kaptan odur bu tartışılmaz bile. O yoksa xavi takar bantı. İsterse 90 da girsin oyuna o bant gene puyola verilir. Yoksa xavi kötü oyuncu haketmiyor vs durumu değil bu. Saygı böyle bişey ki hakkı değil mi :)

tunchay dedi ki...

@Telif Hakkı
E zaten benim de demek istediğim o. Ama ben bunun örneğini daha önce gördüğümü hatırlamıyorum. Hatırlayan varsa beri gelsin. Ne kaptanlar gördü dünya futbolu. Genelde egolar saygıyı yener bu tip durumda. Xavi'ye de bunun için şapka çıkarmak gerek tabi.

Adsız dedi ki...

bizim spiker eski kaptan dedi diye alındı bence :)) niye eski kaptan olduysa spiker yine muhteşemliğini gösterdi

Oğuz Serdar dedi ki...

Xavi gidip kendisi verdi Puyol'a girer girmez.

yokoğluyok dedi ki...

spikerin alves'e ve marquez'e hatta bir pozisyonda kim oldugunu hatirlamiyorum ama rakip kale onundeki alakasiz birine victor valdes diyisini de unutmayalim. spikere saygilarimizi sunuyoruz :)

lionel dedi ki...

bir maçta ama hangi maç olduğunu hatırlamıyorum, puyol yediği osmanlı tokadına karşılık vermiyerek nasıl bir kaptan olduğunu kanıtlamıştır.zaten böyle bayrak kaptanlar dunyada iki elin parmakları kadar.

Adsız dedi ki...

rıza çalımbay'ın metin tekin'den istediğini çok iyi hatırlıyorum. o dönem "ikinci baharını yaşayan metin tekin" de "milli takımda oğuz çetin bile bunu yapmadı" şeklinde serzenişte bulunmuştu. hey gidi günler.

Bitola'lı dedi ki...

yalnız kurallarda bu tarz bir olay varmı bilemiyorum.. ama takım listesine kaptan olarak yazılan adam sahadan çıkana kadar o bandı takmak zorunda diye biliyorum ben..
bu tarz bir durum bizim milli takımda metin tekin maça kaptan çıktığı bir maçta oyuna sonradan giren oğuz çetine bandı vermek istemişti.. oğuz da maça metin kaptan çıktığı için kabul etmemişti bu jesti.. yani böyle bir durumda var sonuçta..
maça xavi kaptan çıkmış niye bandı veriyor bana biraz enteresan geldi..

marquez dedi ki...

sanırım lucesku döneminde arif erdem'in de böyle bir mevzusu vardı. ne hangi maç olduğunu ne de bandı kimden aldığını hatırlıyorum gerçi. yaşlılık işte. gerçi arif erdem'in hagi'den sonra her frikik vuruşuna ambargo koyması gibi bir vaka varken, ben bu sonradan oyuna girip kaptanlık bandını takmasına pek takılmamıştım. gençlik işte.

nebuchadnezzar dedi ki...

bir salisede olsa gösterdi ama bizim yorumcular farklı işlerle uğraştığı için mac anlatırken... :D

Çetin Cem dedi ki...

tarık'ın refere ettiği olayı örnek verecektim ben de: 95'te inönü'de oynadığımız (sergen ve emre aşık'ın golleriyle 2-1 kazandığımız) isveç maçında, metin tekin ilk 11'de çıkmıştı ve kaptandı. ikinci yarıda oğuz girdiğinde metin vermeye çalıştı, oğuz almamakta ısrar etti, aralarında bu diyalogun geçtiğini çok net hatırlıyorum. ama en sonunda oğuz pazubandı almış olabilir, o konuda kafam bulanık. ne olursa olsun, ikinci kaptanın bu inceliği göstermesi lazım bence.
carragher ve gerrard'ın olmadığı bir gün diyelim ki xabi'de pazuband, sonra stevie giriyor oyuna. xabi'nin gidip kendisinin takdim etmesini beklerim ben. ama stevie'nin de gidip isteme yüzsüzlüğünü yapmasını istemem :)

Telif Hakkı dedi ki...

@tunchay

aynı şeyleri söylüyoruz zaten de o örnekler tanımlamak için yetersiz :) puyol barça'da bir oyuncudan daha fazlasıdır. O yüzden başka yerde görmesen de barça'da bu sahneleri görmek her zaman mümkün. Puyol'un sonradan girdiği oyunlara dikkat edersin bundan sonra :)


@yokoğlu yok
ha spiker e hiç değinmeyelim ya :D Eski kaptan puyol 34 yaşında, victor valdesin ortasahada müdahalesi falan .. enteresan bir bilgisizlikmi diyelim cahil cesareti mi diyelim ben kararsızım artık.

Adsız dedi ki...

xavi nin verdiğini sanmıyorum çünkü chelsea yarı sahasının ortasındaki bir faul atışını kamera yakından gösterirken arkaplanda puyol kendi kendine pazubandı takıyordu. oyuna girdikten 4-5dk sonrası idi. dediginiz gibi puyol benzeri kaptan dünyada bir elin parmaklarını geçmez. önceden konusulmus bisey olması muhtemel zaten puyolda arkadasları ve hakemler ile daha iyi otorite ve iletişim kurmakta, xavi de bunun bilincindedir.
enesmemis06@gmail