5 Mayıs 2009 Salı

FAIR-PLAY TİMSALİ



Bununla ilgili daha önce benzer 2 örnek görmüştük. Birisi Japonya Ligi'nden diğeri bir Ajax mücadelesindendi. Sahada bir sakatlık olduğunda ve top centilmenlik maksadıyla dışarı atıldığında rakip takımın topu geri vermesi sırasında kazara gol atması ile hatasını telafi etmek için bilerek gol yemesi. Bu sefer farklı bir örnek var. Belçika üçüncü liginden. Sonu karakolda biten bir olay diyelim.

3.Lig'de sezon birkaç hafta önce bitti ve play-off maçlarına geçildi. Pazar günü A grubunun beşincisi KFC Eendracht Zoersel kendi evinde C grubunun üçüncüsü KGR Katelijne'yı deplasmanda aldığı 2-2'lik beraberliğin rövanşında konuk ediyordu. Her şey 78. dakikaya kadar iyi gitti ama bu dakikada olanlar sahada ufak bir kovalamaca yaşanmasına sebep oldu. Eendracht Zoersel kalecisi Tim Verhoeven bir hava topunu kontrol ettikten sonra kendi takım arkadaşının kafasından sakatlandığını görüp topu taça attı. Gerekli tedavi yapıldı. Katelijne futbolcuları taç atışını yapıp topu Zoersel'a teslim edeceklerdi. Ama öyle olmadı, konuk takımın sözüm ona çakal oyuncusu Frederk Faes topu alıp "ne arkadaş ben atarım golümü yerim centilmenliği" havalarıyla ağlara gönderince ortalık dağıldı tabi. Malum play-off maçı, kazanan devam ediyor, kaybeden bir senenin emeğini orada bırakıyor. Belçika polisi çıkan arbedeye 7 minibüs polisle müdahale etmek zorunda kaldı ve maç bu polislerin gözetiminde tamamlandı. Sonuç ne oldu peki? Orası daha da büyük falso. Katelijne teknik direktörü Dirk Pauwels rakip takıma "kendi kalemize gol atacağız ya da sizin gol atmanıza izin vereceğiz" sözünü vermesine rağmen maç başlayınca futbolcular bunu uygulamadı. Hakem Kurt Ghielens'in de şaşkınlıktan maçtan koptuğu ancak elinden bir şey gelmediği bildiriliyor. Konu ile ilgili mağdur Eendracht Zoersel'in resmi sitesinde ağır bir açıklama yayınlandı. Maçta başka gol olmadı, Faes attığı golle (!) takımını galip getirdi, ev sahibi Zoersel de yükselme umutlarını bir sonraki seneye bıraktı. Gelecek hafta Katelijne'nın oynayacağıo maçta da olayların olabileceği beliritliyor, Faes maç gününden beri evine gidemiyor ve arkadaşlarında vakit geçiriyor. Şu maç Türkiye 3. Ligi'nde yaşansa Faes bundan sonra yemeğini kamışla yemek zorunda kalırdı onu biliyorum. Videoyu göremeyen arkadaşlar için linkini de verelim.

8 yorum:

varol döken dedi ki...

hakemler adamın elini sıkmamış... yalnız katelijne futbolcusu olsam kendi kaleme gol atıp fair-play tarihine geçerdim... bu arada kulübün oyuncusuna ödül mü ceza mı verdiğini de merak ediyorum, daçmin pliz konuyu taça kadar takip ediniz...

Adsız dedi ki...

çok güldüm gole ya....hele sevinmesi yok mu...tam şerefsiz hahahahaahaha

Oğuz Serdar dedi ki...

vay anasını sayın seyirciler.

mcD dedi ki...

gole sevinmesi beni benden aldı,sanki ne yaptın ulan it :)
mahallenin en kıl ,en çirkef çocuklarına benziyo ,yumruk atmak istiyorum evet

Unknown dedi ki...

abi kaleci kendi oyuncusunun sakatlandığını düşünüp atıyor topu taca, rakip oyuncunun değil. faes kesinlikle çakallık yapmış ama kele de bişey olmamış ki çıksın kenarda olsun tedavisini, oyunun durmasına neden olacak kadar ne var yani? deplasmandaki 2-2nin üzerine yatmak istemişler belli ki. erzurumlu apo bey'in meşhur "senin babanın ağzına bi kere sı.., nil hanım'ın babasının ağzına 50 kere sı..." yorumuyla bitirmek istiyorum. futbolcular sahtekar. en büyük taraftar.

efess dedi ki...

golü atan kadar ,gidip onunla gol sevinci yaşayanlara da yazık diyorum

Unknown dedi ki...

Doğrumu bu ?
Şaka gibi..Pişkinliğin bu kadarı..Bi de kaçıyor..
Komedi..

Minero dedi ki...

Abi Zörsel'li olsam her türlü bu herifi tenhada bir yerde kıstırıp temiz bir döverdim.Hiçbir zaman futbol benim için oyundan öte olmamıştır. Futbol için kimseyi kırmam ama bu adamı futbol için değil adiliği için takip ederdim....